2021-11-12, 18:59
Medlem
exoticspices avatar
Det kan hjälpa att tvätta den. Har du provat det?
Citera
2021-11-12, 19:10
Medlem
RadhusRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Har köpt en ny Fjällräven dunjacka och den luktar. Ska det vara såhär? Luktar alla dunjackor? Hur blir jag av med stanken?

Stinker den?
Fan vad vidrigt.

Reklamera den?
Citera
2021-11-12, 19:12
Medlem
kansascityshuffles avatar
Släng den djurplågare.
Citera
2021-11-12, 19:14
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Släng den djurplågare.

"Fylld med etiskt producerat dun"
Citera
2021-11-12, 19:36
Medlem
maxatdunders avatar
Säkert någon någon med unken gammal svettlukt som testat den, finns folk som har sådan dålig lukt att de sätter sig i flera veckor på kläderna de testar.
Citera
2021-11-12, 19:49
Medlem
Min vinterjacka jag köpte förra året lukta också när den var nyinköpt. När dom packar ner kläderna i kartonger så brukar dom använda sig av kemikalier för att undvika fukt så tror det var det som lukta..

Jag tvätta den med ättika och vädra den så försvann faktiskt doften helt
Citera
2021-11-12, 19:56
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:

Är du på riktig?
Det låter som att du ska köpa en ny jacka. Nåt som håller och inte stinker!
Citera
2021-11-12, 20:25
Medlem
Tvonds avatar
Tycker alltid dun produkter luktar mer eller mindre. Speciellt om det är lite fuktigt. Torktumlare och tennisbollar kan då hjälpa. Annars får man leva med det luktar lite. Har själv två Peak Performance dun jackor de luktar lätt av dun. Sail Racing dunjackan luktar den med alla i prisklass mellan 3000-8000kr.
Citera
2021-11-12, 21:33
Medlem
Citat:
Jag testade nu i hallen och lukten känner jag av när näsan är 20 cm från jackan. Den är använd i ett par veckor nu så Fjällräven kommer inte ta tillbaka den.

Hör av dig direkt till Fjällräven och förklara att den har luktat från dag 1 men att du trodde att den skulle sluta lukta. Inget konstigt med det tycker jag. Skulle de avfärda dig så kan du ju göra livet lite surare för dem genom att ge dåliga recensioner. Du har ju dessutom möjlighet att ta kontakt med återförsäljaren och kolla vad de anser ifall Fjällräven ger kalla handen.
Citera
2021-11-12, 22:40
Medlem
Tvätta jackan på 40 grader, kör den på låg värme i torktumlare med två tennisbollar. Gör susen
Citera
2021-11-12, 23:50
Medlem
Bluebeast72s avatar
Ångerrätt direkt, värdelöst skit märke. Adidas gör mkt bra snygga luktfria jackor.
Citera
2021-11-13, 00:42
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Fjällräven har ju alltid varit ett budgetmärke, det sjuka är hur några lyckats få detta skitiga budgetmärke att bli ett dyrt märke trots att det fortfarande är samma skit som det var på 80talet.

Få de att byta ut skiten.

Vill de inte så gå till:
Allmänna reklamationsnämnden
https://arn.se/

Citat:

Direkt från någon kinesiska fågelfarm med tandlösa kedjerökande kommunistkineser som inte bryr sig om något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in