2021-11-16, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Britania
Mycket spekulationer här om vad som kan hänt och vi kommer heller inte få veta för än fup:en kommer så ingen idé och sitta o kasta pajer på varandra.
Det som kan tas i beaktning är ju att Falköping är belamrat av psykfall, då vi har psykmottagning, utslussningsanstalt ( Gudhem) även längre tillbaka i tiden drog och rehabiliterings hem. Och det i kombination tågknut mellan Stockholm-Göteborg så blir många psykfall kvar här eller tar sig tillbaka efter att knytit kontakter.
Där polisen iallafall hittade kvinnan död är alltså dotorpsgatan 55a ett hus med 2 trappuppgångar, nedanför ligger ett likadant hus alltså dotorpsgatan 57a och 57b och i den källarlokalen har svenska kyrkan en lokal och att vi vet att NF var delaktig i sv kyrkan så kan det också tas i beaktning!
Tror ej hon var där frivilligt

55a stämmer inte
Senast redigerad av Comatos 2021-11-16 kl. 20:50. Anledning: Vill radera, går ej
Citera
2021-11-16, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comatos
55a stämmer inte

Okej…när jag åkte förbi på måndagen så var 55a avspärrat och fullt med poliser i trappuppgång, men du kanske sitter på rätt info?

NF bodde i Floby 1,5 mil utanför Falköping och hjälpte till i svenska kyrkan där..jag noterade bara att Sv kyrkan har någon slags lokal i källaren vid 57 a så ingen inbillar sig att det var där hon brukade va!
Citera
2021-11-16, 23:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Undrar varför du vill tro detta som du skriver.

Det är inte förbjudet att spekulera, vissa kvinnor finner helt uppenbart att psykpatienter och kriminella män är attraktiva i deras ögon, du såg kanske länkarna i tidigare inlägg?

Eftersom ingen vet varför och hur BO kom i MGM:s händer så kommer spekulationerna att fortsätta.

Men varför utesluter du hypotesen om ett frivilligt besök hos MGM?
Citera
2021-11-16, 23:28
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Jag tror inte skillnaden är så stor heller för de kvinnor som gillar farliga män om den kriminelle mannen är dömd till fängelse eller sluten psykiatrisk vård.

Jag tror den typen av kvinnor (verkar finna sådana män också) som dras till kriminella inte dras i särskilt hög utsträckning till en typisk patient på rättpsyk. Mycket vanföreställningar, kroniska psykoser och som tänder eld på saker och hör hur någon pratar från rymden är nog lite för skrämmande för de flesta.
Citera
2021-11-17, 07:25
Medlem
Här kommer lite ny info..

https://sverigesradio.se/artikel/mor...rden-fortsatta

"Den man som häktats för mord på en kvinna i Falköping polisanmäldes redan i somras för ringa narkotikabrott och våld mot en polisman. "

"Ansvarig läkare anmälde aldrig till Förvaltningsrätten att mannen brutit mot villkoren som fastställts i domstol"

"Vi gör inget i nuläget, vi avvaktar polisutredningen och eventuell dom", säger Magnus Skog, verksamhetschef för vuxenpsykiatrin"
Citera
2021-11-17, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag håller med dig om att vissa kvinnor dras till farliga män. Men det brukar ju vara i kategorin Mc snubbar, bankrånare, mördare osv. Inte vanliga psykfall. Det är inte attraktivt med någon som bara är skruvad. Oavsett hur personen ser ut. Talar utifrån mig själv som kvinna.
Jag tror att hon blev lurad dit. Vet inte varför.

Kan hålla med om det!
Sen tog någon upp Lotta fallet. Men är skillnad för de männen uppvisar en bra fasad i början.
Sen slår de till.

BO visste om MGM historik gissar jag. Då fanns redan alla varningsklockor.

Tror kanske hon blev lurad, kanske inte. Nu framkommer det att Svenska kyrkan har lokaler i anslutning till lägenheten hon hittades i. Det blir mörkt tidigt om kvällarna och belysningen är inte jätte bra på många ställen i Falköping. I en av facebook grupperna la en person upp bilder på polisen som spärrat av redan dagen innan och undrade va de höll på med. De sökte då i soprum och utanför. Sedan hittades hon på em dagen efter i samma område.
Det tog alltså ett tag för polisen att lokalisera henne i just den lägenheten.
Jag vet inte hur det fungerar med dessa satellit lägenheter. Men läste att de hittat hennes tillhörigheter i MGM lägenhet. Kan de va i hans privata som han står skriven i? Kan inte polisen direkt ta del av den andra lägenheten? Visst det är tystnadsplikt osv men under en utredning borde de väl kunna det?
Citera
2021-11-17, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isaleex
Kan hålla med om det!
Sen tog någon upp Lotta fallet. Men är skillnad för de männen uppvisar en bra fasad i början.
Sen slår de till.

BO visste om MGM historik gissar jag. Då fanns redan alla varningsklockor.

Tror kanske hon blev lurad, kanske inte. Nu framkommer det att Svenska kyrkan har lokaler i anslutning till lägenheten hon hittades i. Det blir mörkt tidigt om kvällarna och belysningen är inte jätte bra på många ställen i Falköping. I en av facebook grupperna la en person upp bilder på polisen som spärrat av redan dagen innan och undrade va de höll på med. De sökte då i soprum och utanför. Sedan hittades hon på em dagen efter i samma område.
Det tog alltså ett tag för polisen att lokalisera henne i just den lägenheten.
Jag vet inte hur det fungerar med dessa satellit lägenheter. Men läste att de hittat hennes tillhörigheter i MGM lägenhet. Kan de va i hans privata som han står skriven i? Kan inte polisen direkt ta del av den andra lägenheten? Visst det är tystnadsplikt osv men under en utredning borde de väl kunna det?

Har försökt att följa tråden men får ingen ordning på var kvinnan till slut blev funnen. Var hennes tillhörigheter i en lägenhet och liket i en annan?

Kan det vara så att kvinnan blev tagen av daga i kyrkans lokaler och sedan blev flyttad till en närliggande lägenhet?
Citera
2021-11-17, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har försökt att följa tråden men får ingen ordning på var kvinnan till slut blev funnen. Var hennes tillhörigheter i en lägenhet och liket i en annan?

Kan det vara så att kvinnan blev tagen av daga i kyrkans lokaler och sedan blev flyttad till en närliggande lägenhet?

Ingen utomstående vet var BO:s kropp hittades. Två har här uppgett att den hittats i container. Delad har jag läst. Och här kan man påstå vad som helst i skydd av anonymitet.
Citera
2021-11-17, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Ingen utomstående vet var BO:s kropp hittades. Två har här uppgett att den hittats i container. Delad har jag läst. Och här kan man påstå vad som helst i skydd av anonymitet.

Jag tyckte jag läste i media att hon hittades i en lägenhet
Citera
2021-11-17, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag tyckte jag läste i media att hon hittades i en lägenhet

I varje fall några av hennes tillhörigheter…
Citera
2021-11-17, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
I varje fall några av hennes tillhörigheter…

Citat:
En kvinna i 40-årsåldern hittades på måndagseftermiddagen död i en lägenhet i Falköping.
Det tros med största sannolikhet vara samma kvinna som sedan i lördags varit försvunnen i trakten. En person har anhållits misstänkt för mord.

Så står det i första artikeln som kom ut
Citera
2021-11-17, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Det jag läst är att hon hittades i en lägenhet, sen har några angett adressen. Vilket inte är den MGM är skriven på. Gissningsvis en satellitlägenhet då.
Samma sak med hennes tillhörigheter, det stod i hans lägenhet. Vilken de menar vet jag inte. Men gissar även här och då på den han är skriven på.

Sen styckad och annat.. tja vem vet. Men låter inte logiskt. Borde vara ett jäkla arbete för någon som inte vet hur man ska göra. Men han är sjuk så tja inget är omöjligt.

Tror inte hon blev tagen av daga i kyrkans lokaler. Borde funnits spår av det då. Sen är det väl tungt att bära eller släpa en kropp. Det borde ändå ha iakttagits i så fall. Troligare med infösning i trappuppgången då. Hon kan ha parkerat bilen en bit bort på gatan och då gått förbi MGM som lurade i porten.
Men som sagt.. Allt är möjligt innan vi får svaren. D ett skrivs ganska så mycket i tidningarna men är tyst om rättsläkarens utlåtande. Men den kanske tar en stund, sen kanske den inte ”läcks” till tidningen heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in