Flashback bygger pepparkakshus!
2021-12-10, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Jag är mycket stark motståndare till all form av kontroll av enskilda personers beteende. Förr eller senare brukar sådan kontroll hamna i händerna på fel sorts folk.

Sen är ju Stockholmstrafiken så himla seg att en sådan kontroll inte skulle ha någon större effekt.
Instämmer i det fetade.

Men: I korsningar och rondeller har jag märkt att vissa bilister blir extremt försiktiga om någon kör fort emot dem.

Osäkra bilister blir mer osäkra och långsamma blir mer långsamma. Jag tror att det gör trafiken som helhet seg. Kanske skulle trafiken flyta på bättre om alla bilar var autonoma eller starkt begränsade.

En fasansfull inskränkning så klart.
Citera
2021-12-10, 12:29
Medlem
R5As avatar
Hoppas horungen får kronisk diarré.
Citera
2021-12-10, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Då gör vi så att det är frivilligt och du kan ha det i din bil, känns det bra?

Om du bodde vid en väg med kanske fru hundar och katter och hundar och ser hur fort människor kör hade du kanske förstått min poäng.

Jag skiter i hur fort du kör. Tror jag talar för resten av mänskligheten förutom alla du känner. Kör hur fort du vill men om du kör illvilligt utanför vårt hus ...
Citera
2021-12-10, 12:53
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multitudes
Om du bodde vid en väg med kanske fru hundar och katter och hundar och ser hur fort människor kör hade du kanske förstått min poäng.

Jag skiter i hur fort du kör. Tror jag talar för resten av mänskligheten förutom alla du känner. Kör hur fort du vill men om du kör illvilligt utanför vårt hus ...
Åhh, en tangentbordskrigare.
Jag kör sällan för fort, jag är vuxen. Det handlar om att få vara vuxen och behöva få ta beslut själv.
Lösningen är inte en DDR-stat utan fler poliser och prioriteringar, fartkontroller och nykterhetskoll.
Citera
2021-12-10, 13:01
Medlem
Citat:
Åhh, en tangentbordskrigare.
Jag kör sällan för fort, jag är vuxen. Det handlar om att få vara vuxen och behöva få ta beslut själv.
Lösningen är inte en DDR-stat utan fler poliser och prioriteringar, fartkontroller och nykterhetskoll.

Om sällan innebär att du tar hänsyn till de som bor på vägen du passerar är vi på samma sida helt. I övrigt är jag helt på din sida vad gäller övervakning och kanske en tangentbordskrigare eftersom jag jobbar inom IT och vet att om du visste hur mycket övervakad du är skulle bli ännu argare ...
Citera
2021-12-10, 13:14
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multitudes
Om sällan innebär att du tar hänsyn till de som bor på vägen du passerar är vi på samma sida helt. I övrigt är jag helt på din sida vad gäller övervakning och kanske en tangentbordskrigare eftersom jag jobbar inom IT och vet att om du visste hur mycket övervakad du är skulle bli ännu argare ...
Då är vi nog mer ense än du trodde. Kör aldrig för fort där det finns hus och människor nära. Har själv fru och barn.

Är väl medveten om det. När man berättar att ALLT loggas från minsta SMS till att våra telefoner som alla bär med sig om de så ska 2m in på muggen visar så när som på ett par meter var man befinner sig och att staten kan öppna upp både kamerorna och mic även om man slagit av telefonen så tror inte folk på en. Och du få som tror på det rättfärdigar det med att det är klart staten ska få göra det. Vi måste ha det så för att komma åt den grova brottsligheten och jag har ändå rent mjöl i påsen
Citera
2021-12-10, 13:29
Medlem
Citat:
Då är vi nog mer ense än du trodde. Kör aldrig för fort där det finns hus och människor nära. Har själv fru och barn.

Är väl medveten om det. När man berättar att ALLT loggas från minsta SMS till att våra telefoner som alla bär med sig om de så ska 2m in på muggen visar så när som på ett par meter var man befinner sig och att staten kan öppna upp både kamerorna och mic även om man slagit av telefonen så tror inte folk på en. Och du få som tror på det rättfärdigar det med att det är klart staten ska få göra det. Vi måste ha det så för att komma åt den grova brottsligheten och jag har ändå rent mjöl i påsen

Ja nu är vi ler och långhalm
Citera
2021-12-10, 13:39
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Då kan stockholmarna sälja sina porschar, Bmw, ferraris med mera och köpa epa traktor!

Heja sverige
Behövs inte, går att chippa om dom till epatraktorer

Dock osäker på Ferraris, tror inte det prövats
Senast redigerad av redrik.feinfeldt 2021-12-10 kl. 13:41.
Citera
2021-12-10, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Behövs inte, går att chippa om dom till epatraktorer

Dock osäker på Ferraris, tror inte det prövats

😂
Citera
2021-12-10, 17:39
Medlem
Knut-Annes avatar
Lite Off-Topic kanske.
Man borde kunna införa en hastighetsspärr på nya bilar på 150-160 km/tim, min bil klarar 220 km/tim, jag har som mest varit uppe i 160.
Citera
2021-12-10, 17:48
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Lite Off-Topic kanske.
Man borde kunna införa en hastighetsspärr på nya bilar på 150-160 km/tim, min bil klarar 220 km/tim, jag har som mest varit uppe i 160.
Vad är vinsten med detta då? Du dör väl snabbare i 220km/t än i 150km/t?
Citera
2021-12-10, 17:50
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Vad är vinsten med detta då? Du dör väl snabbare i 220km/t än i 150km/t?
Man dör även i 150, vinsten är att fartskillnaden på en motorväg bara blir 40 km/t, i stället för 110.
Fartskillnad är farligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in