2021-11-16, 20:50
Medlem
IceEyess avatar
I och med att korridoren för vad man tillåts yttra successivt krymper så är det välbehövligt att någon gravt bryter mönstret och samtidigt delar ut en lavett till den rabiata skaran som "bestämmer" vad som får yttras eller ej.

Tar man illa upp av ett specifikt innehåll så är det bara att klicka vidare till en annan tråd som man finner mer sansad.
Citera
2021-11-16, 20:50
Avslutad
har sagt det många gånger man ska kunna skämta om allt och alla. sen finns det ju också en fråga om timing. skämt är något som hjälper oss läka och få en förståelse eller acceptans. nu har jag inte läst tråden . Antar att många av skämten är omsakliga.

väldigt tragiskt händelse när barn råkar illa ut på det sättet. det är idiotiskt och ofattbart att något sådant kan ske.
Senast redigerad av Captinhero 2021-11-16 kl. 21:01.
Citera
2021-11-16, 20:51
Medlem
karnstans avatar
Först och främst: Det är vidrigt, osmakligt och dessutom extremt dålig humor. Där är vi helt överens.

Men det är inte första gången. Har du sett tråden om Bobby? Den har femton år på nacken och var inte först. Också vidrig, men med något högre klass på inläggen; Kvaliteten här har sjunkit markant, där är vi också helt överens.

Men yttrandefrihet är just det. Friheten att säga vad man vill. Det står dig fritt att låta bli att läsa - utnyttja den rätten och inskränk inte andras.
Citera
2021-11-16, 20:53
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraddeli
Men nu ljuger du.
Det är faktiskt du som ljuger här.

Citat:
Forumet gör allt för att ha så många medlemmar så mycket det går.
Forumet gör exakt ingenting förutom att existera, medlemmarna kommer liksom av sig själv. Det är som att sälja weed, det behöver man inte göra reklam för, det säljer sig självt.

Citat:
Utan medlemmar, vad är Flashback?
Nu flyttar du på målstolparna. Jag har inte sagt ett ord om att forumet inte behöver några medlemmar alls. Det jag säger är att för Flashback Forum så är det inte relevanta inte antalet medlemmar, utan bara att erbjuda en plattform.

Citat:
Admin har sagt själv för helvete att han vill ha fler medlemmar och att Flashback tappar medlemmar hela tiden.
Njae. Han brukar säga att helst skulle han se att FB inte behövdes. Men du får gärna länka mig till inlägg där han säger att det är ett problem att vi "tappar" medlemmar.

Citat:
Hur förklarar du då varför man måste vara inloggad för att se populära ämnen? Du kan inte tänka så långt men anledingen till att admin vill att man är inloggad är för att han hoppas på att blir man medlem för att se på populära skitämnen är att att han hoppas också att man skriver på Flashback till slut. Det är ingen här som köper dina lögner.
Givetvis vill man att folk ska bli aktiva medlemmar. Men det är fortfarande vare sig syfte eller mål.
Citera
2021-11-16, 20:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
ja men tråden är ju på den nivån. just sayin
Ja, och vad vill du ha sagt med det? Att det finns trådar med låg nivå, särskilt i humor, är ju inte direkt nyheter.
Citera
2021-11-16, 20:55
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Humor - menar ni allvar? Detta jätteroliga skämt hämtas från denna nyligen inträffade och verkliga händelse- (FB) Stor polisinsats i Hässelby: ett barn avlidet, ett livshotande skadat (2021-11-14)
(FB) Skämt om Negerbarnen i Hässelby som fick flyga balkong.

Jag försvarar FB inför folk i min omgivning. På fb ger jag min support till admins och försvarar rätten att uttrycka åsikter som jag personligen föraktar. Jag donerar.
Men nu börjar jag faktiskt på allvar tvivla på fb. 1 barn blev mördat av föräldrar, 1 allvarligt skadat. Och det är okej att skämta om det. Och jag som påstått att detta inte är en rasist och hatsajt. Har jag fel?

Det här är helt ärligt det vidrigaste jag någonsin sett på flashback, och jag har sett mycket.

Frågor
  • Skämt om brottsoffer, om ett verkligt mord och mordförsök på 2 barn, är det yttrandefrihet för alla? Förklara för mig, ni som kan?
  • Förstår ansvariga motsägelsen här? Låta rasister skämta om döda barn och samtidigt exkludera mängder av människor som inte känner sig välkomna på fb ?
  • Har fb någon gräns kvar eller kan vi numera skriva vad fan vi vill?
  • Fattar ansvariga för forumet hur många medlemmar ni förlorar och hur många som aldrig kommer att söka sig hit när sånt här tillåts?
  • Ni som tycker det är kul, förklara varför?
  • Ni som ogillar detta vad tänker och tycker ni.

edit. Nä, vill inte gå till Familjeliv.

Jag håller med dig. Förstå att din tråd är rena kattmyntan för de värsta registerade användarna FB har i sitt rooster och du kommer därför inte få många svar förutom de som till varje pris vill försvara sitt hat och äckel.

Det är skrämmande hur många sjuka människor det finns här inne på FB man får hoppas att de håller sig i källaren, bokstavligen.
Citera
2021-11-16, 20:57
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Barnamord är inte kul. Men samtidigt är det tragikomiskt hur sverige importerar helt ointregerbara bara människor från arabvärlden och afrika som löser sina problem med att kasta ut fruar och barn från balkongen.
Nu när du nämner det så.
Jo, fan vad primitiva problemlösare som inkommit förra decenniet;
Frun, barnet, dottern duger inte - släng som sopor från balkongen.
Så monkee bois är kåta - våldta vad som nu andas med kroppshål, oavsett åsna, get, minderårig eller åldring.
Så har inte peng - ta peng eller sak med våld.
Kränkt? - skjut antagonisten i ansiktet, efter kiss o bajs förnedringsrån som filmats.
*bara fylla på*

Klart att en tråd som existerar enkom av den anledningen att varken brottsoffer eller gärningsman skulle befunnit sig i europa till att börja med, blir, extra uppmärksammad.
Citera
2021-11-16, 21:01
Medlem
Swe1227s avatar
Det måste vara något fel på folk som dig, som tar mer illa vid sig av ett skämt, än av den faktiska händelsen. Det är t. ex lika med de kvinnor som blir mer uppförda över att någon säger att kvinnan inte borde gått ensam hem på natten i kort kjol, än av den faktiska våldtäkten som skedde.

Det finns många exempel på detta fenomen som borde uppmärksammas i en egen tråd. Hysteri.
Citera
2021-11-16, 21:01
Medlem
BigFatCones avatar
Gillar du inte weed? Rök det inte.
Gillar du inte bögar? Knulla inte män i röven.
Gillar du inte smaklösa skämt? Håll dig undan från Flashbacks humorforum.
Citera
2021-11-16, 21:04
Medlem
arcsins avatar
Yttrandefrihet handlar om att alla ska få komma till tals. Är du för gråtmild, finns det mängder av webbsidor där yttrandefriheten inskränks.
Citera
2021-11-16, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Humor - menar ni allvar? Detta jätteroliga skämt hämtas från denna nyligen inträffade och verkliga händelse- (FB) Stor polisinsats i Hässelby: ett barn avlidet, ett livshotande skadat (2021-11-14)
(FB) Skämt om Negerbarnen i Hässelby som fick flyga balkong.

Jag försvarar FB inför folk i min omgivning. På fb ger jag min support till admins och försvarar rätten att uttrycka åsikter som jag personligen föraktar. Jag donerar.
Men nu börjar jag faktiskt på allvar tvivla på fb. 1 barn blev mördat av föräldrar, 1 allvarligt skadat. Och det är okej att skämta om det. Och jag som påstått att detta inte är en rasist och hatsajt. Har jag fel?

Det här är helt ärligt det vidrigaste jag någonsin sett på flashback, och jag har sett mycket.

Frågor
  • Skämt om brottsoffer, om ett verkligt mord och mordförsök på 2 barn, är det yttrandefrihet för alla? Förklara för mig, ni som kan?
  • Förstår ansvariga motsägelsen här? Låta rasister skämta om döda barn och samtidigt exkludera mängder av människor som inte känner sig välkomna på fb ?
  • Har fb någon gräns kvar eller kan vi numera skriva vad fan vi vill?
  • Fattar ansvariga för forumet hur många medlemmar ni förlorar och hur många som aldrig kommer att söka sig hit när sånt här tillåts?
  • Ni som tycker det är kul, förklara varför?
  • Ni som ogillar detta vad tänker och tycker ni.

edit. Nä, vill inte gå till Familjeliv.

Jag ser det som att alla människor inte är riktigt friska. Då ligger det ett ansvar hos moderatorerna att rensa.
Citera
2021-11-16, 21:19
Medlem
KlausSteins avatar
Vänsterpersoner vill som vanligt censurera andra, oväntat. Du gillar inte tråden, alltså ska ingen få ta del av den. Andra betros varken med eget omdöme eller rätten att fatta egna beslut.

Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
EFTERSOM yttrandefrihet är det viktigaste som finns...

... är det VÄLDIGT VIKTIGT att även alla som äcklas infantila rasistskämt fullt ut får uttrycka sin avsky.

För Flashback ska ju inte vara en skyddad verkstad för någon åsikt. Släpp fram alla flames i "humor"-tråden!

Inte om det förstör tråden. Varför inte bara starta en egen? TS kunde, du kan med. Och varför alltid denna insinuanta ton om att yttrandefrihet egentligen är något farligt, och att dina politiska motståndare (ja, du är en politisk agitator som skriver politiska inlägg) egentligen skulle vara motståndare mot yttrandefrihet och vilja hindra kritik från att postas? Tröttsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in