Citat:
Ursprungligen postat av
Blalotus
Jag kan dementera det tramset.
Trollfeeder är absolut inte mer troll än vad t.ex jag är. Att någon har en annan åsikt är inte synonymt med att personen trollar.
Ska flika in här då även jag fått PM.
Han/hon blev dock satt på sin plats gällande sin felaktiga retorik och argumentationsfel (tautologier som argument)
och motbevisad med fakta-länkar om Mengele och hade inga comebacks till dessa, det faktum är irrelevant från åsiktsskillnaden som du nämner. Så troll eller ej, Fallasier vinner man inte på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blalotus
Att han begått något rån känns ju också lite far fetched, särskilt med tanken på beskrivningen, att han betett sig hotfullt och därtill har ett våldskapital i form av gänganknytningar.
Vad innebär det i praktiken?
Att han snott lite kexchoklad och en dosa snus och skrikit knulla din mamma till kassörskan?
Jag skulle gärna vilja veta varför det rubriceras som rån, om det enbart är hotfullt beteende och inte ett explicit hot.
Diskussion ledde dock vidare till gangsterrapp i allmänhet istället för detta specifika fall. Men har det dömts som rån (jag känner inte till fallet) får du rätta dig efter det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Blalotus
Lite perspektiv: Dylan, Bowie, Jagger, Jackson osv var i alla pedofiler och knullade gladeligen på småtjejer och/eller småkillar i 15årsåldern (eller yngre i vissa fall), ska deras musik få vinna priser?
Dom skrev väl inte låtar om och uppmanade till dessa "brott" (har dom dömts? känner inte till dom fallen) ?! och hade texter med hot?! Det är skillnaden, genren kallas gangsterrapp av en anleding. DÄR ÄR EN DIREKT KOPPLING MELLAN MUSIKEN OCH KRIMINALITETEN och det är därför folk ifrågasätter etiken/moralen med prisutdelningen.