2021-11-15, 12:42
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made

Dom i tråden överdriver. Visst är det hemskt, men du ska vara en speciell sorts retard om du HELT glömmer att det är pga. syran som allt är upp och ner vid tillfället.

Njae, handlade inte om att jag glömde det för att jag var en retard, handlade om att jag helt enkelt var så pass väck att det var ungefär som en psykos, saknade verklighetsförankring totalt.

Bara för att snea på droger är på ett sätt för dig är det inte likadant för alla andra.
Citera
2021-11-15, 12:52
Medlem
Giddenss avatar
Opiater är väl ett uppenbart svar, men samtidigt handlar det ju om drug of Choice. Den drogen som du fastnar för gör mest skada. Vissa testar heroin utan att fastna men får sitt liv förstört av amfetamin eller alkohol.

Efter att ha träffat på ett antal personer som haft drogutlösta psykoser så har min skeptisism till cannabis ökat.
Citera
2021-11-15, 12:54
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsyn
Det du skriver är precis vad personer utan koll tror.

Lider man av någon psykisk störning och testar LSD så kanske, men man tror inte att man kan flyga av LSD.
Man bajsar och kissar inte på sig av LSD.
Läs på lite, och tro inte på alla rykten för fan.

Jag har själv tagit LSD ett tiotal gånger och sneat på det en gång.
Finns det något jag ångrar att jag tagit så är det Benzo och alkohol, och det ENDA i drogväg som jag inte ångrat att jag testat är just LSD, det förändrade mitt liv något enormt till det bättre.

Men självklart ska man inte kasta i sig något utan efterforskning, då är man dum.

Edit: om du tar LSD i normala doser så ser/hör du inte saker som inte finns, det är dina intryck och tankebanor som ändras till största delen. Väggarna andas men du ser inte troll och clowner, det är bara en myt.

Det verkar vara väldigt populärt med mikrodosering av LSD. Är det något du känner till och går det att få lagligt?
Citera
2021-11-15, 13:29
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transneger
Grunda med något cs, boosta med thc och ta en större dos LSD så får vi se om du är lika kaxig efteråt.
Wow. Stora starka killen här. Guldstjärna till dig!

Brukar röka när jag trippar, enda jag testat när det kommer till CS(som jag inte gillar) är typ kokain i Spanien och candyflipp en gång.
Tkr CS och syra går ganska dåligt ihop, men men.

Är man en fin person som önskar andra väl samt är stark i sitt psyke så går det oftast bra.

Har fått tala ner andra när dom sneat när jag själv varit på dubbla deras doser.

Mkt handlar om erfarenhet. Att man förstår hur substansen fungerar. Man kan lära sig mkt om LSD om man kikar på diverse experiment som gjorts angående hjärntvättning.

LSD är intressant för att man blir en väldigt öppen kanal just då beroende på hur du är som person. Men går att gå in med mer eller mindre öppet sinne också.

Har gjort lite experiment på folk som trippar på syra typ gå in i ett rum och "börja frysa". Visa det väldigt fysiskt, huttra osv.
Många blir rejält påverkade av yttre faktorer på syra så man kan nästan manifestera känslor/upplevelser hos andra om man själv är medveten om hur det fungerar.

Det är så jag gjort när någon sneat, tagit dom till en mysig, lugn och mjuk plats och själv manifesterat dessa känslor som då sedan den som sneat manifesterar.

Sen att loopa är rätt vanligt faktiskt. Men inget som inte går att komma ur om man är lite eftertänksam samt känns jättejobbigt just då, men är ofarligt. Många som loopar med tankarna i längre perspektiv nyktert liksom.

Som sagt; psykfall och människor med djupa problem bör hålla sig borta.

Människor som skadar andra bör verkligen hålla sig borta.

Men allt är inte för alla. Vet hur många som helst som ska hålla sig borta från syra just pga. att hela deras liv är uppbyggt kring kontroll och att tappa kontrollen kommer inte vara bra för dessa på något sätt.
Citera
2021-11-15, 13:35
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Njae, handlade inte om att jag glömde det för att jag var en retard, handlade om att jag helt enkelt var så pass väck att det var ungefär som en psykos, saknade verklighetsförankring totalt.

Bara för att snea på droger är på ett sätt för dig är det inte likadant för alla andra.

Förstår vad du menar. Tid och rum kan bli svårt.
Men absolut är upplevelser unika. Däremot har jag och dom jag känner som verkar gilla syra ganska lätt att inse att man är på syra när hela världen är upp och ner.

Ska till rätt höga doser av en väldigt stark substans för att inte inse att allt inte rör på sig i vanliga fall osv.

Men det är ju som du säger rätt unikt, folk är olika grundade och många får spirituella upplevelser av sådana substanser.
Jag personligen har svårt att tillskriva riktig andlighet till något jag upplever endast när jag är hög.
Jag menar, om flertalet nyktra dagar inte får mig att tro på något högre än mig själv så kommer inte enstaka påverkade dagar få mig att byta uppfattning om det är något jag endast kan nå när jag inte är nykter.

Men för mig har alltid droger varit något man leker med, som dagis typ. Inget seriöst och är det inte kul så gör man det fel eller bör inte göra.
Citera
2021-11-15, 13:35
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Är man en fin person som önskar andra väl samt är stark i sitt psyke så går det oftast bra.

Hur bedömer man vem som är stark i sitt psyke?

Du nämnde trauma som negativt för LSD förut, men en person med trauma kanske är extremt psykiskt stark jämfört med en person utan trauma. Det vet man ju inte.
Citera
2021-11-15, 14:01
Medlem
Metamfetamin.
Du kan bli fast efter en dos. Efter två år har du åldrats 20 år och tappat tänderna.
Citera
2021-11-15, 14:28
Medlem
trillians avatar
Citat:
Med psykossjukdom kanske jag främst menar schizofreni. Nej, hur man blir i slutändan beror mycket på vilken personlighet man har och ibland även på vilken drog man tar. Det finns stora skillnader på hur man blir.
Tack för ett informativt inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Är du så jävla dum att du inte fattar?

Och du är en total idiot som så grundläggande inte förstår någonting alls.

Woo, lugna ner dig ett hekto. Jag ställde en fråga om vad vårdpersonal anser är farliga och läskiga droger. Du behöver inte tappa fattningen för det. Skärp dig och bete dig som en civiliserad människa.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J-son
Jobbar inom psykiatrin och har även själv använt en del droger.

Tror man måste göra skillnad på vad man klassar som farligt.
För mig skulle jag säga att det är hur beroendeframkallande preparatet är samt hur stor del av användarna som får negativa effekter av sitt brukande.

Tex så skulle jag säga att det värsta drogutlösta psykoserna är ifrån Cannabis och Alcohol (Delerium).
Jag använder dock hellre båda framför Opiater eller Benzo.
Skulle aldrig någonsin testa någon av de två.

Opiater skulle jag säga är värst pga att många får svårt att leva ett normalt liv samt hur beroendeframkallande det är.

Tack för intressant inlägg!
Varför skulle du så ogärna testa benzo? Är de väldigt beroendeframkallande enligt din mening eller är det mer att biverkningarna är läskiga?

Citat:
Ursprungligen postat av Giddens
Opiater är väl ett uppenbart svar, men samtidigt handlar det ju om drug of Choice. Den drogen som du fastnar för gör mest skada. Vissa testar heroin utan att fastna men får sitt liv förstört av amfetamin eller alkohol.

Efter att ha träffat på ett antal personer som haft drogutlösta psykoser så har min skeptisism till cannabis ökat.
"Den drogen du fastnar för gör mest skada" är en otroligt bra sammanfattning faktiskt. Tack för den, ska bära med mig det.

Citat:
Ursprungligen postat av KaNiin21
Metamfetamin.
Du kan bli fast efter en dos. Efter två år har du åldrats 20 år och tappat tänderna.
Jo, man har hört mycket om meth. Ingen aning om det är på uppgång i Sverige dock eller hur det ser ut med användandet. USA har ju enorma problem.

Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Jag kan bara säga att jag helt säkert har mycket mer högskolepoäng än dig och jag tjänar helt säkert mer än dig. I år tjänar jag 850k före skatt din jävla nolla.

Du kan gå runt på din avdelning och vara viktig, men du vet innerst inne hur väldigt liten du är nollan.

Hahaha, det där var riktigt riktigt tragiskt att läsa. Du är alltså en utflyttad svensk (för övrigt ganska rejält mycket fattigare än mig ironiskt nog) och så kommer du och tror att jag ska bli imponerad av din inkomst? Otroligt patetiskt. Och varför hänger du på Flashback? Du kan väl hitta ett forum i ditt nya coola land? Eller häng med nån som bryr sig om din inkomst?

Och det faktum att du tror att jag jobbar inom vården bara för att jag startar denna tråden vittnar om hur kognitivt nedsatt du är.
Citera
2021-11-15, 14:31
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Just nu pågår en del ganska intensiva politiska försök att legalisera diverse droger. Bl.a. cannabis är populärt att förespråka en legalisering. Det försvårar för mig som lekman att veta vad som egentligen gäller om dessa droger och dess farlighet.

Jag har upplevt det extremt svårt att få en "objektiv" bild av situationen så jag tänkte beskjuta detta från ett annat håll: fråga er som sett resultaten i verkligheten.

Så helt enkelt, ni som arbetat inom psykiatri:
Vilken drog tycker ni skulle vara "värst" respektive minst farligt om ert barn testade?
Motivera gärna! Och undvik självklart moralkakor.

Jag tänker mig ett hyfsat standard urval:
Amfetamin, Ecstacy, Cannabis, Kokain, LSD, morfin, heroin, benzo, alkohol etc.

Tja, skulle nog ha mest emot att mitt barn testade heroin, för då vet man att personens liv är påväg helt åt helvete. Utifrån jobbet sett, ja LSD är läskigt med tanke på de man träffat på som sneat. Men förvånansvärt nog kanske har jag träffat på mest drogutlösta psykoser hos personer som regelbundet tar amfetamin.
Citera
2021-11-15, 15:38
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Förstår vad du menar. Tid och rum kan bli svårt.
Men absolut är upplevelser unika. Däremot har jag och dom jag känner som verkar gilla syra ganska lätt att inse att man är på syra när hela världen är upp och ner.

Ska till rätt höga doser av en väldigt stark substans för att inte inse att allt inte rör på sig i vanliga fall osv.

Men det är ju som du säger rätt unikt, folk är olika grundade och många får spirituella upplevelser av sådana substanser.
Jag personligen har svårt att tillskriva riktig andlighet till något jag upplever endast när jag är hög.
Jag menar, om flertalet nyktra dagar inte får mig att tro på något högre än mig själv så kommer inte enstaka påverkade dagar få mig att byta uppfattning om det är något jag endast kan nå när jag inte är nykter.

Men för mig har alltid droger varit något man leker med, som dagis typ. Inget seriöst och är det inte kul så gör man det fel eller bör inte göra.

Tror inte du förstår helt hur upplevelsen var. Jag har tagit ganska mycket LSD utan att snea också, och har upplevt det då mer så som du menar. Har även småsneat eller hur man ska beskriva det, som när man får panik eller blir rädd. Den här gången skiljde sig från de andra, inte bara tid och rum-grejen, något mer. Något sjukt. Kan ha varit att någon gjort doserna för höga, blandat med en väldigt okänd och stökig omgivning i ett nytt land och mycket olika droger under en kort tidsperiod. Det var åtminstone ingen rolig upplevelse. Jag är glad att jag inte var ensam.
Citera
2021-11-15, 16:11
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Tror att få hoppar från tak pga LSD, däremot hade jag en väldigt obehaglig upplevelse själv en gång där jag varken visste vem jag var eller var jag var eller vad jag var och kunde inte överhuvudtaget tolka mina egna synintryck. Förstod inte skillnaden på min kropp och omgivningen t.ex., svårt i efterhand att förklara den känslan.

Var det jag som tänkte det där, eller hon som sa det?

Citat:
Ursprungligen postat av hdsyn
Haha jävlar vad mycket du sneat.

Brukar lista det under "speciella färdigheter" på CVt.
Citera
2021-11-15, 16:18
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MieFredriksen
Av de du räknade upp är LSD klart värst. Snear du på lsd eller liknande så har du många tuffa år framför dig av ren och skär skräck. Jag då som är kurator har sett detta på nära håll.

Heroin och morfin är inte farligt en eller två gånger om det inte överdoseras.

Citat:
Ursprungligen postat av Falafelfel
Vad är symptomen på att snea på lsd som märks av i flera år?

Har erfarenhet av psykos på LSD. Inte hos mig själv men hos nära anhörig. Den personen lever med PTSD idag. Och har problem med sömnen, livrädd för att sova, kan inte sova och annat. Då har det alltså gått tio år minst sen traumat ägde rum, så att säga
Senast redigerad av KnivStina 2021-11-15 kl. 16:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in