2021-11-16, 20:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Skämt om brottsoffer, om ett verkligt mord och mordförsök på 2 barn, är det yttrandefrihet för alla? Förklara för mig, ni som kan?
Behöver jag verkligen förklara det? Det är väl ingen som på riktigt inte förstår varför det är lika viktigt att skydda smaklösa skämt som smaklösa åsikter?

Citat:
Förstår ansvariga motsägelsen här? Låta rasister skämta om döda barn och samtidigt exkludera mängder av människor som inte känner sig välkomna på fb ?
Det är inte vårt fel att dina kompisar måste känna sig välkomna på en sida för att vara där. Det här är dessutom inte ett community utan ett diskussionsforum. Det finns få saker som är exkluderande, som att ha en lista på vilka som man inkluderar. Vad dina kompisar känner och hur det förhåller sig i verkligheten verkar sakna koppling till varandra. Att skylla på att man inte är välkommen är bara en dålig bortförklaring.

The only way to battle bad speech is with good speech. Dina vänner är kassa som inte kan, vill eller vågar stå upp för sina åsikter bara för att dom inte känner sig välkomna.

Citat:
Har fb någon gräns kvar eller kan vi numera skriva vad fan vi vill?
Vi har samma gränser som för tre månader sen i alla fall.

Citat:
Fattar ansvariga för forumet hur många medlemmar ni förlorar och hur många som aldrig kommer att söka sig hit när sånt här tillåts?
Fattar inte du att det inte är relevant? Vi vill inte ha människor som backar för en debatt för att dom inte känner sig välkomna utan det är ju dom som är precis tvärtom som vi vill ha här. Det betyder fortfarande inte att man inte är välkommen här om man nu inte är en sån typ.

Det viktiga är inte forumet har massor av medlemmar, det viktiga är att forumet finns här för dom som vill utmana sina idéer. Vilka dina vänner uppenbarligen inte vill. Vill man något så ser man till att det händer.

Citat:
Ni som tycker det är kul, förklara varför?
Smaklösa skämt i allmänhet eller just det här i synnerhet?
Det är ju inte skämten i sig som är roliga, det roligare är att folk som TS kissar på sig för att det är så hemskt.

Citat:
Ni som ogillar detta vad tänker och tycker ni.
Kommer aldrig att ogilla människor som delar med sig av sina tankar, oavsett vad jag tycker om tankarna i sig.
Citera
2021-11-16, 20:32
Medlem
Dom här trådarna dyker ju upp så fort något riktigt vidrigt händer. Tror att dom fyller någon slags terapeutisk funktion.

På frågan om vad jag tycker om det och så vidare känner jag ingen större upprördhet. Det är bokstäver på rad och gör ingen skada förutom i huvudet på den som väljer att läsa dem.
Senast redigerad av StationOdenplan 2021-11-16 kl. 20:35.
Citera
2021-11-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Humor - menar ni allvar? Detta jätteroliga skämt hämtas från denna nyligen inträffade och verkliga händelse- (FB) Stor polisinsats i Hässelby: ett barn avlidet, ett livshotande skadat (2021-11-14)
(FB) Skämt om Negerbarnen i Hässelby som fick flyga balkong.

Jag försvarar FB inför folk i min omgivning. På fb ger jag min support till admins och försvarar rätten att uttrycka åsikter som jag personligen föraktar. Jag donerar.
Men nu börjar jag faktiskt på allvar tvivla på fb. 1 barn blev mördat av föräldrar, 1 allvarligt skadat. Och det är okej att skämta om det. Och jag som påstått att detta inte är en rasist och hatsajt. Har jag fel?

Det här är helt ärligt det vidrigaste jag någonsin sett på flashback, och jag har sett mycket.

Frågor
  • Skämt om brottsoffer, om ett verkligt mord och mordförsök på 2 barn, är det yttrandefrihet för alla? Förklara för mig, ni som kan?
  • Förstår ansvariga motsägelsen här? Låta rasister skämta om döda barn och samtidigt exkludera mängder av människor som inte känner sig välkomna på fb ?
  • Har fb någon gräns kvar eller kan vi numera skriva vad fan vi vill?
  • Fattar ansvariga för forumet hur många medlemmar ni förlorar och hur många som aldrig kommer att söka sig hit när sånt här tillåts?
  • Ni som tycker det är kul, förklara varför?
  • Ni som ogillar detta vad tänker och tycker ni.

edit. Nä, vill inte gå till Familjeliv.

Jag förstår vad du menar och jag delar din smak. Samtidigt håller jag inte med dig. Priset vi betalar för yttrandefrihet är ett "fritt rum" där människor får, och väljer att, uttrycka sig som de vill. Flashback är en flod, vad som helst kan flyta förbi, hur osmakligt det än må vara.

Tankefelet du gör är att beakta vad andra skall tycka om dig, för att du närvarar på en plattform där andra, i andra sammanhang, yttrar sig på sätt som du, och som du tror att andra, skall finna misshagligt.
Men om du befinner dig på ett torg och diskuterar ett ämne med en grupp människor, och det längre bort står en grupp och skanderar ett budskap, exempelvis hatiskt eller politiskt, eller begår någon typ av brott, skäms du då för din närvaro på torget? Förnekar du att du befunnit dig, och trivs med att närvara och föra diskussioner på torget?

Ser du liknelsen?
Det bästa du kan göra för det fria samtalet, och det fria samhället, är att gå förbi dessa trådar, och låta den lilla skara som finner dem stimulerande hållas där.
Citera
2021-11-16, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Behöver jag verkligen förklara det? Det är väl ingen som på riktigt inte förstår varför det är lika viktigt att skydda smaklösa skämt som smaklösa åsikter?

Det är inte vårt fel att dina kompisar måste känna sig välkomna på en sida för att vara där. Det här är dessutom inte ett community utan ett diskussionsforum. Det finns få saker som är exkluderande, som att ha en lista på vilka som man inkluderar. Vad dina kompisar känner och hur det förhåller sig i verkligheten verkar sakna koppling till varandra. Att skylla på att man inte är välkommen är bara en dålig bortförklaring.

The only way to battle bad speech is with good speech. Dina vänner är kassa som inte kan, vill eller vågar stå upp för sina åsikter bara för att dom inte känner sig välkomna.

Vi har samma gränser som för tre månader sen i alla fall.

Fattar inte du att det inte är relevant? Vi vill inte ha människor som backar för en debatt för att dom inte känner sig välkomna utan det är ju dom som är precis tvärtom som vi vill ha här. Det betyder fortfarande inte att man inte är välkommen här om man nu inte är en sån typ.

Det viktiga är inte forumet har massor av medlemmar, det viktiga är att forumet finns här för dom som vill utmana sina idéer. Vilka dina vänner uppenbarligen inte vill. Vill man något så ser man till att det händer.

Smaklösa skämt i allmänhet eller just det här i synnerhet?
Det är ju inte skämten i sig som är roliga, det roligare är att folk som TS kissar på sig för att det är så hemskt.

Kommer aldrig att ogilla människor som delar med sig av sina tankar, oavsett vad jag tycker om tankarna i sig.

Ok så då måste det vara ok om jag vill starta tråden: Stora skämttråden om att slakta alla rassar på flashback?
Citera
2021-11-16, 20:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Ok så då måste det vara ok om jag vill starta tråden: Stora skämttråden om att slakta alla rassar på flashback?
Jag har mycket svårt att se hur det skulle vara ett problem med en sån tråd. Bara att köra.
Citera
2021-11-16, 20:43
Medlem
Citat:
Jag har mycket svårt att se hur det skulle vara ett problem med en sån tråd. Bara att köra.

ok men vore det här ett problem: "Stora skämttråden om att slakta alla rassar på Flashback (och BigFateCones mamma"?

Bara undrar!
Citera
2021-11-16, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Barnamord är inte kul.

Vem ska avgöra det då?
Menskonst och regnbågsflaggor är väl inte så jävla roligt heller, men någon tycker uppenbarligen det.
Citera
2021-11-16, 20:46
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
På vilket sätt har du inte möjlighet att uttrycka din avsky över skämten? Frågan är uppriktig och handlar om att om det inte går att göra det på ett adekvat sätt idag bör Flashback se över frågan. För man bör ha den rätten

Fattar det som att skribenten Newbiecracker menar att om hen skriver om sin avsky för skämten, inne i själva humortråden i sig, så kan det räknas som OT.

För att jag antar att allt i humortråden ska vara skämt för att vara On topic. Men jag kan ha missförstått…
Citera
2021-11-16, 20:46
Medlem
[quote=BigFatCone|77948511

Wall of text

[/QUOTE]

Men nu ljuger du. Forumet gör allt för att ha så många medlemmar så mycket det går. Utan medlemmar, vad är Flashback? Admin har sagt själv för helvete att han vill ha fler medlemmar och att Flashback tappar medlemmar hela tiden. Hur förklarar du då varför man måste vara inloggad för att se populära ämnen? Du kan inte tänka så långt men anledingen till att admin vill att man är inloggad är för att han hoppas på att blir man medlem för att se på populära skitämnen är att att han hoppas också att man skriver på Flashback till slut. Det är ingen här som köper dina lögner.
Citera
2021-11-16, 20:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
ok men vore det här ett problem: "Stora skämttråden om att slakta alla rassar på Flashback (och BigFateCones mamma"?

Bara undrar!
Jag ser att det är lite svårt för dig att förstå, så jag dummar ner det.

Så länge det du skriver inte bryter mot reglerna, så skiter jag i vad du skriver. Du är hur välkommen som helst om att skämta om att döda min mamma. Eller mig. Eller min hund. Så länge du håller dig till forumets regler.
Citera
2021-11-16, 20:48
Medlem
nä men jag har det

"Stora skämttråden om kuklösa incels som drar rasseskämt om minderåriga brottsoffer"
Citera
2021-11-16, 20:49
Medlem
Citat:
Jag ser att det är lite svårt för dig att förstå, så jag dummar ner det.

Så länge det du skriver inte bryter mot reglerna, så skiter jag i vad du skriver. Du är hur välkommen som helst om att skämta om att döda min mamma. Eller mig. Eller min hund. Så länge du håller dig till forumets regler.

ja men tråden är ju på den nivån. just sayin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in