Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-11-15, 20:35
  #1
Medlem
Samtliga kollegor på min arbetsplats skola åk 7-9 har blivit informerade att vi ska lämna ut blanketter som alla elever ska fylla i om de är vaccinerade eller inte.

Vi ska samla in alla elevers information snarast och den ska sedan lämnas till regionen för sammanfattning i registret vaccinerade/ovaccinerade.

För mig bryter detta mot BrB kap 20 om tjänstefel paragraf 3 där det står att det de ber mig göra kan ge mig upp till ett års fängelse.
Jag anser mig inte ha någon rätt att samla in mina elevers medicinska journalhandlingar och lämna dem vidare.

Vad tycker ni?
Citera
2021-11-15, 20:42
  #2
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Jag tycker du bör höra med facket.
Citera
2021-11-15, 20:47
  #3
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-K
Samtliga kollegor på min arbetsplats skola åk 7-9 har blivit informerade att vi ska lämna ut blanketter som alla elever ska fylla i om de är vaccinerade eller inte.

Vi ska samla in alla elevers information snarast och den ska sedan lämnas till regionen för sammanfattning i registret vaccinerade/ovaccinerade.

För mig bryter detta mot BrB kap 20 om tjänstefel paragraf 3 där det står att det de ber mig göra kan ge mig upp till ett års fängelse.
Jag anser mig inte ha någon rätt att samla in mina elevers medicinska journalhandlingar och lämna dem vidare.

Vad tycker ni?
Bara att anmäla för olaga datauppsamling, PMa mig gärna kommun (region & chefer) så gör jag detta! Även om det kanske inte visar sig vara olagligt, så ger det idioterna lite svett i pannan.
Citat:
Ursprungligen postat av svenskar
jag tror att det här med covid är en djävulsk kupp för att ta över hela världen med våld.
och ve dem som hjälper till i detta.

GENMODIFIERADE VARELSER i ens blodomlopp?

mRNA/DNA förändrande grejjer insprutat i en genom SATANS BETT? nä, tack. JESUS KRISTUS.,

DET SKA BLI EN RÄTTVIS RÄTTEGÅNG OM ALLT DETTA, I JESUS NAMN!
Judar, jesuiter, satansdyrkare, vaccinvurmare, vaccinförnekare, ni är alla helt sjuka i huvudet och förstör för oss som är friska.
Citera
2021-11-15, 20:49
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Jag tycker du bör höra med facket.

Det kanske jag borde göra, de har väl jurister som kan hjälpa till i fall som detta?

Jag vill ju inte bryta mot lagen och speciellt inte göra något olagligt mot mina elever bara för att min chef har uppmanat mig att göra det.
Citera
2021-11-15, 20:51
  #5
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-K
Det kanske jag borde göra, de har väl jurister som kan hjälpa till i fall som detta?

Jag vill ju inte bryta mot lagen och speciellt inte göra något olagligt mot mina elever bara för att min chef har uppmanat mig att göra det.

Ja, att höra av dig till facket kan vara bra (förvänta dig sällan att de tar strid emot folkrättsliga frågor). däremot är det inte arbetsvägran som kommer kosta dig något, om du vet att det du gör är olagligt.

Ser att du har under 50 inlägg och kan således inte PMa mig.
Citera
2021-11-15, 20:53
  #6
Medlem
1335991s avatar
Vägra, kontakta facket per omgående.

Helt fel av din AG.

Vad blir nästa gång?
Att ni lärare ska ta reda på vad era
elever kmr rösta på i framtiden,
eller deras religion, sexualitet osv.

Hoppas du förstår min tankegång.
Citera
2021-11-15, 21:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Vägra, kontakta facket per omgående.

Helt fel av din AG.

Vad blir nästa gång?
Att ni lärare ska ta reda på vad era
elever kmr rösta på i framtiden,
eller deras religion, sexualitet osv.

Hoppas du förstår min tankegång.

Tack för stödet, det kändes helt fel när jag såg mailet från AG. Det är en väldigt fin balansgång när det gäller register och det här tyckte jag verkligen gick över gränsen.
Citera
2021-11-15, 21:01
  #8
Medlem
Inte för att jag tror du ljuger men lägga gärna upp bevis. Maskera känslig information för att inte outa dig.
Citera
2021-11-15, 21:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Det får jag hålla med om. Den integritet som vi i Sverige under LÅNG TID byggt upp är något som även negrer och horungar till fega araber, kan strida för (antar jag, även om de inte kan strida för sina äkta fruars liv). Det är viktigt att värna om vår integritet och bestämmanderätt, och något som placerat Svensken på sin tippgräns, till den grad att denne har tagit till yxan och utfört krigshandlingar (och icke-svenskar får gladerligen åka till sina fosterland igen).

Vår integritet är verkligen något som är värt att strida för och när de tog kampen till mig så va jag tvungen att säga ifrån.
Jag har informerat samtliga kollegor att de bryter mot tystnadsplikten och riskerar fängelse om de genomför detta så att ingen kan säga att de inte visste.

Våra kära nysvenskar är en annan diskussion.
Citera
2021-11-15, 21:07
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Inte för att jag tror du ljuger men lägga gärna upp bevis. Maskera känslig information för att inte outa dig.

När jag nått 50 inlägg ska jag gärna skicka bevisen till dig. Jag förstår att det här för ett år sen inte hade varit möjligt men mycket har hänt under det här året. Det är inte samma värld idag tyvärr.
Citera
2021-11-15, 21:09
  #11
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-K
När jag nått 50 inlägg ska jag gärna skicka bevisen till dig. Jag förstår att det här för ett år sen inte hade varit möjligt men mycket har hänt under det här året. Det är inte samma värld idag tyvärr.

Du kan väl ladda upp och visa för oss alla?
Täck för de uppgifter som är personliga bara.
Citera
2021-11-15, 21:16
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C-K
När jag nått 50 inlägg ska jag gärna skicka bevisen till dig. Jag förstår att det här för ett år sen inte hade varit möjligt men mycket har hänt under det här året. Det är inte samma värld idag tyvärr.

Vilken kommun gäller det? Pma gärna om du kan
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback