2021-11-09, 18:40
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Det är är biverkningar man KAN få. Inget garanterat. Läs biverkningslistan på vilken medicin som helst och de är lika långa. Hade CBD varit läkemedelsklassat hade det också haft en lång biverkningslista.

Kan ju lova dig att biverkningslistan på CBD är långt ifrån lika "grov" som t.ex. litium läkemedel eller i princip alla labbframtagna droger och läkemedel.

Det är inte ens o jämföra. Visst det finns bieffekter av allt men med naturliga läkemedel är det säkert 100, om inte 1000 gånger mindre.

Så ja valet är ju självklart.

Det är lite som att jämföra Ipren med honung. Vad tror du har mest biverkningar med hästlängder? Inser du inte detta inser du inte mycket min vän.
Citera
2021-11-09, 18:43
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Kan ju lova dig att biverkningslistan på CBD är långt ifrån lika "grov" som t.ex. litium läkemedel eller i princip alla labbframtagna droger och läkemedel.

Det är inte ens o jämföra. Visst det finns bieffekter av allt men med naturliga läkemedel är det säkert 100, om inte 1000 gånger mindre.

Så ja valet är ju självklart.

Det är lite som att jämföra Ipren med honung. Vad tror du har mest biverkningar med hästlängder? Inser du inte detta inser du inte mycket min vän.
Litium är inte framtaget i labb det är ett grundämne pucko. Visst, honung har färre biverkningar än Ipren, men honung botar inte heller värk, precis som CBD inte botar bipolär. Du är säkert knarkare.
Citera
2021-11-09, 18:51
Moderator
pbos avatar
Eftersom frågeställningen mer är runt hur diagnosen påverkar relationer än själva relationerna så får troligen TS bättre svar i delforum Psykisk hälsa.

Relationsakuten --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
2021-11-09, 18:51
Medlem
styckets avatar
Citat:
Litium är inte framtaget i labb det är ett grundämne pucko. Visst, honung har färre biverkningar än Ipren, men honung botar inte heller värk, precis som CBD inte botar bipolär. Du är säkert knarkare.

Jag sa aldrig att lithium i sig är framtaget i labb utan jag menade att lithium mediciner är skapade i labb.

Sen finns det faktiskt forskning på att lindra bipolära symptom med CBD så sakta i backarna.

Men helt ärligt du verkar inte särkilt klok själv som missuppfattar och är så snabb med personangrepp..

Här har du länk med info gällande forskning om cbd och bipolaritet.

https://cfah.org/cbd-for-bipolar-disorder/
Citera
2021-11-09, 18:53
Citat:
Jag sa aldrig att lithium i sig är framtaget i labb utan jag menade att lithium mediciner är skapade i labb.

Sen finns det faktiskt forskning på att lindra bipolära symptom med CBD så sakta i backarna.

Men helt ärligt du verkar inte särkilt klok själv som missuppfattar och är så snabb med personangrepp..

Här har du länk med info gällande forskning om cbd och bipolaritet.

https://cfah.org/cbd-for-bipolar-disorder/
Och var tror du CBD kapslarna är skapade?
Citera
2021-11-09, 18:57
Medlem
styckets avatar
Citat:
Och var tror du CBD kapslarna är skapade?
Inser givetvis också att det finns THC medicin skapat i labb.

Min poäng är bara att natur läkemedel är att föredra före de flesta labbframtagna mediciner så dessa har mycket mer biverkningar. Finns säkert undantag men litium är inte ett av dessa.

Givetvis vet jag att det tex finns Thc läkemedel framtagna i labb t.ex. sativex. Hade varit intressant att få reda på om det är mer biverkningar på detta läkemedel än om man gett Thc i sin mer naturliga form.
Citera
2021-11-09, 20:37
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Haha jo typ 1 är betydligt värre. Det står på 1177.

Nej. Läst psykologers självberättelse om typ 2. Jävla offerkofta.
Citera
2021-11-09, 20:41
Medlem
Citat:
Detta insåg jag själv när jag funderade om jag var bipolär för många år sen. Sen insåg jag att det är en stor bluff det här med bipolaritet. Speciellt typ 2. Det är helt naturligt med dalar och toppar. Det gäller bara att lära sig balansera dessa på ett hälsosamt sätt utan massa råttgift till "medicin" man får av läkaren för bipolaritet.

Är bipolaritet en bluff och naturligt?
Galningar och psykopater finns det gott om!
Endast en narcissist upplever en sak och tror att det gäller alla.

Tänk att jag hade rätt.
Du har inte bipolaritet och man visste det utan att behöva fråga.
”Jag funderade”.
Fundera över din psykopati istället
Senast redigerad av kansascityshuffle 2021-11-09 kl. 20:45.
Citera
2021-11-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Är inte bipolär typ förstadiet till shizofreni?

Nej, det är två olika sjukdomar, bipolär typ I kan leda till psykos under maniska perioder. Bipolar typ II har inte psykoser.

Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Du får hitta ett sånt där pizzafetto till brud som pysslar med polyamorösa relationer.

Vilken brud han får beror på honom, han är inte sin sjukdom. Det handlar om hantering av sjukdomen och sjukdomsinsikt.

Citat:
Ja men berätta det inte

Varför skulle man leva i en lögn i en relation? Ljuger du ofta normalt?

Citat:
Ursprungligen postat av knappnal69
Varför skulle det vara konstigt som förstabehandling?

Litium är standardbehandlingen, men möjligen så att din läkare antingen hittat kontraindikationer eller bara kommit fram till att medicinen du har fungerar bäst för dig. Håller med om att det är en annorlunda förstahandsval av medicinering.

Citat:
Biverkningar på en litiummedicin nedan. FInns naturliga alternativ som t.ex. CBD från hampa men även annat. Som inte har massa kassa biverkningar. Sen den största lögnen med bipolaritet är att det är kroniskt. Det är inget som bevisats öht.

Varje substans du få in i dig har lika långa listor på EVENTUELLA biverkningar, idag finns det inget på marknaden som ger samma resultat med samma evidens som litium gör. Paracetamol hade inte blivit godkänd idag om den hade fått gå igenom kontrollerade läkemedelsstudier, trots det är paracetamol receptfritt med snarlik biverkningslista och nästintill knarkas av gemene man. Ska du vara skeptisk mot läkemedel, var konsekvent och var det mot alla. Litium är ju inte direkt nytt.
Senast redigerad av Sapiosexual 2021-11-09 kl. 22:16.
Citera
2021-11-09, 22:37
Medlem
Citat:
Testar min första medicin, Quetiapin Krka 200 mg, ska trappas upp till 300 så småningom.

Mina tidigare relationer har rent av gått åt helvete. Mestadels bestått av korta sexuella relationer. Har oftast visat ett stort intresse i mina maniska perioder, verkligen enorm och väldigt passionerat. Sen försvinner intresset helt när jag hamnar i en depressiv period och blockar dem överallt. Men när relationerna väl är maniska så är det euroforiskt, helt sjukt, obeskrivligt bra.

Annorlunda första medicin, på vilken indikation tar du den? Hypomaniska/maniska, depressisva? (Nyfiken)

Har du manier men diagnosticerades trots det med bipolär sjukdom typ II eller använder du termerna fel? Mani och hypomani är snarlika men rent medicinskt skiljer sig termerna. Typ II har nämligen inte manier. Att bli hypersexuell och promiskuös vid mani/hypomani är standard. Likaså känslorna du beskriver. Mår du dåligt av dina konsekvenser, lär dig förutse och hantera det innan något dumt uppstår. Att pendla starkt mellan stämningslägen hör inte till de vanliga förteelserna, bara det är en indikator på att du inte mår toppen.

Att din oro om relationer uppstår är högst naturligt, det klingar successivt av i samband med att din sjukdomsinsikt ökar och du lär dig hantera dig själv, ditt förhållningsätt och ditt mående. Det kommer dock inte bara bli bra av sig självt, det krävs att du tar hand om dig och ditt mående. Det gäller i och för sig allt medicinskt. Se det som en livslång investering i dig själv, läkemedel är inget bot, det är ett verktyg.
Senast redigerad av Sapiosexual 2021-11-09 kl. 23:18.
Citera
2021-11-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sapiosexual
Annorlunda första medicin på vilken indikation tar du den? Hypomaniska/maniska, depressisva? (Nyfiken)

Har du manier men diagnosticerades trots det med bipolär sjukdom typ II eller använder du termerna fel? Mani och hypomani är snarlika men rent medicinskt skiljer sig termerna. Typ II har nämligen inte manier. Att bli hypersexuell och promiskuös vid mani/hypomani är standard. Likaså känslorna du beskriver. Mår du dåligt av dina konsekvenser, lär dig förutse och hantera det innan något dumt uppstår. Att pendla starkt mellan stämningslägen hör inte till de vanliga förteelserna, bara det är en indikator på att du inte mår toppen.

Att din oro om relationer uppstår är högst naturligt, det klingar successivt av i samband med att din sjukdomsinsikt ökar och du lär dig hantera dig själv, ditt förhållningsätt och ditt mående. Det kommer dock inte bara bli bra av sig självt, det krävs att du tar hand om dig och ditt mående. Det gäller i och för sig allt medicinskt. Se det som en livslång investering i dig själv, läkemedel är inget bot, det är ett verktyg.

Tack för allt hjälp, uppskatts!

Ja, det är bipolär två de intriktar sig på. De verkar förekomma nån emetionell störning också, osäker på det dock. Men hypomani mena jag
Citera
2021-11-09, 22:45
Medlem
Citat:
Tack för allt hjälp, uppskatts!

Ja, det är bipolär två de intriktar sig på. De verkar förekomma nån emetionell störning också, osäker på det dock. Men hypomani mena jag

Det är på personligt plan.
Vad fan känner du själv?
Har du en diagnos så har du en förklaring på varför du är på ett visst sätt. What’s the problemo amigo? Ryck upp dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in