2021-11-16, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transneger
Grunda med något cs, boosta med thc och ta en större dos LSD så får vi se om du är lika kaxig efteråt.

Låter som en bra kombo. Kört den några gånger själv. Rekommenderar starkt!
Citera
2021-11-16, 03:15
Citat:
Ursprungligen postat av jagharingaben
Aldrig sett/varit med om något som varit i närheten av detta trots att jag tagit väldigt stora doser LSD(8-900ug).

Det ska mycket till för att du ska glömma bort att du trippar/tro att du kan flyga. Aldrig hört om att någon varit med om detta/liknande.
Du har alltså inte hört talas om att folk flyger ut genom hus och liknade under påverkan av LSD och liknande substanser... Okej men då har hört talas om det nu.
Citera
2021-11-16, 08:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
En bekant jobbar på psyket i stan.
Hon säger att statistiskt så har de flesta psykoserna orsakat av cannabis.
Grejen är att LSD är mer som en atombomb.
Den är extremt kraftfull och det räcker med 1 gång så kan det slå slint, medans THC är ett luftvapen som sakta men säkert bygger på den latenta sjukdomen.
Allt handlar ju i slutändan om individen och hur dess hjärna/psyke/personlighet hanterar drogerna.
Ett långvarigt missbruk av cannabis kan definitivt ge permanent personlighetsförändring.

Tror det också. Har t o m hört att det är en slags mördardrog, dvs många mord är kopplade till cannabismissbruk. Av egen liten erfarenhet är cannabis mycket starkare än amfetamin som verkar vara den trevligaste av alla droger, den mest sociala.
Citera
2021-11-16, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Just nu pågår en del ganska intensiva politiska försök att legalisera diverse droger. Bl.a. cannabis är populärt att förespråka en legalisering. Det försvårar för mig som lekman att veta vad som egentligen gäller om dessa droger och dess farlighet.

Jag har upplevt det extremt svårt att få en "objektiv" bild av situationen så jag tänkte beskjuta detta från ett annat håll: fråga er som sett resultaten i verkligheten.

Så helt enkelt, ni som arbetat inom psykiatri:
Vilken drog tycker ni skulle vara "värst" respektive minst farligt om ert barn testade?
Motivera gärna! Och undvik självklart moralkakor.

Jag tänker mig ett hyfsat standard urval:
Amfetamin, Ecstacy, Cannabis, Kokain, LSD, morfin, heroin, benzo, alkohol etc.
Jag skulle säga att det inte finns någon "värsta drog" eftersom det är så individuellt; Vissa personer faller in i ett oerhört destruktivt missbruk av alkohol medan andra kan bruka alkohol utan att det får några följder.

Detsamma kan sägas om de flesta andra droger. Någon kan få en haschpsykos efter ett kort missbruk medan andra klarar att använda cannabis etc. utan några större problem.
Citera
2021-11-16, 08:08
Medlem
Worst case på de flesta droger är ju egentligen rätt avgrundsdjupt. Sen varierar det väl mest hur troligt det är att nå Worst case. Men potentialen Finns ju där för så gott som allt sinnesföråndrande.
Citera
2021-11-16, 08:38
Medlem
Whirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MieFredriksen
Du har alltså inte hört talas om att folk flyger ut genom hus och liknade under påverkan av LSD och liknande substanser... Okej men då har hört talas om det nu.
Att det där skulle vara ens i närheten av vanligt förekommande på LSD är ju en dock en myt för att enkelt fortsätta klassificera psykedeliska som "läskiga vansinnesdroger". Lite som att säga att alkohol gör att du kommer köra in i en bergvägg med familjen i baksätet. Nej, har du inte redan en underliggande mental sjukdom kommer du inte att hoppa ut ur ett höghus med flaxande armar även om du har ett dålig tripp.

Men det är klart, om man är tillräckligt mentalt bräcklig eller för fäst vid sitt ego ska man också hålla sig borta. Psykedeliska är starka verktyg att använda mot sig själv, och många underskattar hur traumatisk det kan vara att behöva konfrontera och tampas med saker man förträngt i nyktert tillstånd.
Citera
2021-11-16, 09:04
Citat:
Ursprungligen postat av Whirl
Att det där skulle vara ens i närheten av vanligt förekommande på LSD är ju en dock en myt för att enkelt fortsätta klassificera psykedeliska som "läskiga vansinnesdroger". Lite som att säga att alkohol gör att du kommer köra in i en bergvägg med familjen i baksätet. Nej, har du inte redan en underliggande mental sjukdom kommer du inte att hoppa ut ur ett höghus med flaxande armar även om du har ett dålig tripp.

Men det är klart, om man är tillräckligt mentalt bräcklig eller för fäst vid sitt ego ska man också hålla sig borta. Psykedeliska är starka verktyg att använda mot sig själv, och många underskattar hur traumatisk det kan vara att behöva konfrontera och tampas med saker man förträngt i nyktert tillstånd.
Det är ganska vanligt att folk snear. Men kanske inte så snett det gick för mig.

Lite syra är kanske inte tillräckligt. Men det finns en gräns när verkligheten försvinner. Blir man rädd då för det man ser och känner, vilket kan vara självklart, så blir det en panikattack som inte slutar. I denna värld man varken vet vad som är ner och upp ska man hantera skräcken.. Du har inte sneat, det hörs.

Jag är inte drogmotståndare men LSD i högdos kan jag inte rekommendera. Om man har snabbverkande benso att så ja men absolut inte annars. Totalt livsfarligt. Men ta du, ni m.fl. lsd och annat, inget jag har åsikter om.
Kom ihåg vad jag skrev när eller om den dagen du snear så ska du få se att jag hade rätt. Du blir aldrig dig själv igen. Du blir dig själv men minnena försvinner aldrig.

Om tre saker förstörde mitt liv så var LSD en av dem.

Hellre att jag är med i gorefilm i än snear på syra. Att ligga där och få armar och ben avhuggna. Tja.. Man dör ju ganska snabbt och smärta är inte så där våldsamt hemskt. Det hade jag kunnat ta. Inget kul såklart att sluta livet på det sättet men som sagt hellre så.

Kan tillägga att jag har också tagit LSD utan att snea. Jag trodde som alla andra då att det var lugnt och bara till att fortsätta, tills dagen kom då det slog slint. Medvetandet rann längs trottoarkanterna. Mitt sinne var utanför mig själv. Det var inte längre i mig. Jag var allt, överallt. Jag (jaget var totalt borta) smälte ihop med väggar, golv och andra människor. All djävulskap man bara kan uppleva. Jag trodde inte det var möjligt.

Jag skojar inte. Kom ihåg. Var försiktig.
Senast redigerad av MieFredriksen 2021-11-16 kl. 09:38.
Citera
2021-11-16, 09:10
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Citat:
Av de du räknade upp är LSD klart värst. Snear du på lsd eller liknande så har du många tuffa år framför dig av ren och skär skräck. Jag då som är kurator har sett detta på nära håll.

Heroin och morfin är inte farligt en eller två gånger om det inte överdoseras.

Kompis som kört det i 20 år, jobb skötsam och kanske den mest äkta lugna och balanserade jag någonsin sett så antagligen är det psykfall o klena i skallen som "snear"...
Citera
2021-11-16, 09:11
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Citat:

Går du fortfarande på de media tricket?
Citera
2021-11-16, 09:52
Jag har provat alla droger som finns att prova. Det är inget jag är cool över utan det har jag gjort för att jag velat veta och varit nyfiken. Folk tror heroin.. Oh shit jonkare. eller vad det nu kan vara svenssons får för sig.

Jag har aldrig varit heroinist men sett de som tänder av. Ingen vacker syn. Men det går över och sen blir de okej igen. Oftast. Om de verkligen slutar och lägger ner för gott.
Syra är inget man blir beroende av. Det är bara en risk. 1 på 50 kanske att du fuckar upp ditt psyke för gott.

de 49 gångerna visst...

Citat:
Kompis som kört det i 20 år, jobb skötsam och kanske den mest äkta lugna och balanserade jag någonsin sett så antagligen är det psykfall o klena i skallen som "snear"...
Jag trodde också att jag var stark. Klarade mig rätt många gånger precis som din kompis. Sen en gång. Pang. Livet vände. Blev aldrig samma. Än idag känner jag ibland panik över alla de frågor som väcktes och allt jag behövde ta mig igenom för att börja tro på verkligheten igen.

Jag hade kunnat få dig att dig snea. Lätt.. Hög dos syra, hasch och sen att jag håller dig mot marken en stund så att du får panik. Sen kan jag släppa dig och du kommer inte ur paniken.

Sett ur andras perspektiv kan nog meth vara värst. Samma där. Det går 30 gånger. Den 31 förste kan du få för dig att utan anledning mörda nån. Bara för att du känner för det liksom. Den som råkar gå förbi. Man snear åtminstone inte på det, inte jag, men det är klart farligt.

Opiater är nog de droger som är minst farliga. Man gör ingen annan illa iallafall. Värsta som kan hända är att man dör en skön död. Bara somnar in och försvinner. En del spyr och sånt och då är det väl kanske inte trevligt längre.
Benso är ganska lugnt. Det ska till höga doser om nått ska hända med det. Pregabalin är säkert. Det är ingen utåtagerande drog. Bara snällhet. Som en go nallebjörn blir man.

Kokain...Lägg ner. Löjligt. Inte värt priset. De som säger kokain är tonåringar som sett tv. Köp en redig mängd pregabalin istället. Inte riktigt lika skönt men mycket mycket mer prisvärt. Snäll mot kroppen och allt. Atn inte så hemsk som man skulle kunna tro. Benso-at värre.
Senast redigerad av MieFredriksen 2021-11-16 kl. 10:51.
Citera
2021-11-16, 12:17
Medlem
SlapBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transneger
Grunda med något cs, boosta med thc och ta en större dos LSD så får vi se om du är lika kaxig efteråt.

När det gäller psykedelier tycker jag inte man ska blanda med andra droger. Att ta drogen i nyktert tillstånd är säkrast.
Citera
2021-11-16, 12:25
Medlem
SlapBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n

Psykedelier är inget för folk som redan har Schizofreni, typ som Syd Barret. Han visade många tecken på bipolär, troligtvis även schizofren redan innan hans intensiva(dagliga) LSD bruk. Det är ofta paranoida osv och de kan se de kraftiga upplevelserna som tecken på att de brytit statens mind control eller att de är i kontakt med aliens eller liknande. En rationell människa kan gynnas stort av psykedelier, så som din vän! De vidgar medvetandet så att delar av ens hjärna som tidigare varit undermedvetna kommer till medvetandet. Man blir medveten om dåliga mönster/vanor i sitt liv och kan bryta de mycket fortare än om man endast hade levt med ett nyktert perspektiv, vilket leder till en accelererad självförbättring!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in