• 1
  • 2
2021-11-12, 18:12
Medlem
Dan88s avatar
Har köpt en ny Fjällräven dunjacka och den luktar. Ska det vara såhär? Luktar alla dunjackor? Hur blir jag av med stanken?
Citera
2021-11-12, 18:16
Medlem
Snaskalasets avatar
Tvätta den i blekmedel och lufttorka en vecka, det borde göra susen
Citera
2021-11-12, 18:21
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Har köpt en ny Fjällräven dunjacka och den luktar. Ska det vara såhär? Luktar alla dunjackor? Hur blir jag av med stanken?
Vad luktar den? Liiite kan de nog lukta om man stoppar in näsan ordentligt, men de ska ju inte stinka. Det är ju dun, och dun luktar om det tex blir fuktigt. (typ som att tvätta ett duntäcke, det kan lukta högst besynnerligt)
Citera
2021-11-12, 18:27
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sosweet
Vad luktar den? Liiite kan de nog lukta om man stoppar in näsan ordentligt, men de ska ju inte stinka. Det är ju dun, och dun luktar om det tex blir fuktigt. (typ som att tvätta ett duntäcke, det kan lukta högst besynnerligt)

Svårt att förklara. Den luktar unket.

Den ska vara vattenavvisande G-1000 Eco och har endast varit i kontakt med lite regn vid ett tillfälle. Den luktade även innan regnet.
Citera
2021-11-12, 18:32
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Svårt att förklara. Den luktar unket.

Den ska vara vattenavvisande G-1000 Eco och har endast varit i kontakt med lite regn vid ett tillfälle. Den luktade även innan regnet.
Hm. Jag fuktigt dun kan man nog säga luktar unket. Men den borde inte lukta som ny, om det inte är så att du verkligen borrar in snoken och dessutom har ett utmärkt luktsinne.

Om den luktar när du typ.. har den på klädhängaren i hallen så ska du nog kontakta säljaren. Det är ju ganska dyra jackor så de bör hålla rätt hög standard.
Citera
2021-11-12, 18:36
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Hm. Jag fuktigt dun kan man nog säga luktar unket. Men den borde inte lukta som ny, om det inte är så att du verkligen borrar in snoken och dessutom har ett utmärkt luktsinne.

Om den luktar när du typ.. har den på klädhängaren i hallen så ska du nog kontakta säljaren. Det är ju ganska dyra jackor så de bör hålla rätt hög standard.

Jag testade nu i hallen och lukten känner jag av när näsan är 20 cm från jackan. Den är använd i ett par veckor nu så Fjällräven kommer inte ta tillbaka den.
Citera
2021-11-12, 18:41
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Häng den utomhus i några dagar
Citera
2021-11-12, 18:42
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Jag testade nu i hallen och lukten känner jag av när näsan är 20 cm från jackan. Den är använd i ett par veckor nu så Fjällräven kommer inte ta tillbaka den.
Det är Fjällräven, inte Ellos. Hör av dig till dem. Säg som det är, jackan stinker och du står inte ut och du trodde att lukten (inte doften!) skulle ge med sig.
Citera
2021-11-12, 18:43
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Häng den utomhus i några dagar

Jag hängde den ute igår natt och den luktade faktist värre än innan.
Citera
2021-11-12, 18:44
Medlem
Alla kläder är impregnerade med medel mot fukt och smuts. Vädra den någon eller några dagar så blir det bättre. Häng den fritt på en galge i badrummet om du har utsug. Kläder som ligger direkt an mot huden bör man tvätta innan användning!
Citera
2021-11-12, 18:45
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Det är Fjällräven, inte Ellos. Hör av dig till dem. Säg som det är, jackan stinker och du står inte ut och du trodde att lukten (inte doften!) skulle ge med sig.

Jag skickade ett mail till de om att jag fick små fjädrar på kläderna efter jag använt den och frågade om jag kunde få den ersatt, det har nu gått 10 dagar och jag har inte fått ett svar.
Citera
2021-11-12, 18:54
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Jag skickade ett mail till de om att jag fick små fjädrar på kläderna efter jag använt den och frågade om jag kunde få den ersatt, det har nu gått 10 dagar och jag har inte fått ett svar.
Ja, jag kan ju inte svara för hur deras kundservice ser ut.. Men ligg på!

Om jackan läcker och stinker så är det väl värt besväret från din sida att vara besvärlig? Det är ju inte som att du köpt en jacka från H&M eller hur? Du har betalt för kvalité och det är vad du ska förvänta dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in