Flashback bygger pepparkakshus!
2021-11-08, 22:28
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Med en digital fartspärr i bilen blir det inte längre möjligt att köra för fort. Stockholms trafikborgarråd Daniel Helldén vill införa geofencing som fort som möjligt.

Det effektivaste sättet att få bukt med fortkörning är att spärra alla bilars hastighet.

https://www.msn.com/sv-se/motor/nyheter/fartsp%C3%A4rr-i-bilen-ska-tvinga-stockholmarna-h%C3%A5lla-hastigheten/ar-AAQssQa?ocid=msedgdhp&pc=U531

Ja, vad säger ni?

är detta rätt väg att gå? Hur minskar man trafikolyckor och är detta rätt prioritering att göra i dagens läge?
Citera
2021-11-08, 22:30
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Med en digital fartspärr i bilen blir det inte längre möjligt att köra för fort. Stockholms trafikborgarråd Daniel Helldén vill införa geofencing som fort som möjligt.

Det effektivaste sättet att få bukt med fortkörning är att spärra alla bilars hastighet.

https://www.msn.com/sv-se/motor/nyheter/fartsp%C3%A4rr-i-bilen-ska-tvinga-stockholmarna-h%C3%A5lla-hastigheten/ar-AAQssQa?ocid=msedgdhp&pc=U531

Ja, vad säger ni?

är detta rätt väg att gå? Hur minskar man trafikolyckor och är detta rätt prioritering att göra i dagens läge?

Daniel Helldén är miljökommunist, ska understrykas.
Citera
2021-11-08, 22:33
Medlem
Anti-WOGs avatar
Hoppas att idioten Helldén även inför det på blåljusbilarna.
Citera
2021-11-08, 22:34
Medlem
knark-kungens avatar
Bra! Stockholmare kör som dårar.

En gång såg jag en Stockholmare tuta på en människa som låg på ett övergångsställe, det var liksom en gubbe som hade en stroke, man ba chilla lite mannen, han håller på att dö, sammanfattar ganska bra trafiksituationen i Stockholm.
Citera
2021-11-08, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Bra! Stockholmare kör som dårar.

En gång såg jag en Stockholmare tuta på en människa som låg på ett övergångsställe, det var liksom en gubbe som hade en stroke, man ba chilla lite mannen, han håller på att dö, sammanfattar ganska bra trafiksituationen i Stockholm.
Du är inte så väl bevandrad i trafiksituationen i Stockholm va?

"En gång såga jag en Stockholmare..."
Antagligen inte i själv Stockholm då(?).
Din forskning låter ytterst vetenskaplig!

Edit: Daniel Helldén är en idiot.
När myndigheter inte håller med honom tar han ur vår skattekassa och betalar för att få sin vilja igenom.
Hoppas han får kandidera till riksdagen nästa år så vi slipper honom här.
Senast redigerad av AndyMcCoy 2021-11-08 kl. 22:40.
Citera
2021-11-08, 22:41
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453

Ja, vad säger ni?

Blir svårt att få till det i gamla bilar
Citera
2021-11-08, 22:46
Medlem
Softers avatar
Nöden har ingen lag sägs det väl? Finns ju faktiskt akutsituationer som kräver att man är tung på gasen för att hinna i tid...
Citera
2021-11-08, 22:47
Medlem
Citat:
Dom som vet dom vet (men en Stockholmare förstår aldrig) Storstadskomplex.
Eh... Du vet väl vad storstadskomplex är va?
I Sverige är det inte flest stockholmare som lider av det.
Däremot är Stockholm många gånger orsak till storstadskomplex i det här landet (av nån märklig anledning)
Citera
2021-11-08, 22:51
Medlem
Mullrets avatar
Behövs det? På Essingeleden har jag aldrig kommit över 35km/h.

Hellden är en idiot. Hoppas MP kommer under 1% 2022.
Citera
2021-11-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Nöden har ingen lag sägs det väl? Finns ju faktiskt akutsituationer som kräver att man är tung på gasen för att hinna i tid...

Finns ambulanser, polistransport, etcetera för sådana tillfällen tänker man då?
Citera
2021-11-08, 23:02
Medlem
Citat:
Jag vet att det bor flest narcissister i storstäder. Men nu blir det offtopic, du får pma mig om du vill forsätta vara offtopic.

Men låt mig gissa, du är jättebra på att köra bil, ändå blir det aaalltid fullständig anarki när ni får mer än 4cm snö.
Ah... En norrlänning.
Men vet du vad. Du är så välkommen att komma ner och köra lite bil här i några veckor när det kommer mer än 4cm snö(-slask) tillsammans med alla andra 999 999 bilar.
Jag har kört bil vintertid i Norrland.
Går alldeles utmärkt att köra bil i torr snö utan trafik.

Jag har också både sett och hört många norrlänningar få fullständig panik av att köra bil i Stockholm... Även i sommarväglag.

Edit: I Norrland slipper ni dessutom dras med Daniel Helldén och hans påhitt.
Citera
2021-11-08, 23:21
Medlem
Jordgubbes avatar
Klart det kommer, tråden kunde snarare gissa årtalet det är standard (eller i form att du får inte vettig försäkring förrän du har det).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in