Citat:
Ursprungligen postat av
knappnal69
Tack för allt hjälp, uppskatts!
Ja, det är bipolär två de intriktar sig på. De verkar förekomma nån emetionell störning också, osäker på det dock. Men hypomani mena jag
Läkemedlet du tar ges nämligen i olika syften, i ditt fall misstänker jag, (utifrån det du har angett här) att det är på indikation att minska depressiva återfall. Det är dock ett antipsykotika i första hand, vilket kan ges till Schizofrena patienter och maniska patienter.
Många blir först lättade vid en diagnos, därefter kommer ambivalensen. Jag trycker starkt på att din sjukdomsinsikt är nyckeln, det och att våga och kunna kommunicera. Då menar jag rent allmänt, inte enbart vid relationer.
Min tes är att alla mer eller mindre är dysfunktionella, ibland tenderar den att komma fram, ibland gömmer den sig i andra egenskaper. Var inte så hård mot dig själv, det är en diagnos som beskriver något hos dig. Du bestämmer sedan vad du gör med den informationen. Du är du vare sig du har din diagnos eller inte. Du har redan fått inlägg på flertalet person med bipolaritet som har en relation.