Citat:
Ursprungligen postat av
Blalotus
Okej, så det är inte kriminaliteten enbart som du är emot utan k o m b i n a t i o n e n av kriminalitet och yttrandefrihet?
För hur man än vrider och vänder på det så är du emot yttrandefrihet när du vill förbjuda musik.
Personligen är jag som sagt enbart emot kriminaliteten.
Ok, jag kan dra en ny parallell om du vill.
Vad tycker du är värst av följande?
1: En person som försörjer sig genom att göra inbrott i villor tillsammans med en kumpan.
2: En person som försörjer sig genom att göra inbrott i villor tillsammans med en ständig ström av nya kumpaner, som denne hittar genom att promota sin livsstil med hjälp av media. På lördag morgon sitter han i TV-soffan på SVT1 och berättar hur härligt det är att alltid ha pengar och visar glatt upp sin nya Rolex. En stund senare tar han fram sin Glock med förlängt magasin och skickar runt bland programledarna, som allihop sitter med stora ögon som barn på julafton. En av programledarna får provskjuta på en docka som ser ut som Jimmie Åkesson och när femte skottet krossar skallen på dockan gruppkramas alla i studion. Programmet avslutas med att kontaktuppgifterna till en statligt finansierad rekryteringstjänst kopplat till den kriminelle visas och tittarna uppmanas att skicka in ett foto på sig själva tillsammans med tidigare domar.
Förstår du vart jag vill komma?