Flashback bygger pepparkakshus!
2021-12-10, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Klart det kommer, tråden kunde snarare gissa årtalet det är standard (eller i form att du får inte vettig försäkring förrän du har det).

Förr eller senare kommer allt. Är det om 10år gick det för fort. Alla som är emot fartspärr kan lika gärna dö i en olycka eftersom dom är potentiella mördare ändå. Får jag gissa så säger jag 20 år.
Citera
2021-12-10, 18:05
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Man dör även i 150, vinsten är att fartskillnaden på en motorväg bara blir 40 km/t, i stället för 110.
Fartskillnad är farligt.
Problemet är då att farten är hela vinsten med trafik. Den enda säkra trafiken är noll trafik. Så fort vi rör oss finns en risk för att någon skadas. Så var går gränsen? Miljöpartiet har ändrat 90km/t till 70/km/t, 60km/t till 50km/t, 50 km blir 40. osv osv.
Citera
2021-12-10, 19:34
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Problemet är då att farten är hela vinsten med trafik. Den enda säkra trafiken är noll trafik. Så fort vi rör oss finns en risk för att någon skadas. Så var går gränsen? Miljöpartiet har ändrat 90km/t till 70/km/t, 60km/t till 50km/t, 50 km blir 40. osv osv.
Nej det är ju skillnden i fart som är problemet, dvs när trafiken i framtiden är reglerad och bilar rör sig som tågvagnar reduceras risken dramatiskt. Idag är det vilda västern (sämre än för ett par decennier sedan, då körde folk civiliserat och ratten darrade över 110).
Citera
2021-12-10, 19:43
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Nej det är ju skillnden i fart som är problemet, dvs när trafiken i framtiden är reglerad och bilar rör sig som tågvagnar reduceras risken dramatiskt. Idag är det vilda västern (sämre än för ett par decennier sedan, då körde folk civiliserat och ratten darrade över 110).
Jag kör varje dag på Essingeleden i Stockholm, och upplever inget "vilda västern". Det är köer och väldigt trög trafik. Det är mer eller mindre teknisk möjligt att överträda trafikgränserna, detta är bara i skruvade Miljöpartister som Daniel Helldén som detta finns som ett reellt problem.
Citera
2022-04-17, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jag kör varje dag på Essingeleden i Stockholm, och upplever inget "vilda västern". Det är köer och väldigt trög trafik. Det är mer eller mindre teknisk möjligt att överträda trafikgränserna, detta är bara i skruvade Miljöpartister som Daniel Helldén som detta finns som ett reellt problem.

Och varje dag cirkulerar solen och månen och hela världen och alltret över Tammer på Essingeleden där han kör.
Citera
2022-04-21, 16:48
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multitudes
Och varje dag cirkulerar solen och månen och hela världen och alltret över Tammer på Essingeleden där han kör.
Jag förstår inte..?
Citera
2023-01-10, 07:19
Avstängd
Trafikverket testar digital hastighetsbegränsning, så kallad geofencing på timmerbilar i Norrland

De 40 timmerbilar som deltar i testet kommer inte kunna köra snabbare än hastighetsgränsen på de aktuella sträckorna.

https://sverigesradio.se/artikel/tim...der-i-norrland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in