• 1
  • 2
2021-11-15, 18:53
Medlem
https://www.expressen.se/gt/detonati...ar-upprattade/

Citat:
En detonation har inträffat vid en bilverkstad i de östra delarna av Borås. Vad som har orsakat detonation är i nuläget oklart.

– Vi har upprättat avspärrningar, säger Stefan Gustafsson, polisens presstalesperson i region Väst

Larmet kom in vid 17.30-tiden på måndagskvällen.*

– Det har skett någon form av detonation vid en bilverkstad, mittemot polisens förråd, säger Stefan Gustafsson, polisens presstalesperson.

Var ligger detta polisförråd då? Verkar vara i Sörmarken.
Kan det vara gamla Amu Centers byggnad?
Finns en bilverkstad där samt bilskrot och andra lagerlokaler.

Vävlagargatan 2E, 507 30 Brämhult

Någon som kan bekräfta adressen?
Senast redigerad av Cellfort 2021-11-15 kl. 18:59.
Citera
2021-11-15, 19:59
Medlem
vitalsignss avatar
Trandaredsgatan 200
Citera
2021-11-15, 20:29
Medlem
Venators avatar
Ingen här som bor i närheten och vet mer? Verkar ha varit en rejäl smäll... Citar ur GT/Expressen:
Bilfirmans ägare, Fadi Sleiman, befann sig i lokalerna när explosionen inträffade.

– Jag satt inne på kontoret och skulle bara gå ut och ta en cigg. Så fort jag öppnade dörren så small det. Det var en hög smäll och jag backade direkt in på kontoret igen, säger Fadi, och fortsätter:

– Det är flera hål i fönstret, min bil är helt förstörd och en annan bil har fått skador. Tack och lov skadades inte jag eller någon annan. Det var jättejättenära.
Källa: https://www.expressen.se/gt/detonati...ar-upprattade/
Citera
2021-11-16, 12:07
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Ingen här som bor i närheten och vet mer? Verkar ha varit en rejäl smäll... Citar ur GT/Expressen:
Bilfirmans ägare, Fadi Sleiman, befann sig i lokalerna när explosionen inträffade.

– Jag satt inne på kontoret och skulle bara gå ut och ta en cigg. Så fort jag öppnade dörren så small det. Det var en hög smäll och jag backade direkt in på kontoret igen, säger Fadi, och fortsätter:

– Det är flera hål i fönstret, min bil är helt förstörd och en annan bil har fått skador. Tack och lov skadades inte jag eller någon annan. Det var jättejättenära.
Källa: https://www.expressen.se/gt/detonati...ar-upprattade/

Ja , jag bor nästan vid platsen och smällen var kraftig (plåtsmäll) Polisen hittade Hässlenätverkets ledande figurer i närheten av detonationen i ett tillhåll ..

https://www.bt.se/boras/uppgifter-ti...onen-9011ac05/

Dock ej sett detta med egna ögon , men kan man börja ana att narkotika är inblandat , polisen kommer att söka av omgivningarna ordentligt snart , för den nya lagen inträffar om drygt 2 veckor .. då polisen får rätt att genomsöka uteplatser , lägenheter och gemensamma utrymmen. Då går de med vapen/narkotikahundar överallt , det blir bye bye till de kriminella har jag hört.

https://www.google.com/url?sa=t&sour...TzxLDNTWMqkLiy

https://www.google.com/url?sa=t&sour...gxj4INRGmgQYc4

I och med den nya lagen kommer polisen att kunna söka inne i lägenheter och dess utomhusläge samt i källare och förråd utan att misstanke om brott föreligger. En skitbra lösning att polisen knackar på med orden du stannar här , vi ska genomföra husrannsakan och kommer att ta blodprov på dig och din familj ... Har du något gömt någonstans ???? För vi kommer att hitta det ..

Hehe , det kommer att tvinga gängkriminella att börja gola. Eftersom polisen kommer att hitta alla knarkpengar och gömmor kommer det bli kaos i de kriminellas värld.
Det innebär även att Cannabisanvändare även för eget bruk kommer att få hembesök och husrannsakan och blir inte fria från polisövervakningen eftersom någonstans måste de ju köpt narkotika ifrån ... det ska golas annars blir det straff på tystnadskulturen.
Senast redigerad av Massonite 2021-11-16 kl. 13:06.
Citera
2021-11-16, 14:09
Medlem
Massonite nu får du ge dig med ditt skitsnack. Så trött på o se dig skriva dynga i varenda tråd. Kommer inte hända ett skit framöver. Utbudet av knark finns o Kommer att finnas i mängder. Så håll käft om dina påhittade låtsas lagar som inte ens i kraft.
Citera
2021-11-16, 14:54
Citat:
Ursprungligen postat av hitokiribatosaj
Massonite nu får du ge dig med ditt skitsnack. Så trött på o se dig skriva dynga i varenda tråd. Kommer inte hända ett skit framöver. Utbudet av knark finns o Kommer att finnas i mängder. Så håll käft om dina påhittade låtsas lagar som inte ens i kraft.
Jovisst blir det så.
(FB) Husrannsakan ny lag
Citera
2021-11-16, 16:02
Medlem
Sörmarken är fel åxå det är HULTA mig veterligen då jag är uppväxt där och även gått på Almåsskolan där gamla Sandwalls Bryggeri samt Almåsskolans svets o byggs gamla lokaler.

Polisen har åxå ett utrymme så även Kronofogden,de kanske rent av använder samma lokal.??Ligger inte postens lokaler där med?

HULTA har blivit ett skithål.
Citera
2021-11-16, 19:32
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Jovisst blir det så.
(FB) Husrannsakan ny lag

Jag vet inget om din mentala förmåga men en sak måste nog de flesta förstå: Att en lag införs säger ingenting om hur det blir i verkligheten, dvs hur den tillämpas och vilka effekter den får. Då skulle man ju bara kunna införa förbud mot tobak och vips skulle ingen längre röka?
Citera
2021-11-16, 20:50
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocksmannen
Jag vet inget om din mentala förmåga men en sak måste nog de flesta förstå: Att en lag införs säger ingenting om hur det blir i verkligheten, dvs hur den tillämpas och vilka effekter den får. Då skulle man ju bara kunna införa förbud mot tobak och vips skulle ingen längre röka?
Jag förstår din vink , men i och med den nya lagen frigörs en enorm undersökningsförmåga för myndighetspersonal och då först och främst polismyndigheten att utan förvarning ha giltiga skäl att just utföra husrannsakan i och omkring de gängkriminella på ett sätt som inte varit lagligt innan dvs. nu när den nya lagen träder i kraft öppnas dörren för just polisen att utföra undersökningar på olagliga gängkriminella plus att det också öppnas dörren för polisen att just undersöka även icke kriminella i jakten på narkotika , vapengömmor eller ekonomiska medel.

Nu slipper polisen att verka tafatt eftersom de har rätt att exemelvis brotta ner en människa som verkar misstänkt och även leta vapen , knark och ekonomiska tillgångar i dennes hem utan att åklagare behöver besluta om åtgärden.

Detta i sin tur ger en enormt stor handlingskraft åt polisen som motsvarar Svensk Lag på gator och torg och landsbygd.
Det kommer att göra det roligt och givande för den så länge nedtryckta poliskåren som inte haft lagen bakom sig i sina handlingar förut. Det kommer inte att gå att polisanmäla en polis i tjänst eller med polis legitimation.
Citera
2021-11-17, 08:49
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Citat:
Jag förstår din vink , men i och med den nya lagen frigörs en enorm undersökningsförmåga för myndighetspersonal och då först och främst polismyndigheten att utan förvarning ha giltiga skäl att just utföra husrannsakan i och omkring de gängkriminella på ett sätt som inte varit lagligt innan dvs. nu när den nya lagen träder i kraft öppnas dörren för just polisen att utföra undersökningar på olagliga gängkriminella plus att det också öppnas dörren för polisen att just undersöka även icke kriminella i jakten på narkotika , vapengömmor eller ekonomiska medel.

Nu slipper polisen att verka tafatt eftersom de har rätt att exemelvis brotta ner en människa som verkar misstänkt och även leta vapen , knark och ekonomiska tillgångar i dennes hem utan att åklagare behöver besluta om åtgärden.

Detta i sin tur ger en enormt stor handlingskraft åt polisen som motsvarar Svensk Lag på gator och torg och landsbygd.
Det kommer att göra det roligt och givande för den så länge nedtryckta poliskåren som inte haft lagen bakom sig i sina handlingar förut. Det kommer inte att gå att polisanmäla en polis i tjänst eller med polis legitimation.

Den som lever får se.
Citera
2022-02-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocksmannen
Den som lever får se.

Citat:

Du är fortfarande dumihuvud. Finns mer knark i borås än nånsin just nu o värre kommer det bli
Citera
2022-02-16, 23:38
Citat:
Ursprungligen postat av hitokiribatosaj
Du är fortfarande dumihuvud. Finns mer knark i borås än nånsin just nu o värre kommer det bli
Neee du snackar bara , snart kör polisen ett race mot drogerna igen , snabbt går det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in