2021-11-16, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du ska nog inte lita på vad som står i tidningarna, i fallet Lotta Rudholm tex som skrev man att hon gång på gång försökte lämna GM men det stämde ju inte alls, snarare tvärtom, det är bara att läsa förundersökningen.

Vad gäller det aktuella fallet så låter det rätt orimligt att MGM skulle kidnappa henne och föra BO till sin bostad, hur skulle det ha gått till och varför har ingen sett henne föras dit med våld?

Den mest troliga förklaringen är att hon gått dit frivilligt för att besöka MGM men att något hänt under besöket.

Kanske ville hon prata ut och avsluta sin "bekantskap" med MGM och då blev han arg?

BO har enligt uppgift bott ihop med sin make under många år, kanske hade viss tristess och leda uppstått med tiden?

Att spekulera i hur vissa människor hanterar en sådan situation med att BO inte ville byta ned sig känns ju inte rimligt? Fattar folk intresse för någon annan så handlar det inte bara om materiella ting, arbete och liknande. Vissa kvinnor lockas också av våldsmän då de är farligt spännande.
Den typen av GM, som var i Lotta fallet, där måste man få den andra personen att tröttna på en, annars går det som det gick.

Har någon sett BO gå frivilligt in i GM's bostad?
Och var hittades BO, har det skrivits någonstans?
Citera
2021-11-16, 15:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag tror inte heller det. Pateinter på rättspsyk är överlag inte särskilt attraktiva personer för personalen som arbetar där. Man tänker liksom inte ens på det viset. .

Tack men det finns faktiskt fall i Sverige där farliga manipulativa psykpatienter inlett någon typ av relation med personal på rättspsyk.

https://www.expressen.se/kvallsposte...rymmarhjalpen/

Samtidigt vet inte vi i tråden om BO haft någon privat relation med MGM men i såna här fall finns det alltid en massa spekulationer innan förundersökningen blir tillgänglig.

Citat:
Men jag håller med om att det är konstigt att hon hamnade i hans hem. Hur ser det ut runt lägenheten där han bor om någon vet? Hade det varit enkelt att dra in någon mot deras vilja där utan att det märks?.

Hur troligt är det att BO är ute och promenerar och råkar då passera MGM:bostad av en slump för att sen bli indragen där?

Citat:
Känns så otroligt att hon frivilligt skulle ha gått hem till en patient hon känt sig hotad av. .

Men nu vet inte vi något om bakgrunden till detta påstående, samtidigt finns det helt andra kvinnor som fullt medvetet söker sig till dömda våldsmän som har begått fruktansvärda brott så det borde inte gå att utesluta att även BO kan ha gått hem till patienten helt frivilligt?

Citat:
Jag har haft patienter jag känt viss hotfullhet från, då känns det obekvämt bara när man stöter på personen ute på stan, jag tar gärna en omväg hem då tex för att inte vara övertydlig med var jag bor.

Samtidigt lockas andra kvinnor helt uppenbart av farliga män. Du tillhör kanske inte denna grupp, var glad för det.

https://www.expressen.se/nyheter/inl...arliga-mannen/
Citera
2021-11-16, 15:32
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Hur troligt är det att BO är ute och promenerar och råkar då passera MGM:bostad av en slump för att sen bli indragen där?

De är ju två misstänkta nu.

Samt om hon var aktiv i kyrkan och den lokalen låg i anslutning till hans hem, då tror jag den möjligheten absolut finns att två personer gjort detta tillsammans.
Citera
2021-11-16, 15:36
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Tack men det finns faktiskt fall i Sverige där farliga manipulativa psykpatienter inlett någon typ av relation med personal på rättspsyk.

https://www.expressen.se/kvallsposte...rymmarhjalpen/

Jag tror som sagt att det är extremt, extremt ovanligt att en normal kvinna blir intresserad av rättpsykpatienter. Särskilt om man själv arbetat där.

(21-åringar borde för övrigt inte få arbeta med dessa patienter)

Jag får inte alls sådana vibbar i detta fallet, hon var ju uttalat rädd för honom och det var allmänt känt sedan innan.
Citera
2021-11-16, 15:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag tror som sagt att det är extremt, extremt ovanligt att en normal kvinna blir intresserad av rättpsykpatienter. Särskilt om man själv arbetat där.

(21-åringar borde för övrigt inte få arbeta med dessa patienter)

Jag får inte alls sådana vibbar i detta fallet, hon var ju uttalat rädd för honom och det var allmänt känt sedan innan.

Tack men det finns andra fall i Sverige där sköterskor inlett förhållanden och tom förlovat sig med dubbelmördare så extremt, extremt ovanligt verkar det inte vara?

https://www.expressen.se/nyheter/mor...elseskoterska/

Jag tror dock fortfarande på hypotesen att BO haft någon typ av privat relation med MGM men att hon kanske ville avsluta den av flera anledningar?

Det ska tydligen vara två misstänkta nu, kanske har MGM fått hjälp av någon att hantera kroppen?
Citera
2021-11-16, 18:23
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Tack men det finns andra fall i Sverige där sköterskor inlett förhållanden och tom förlovat sig med dubbelmördare så extremt, extremt ovanligt verkar det inte vara?

Jag tror dock fortfarande på hypotesen att BO haft någon typ av privat relation med MGM men att hon kanske ville avsluta den av flera anledningar?

Det ska tydligen vara två misstänkta nu, kanske har MGM fått hjälp av någon att hantera kroppen?

Det där gällde ju dock ett fängelse, inte rättspsykiatrin. De som hamnar inom rättpsykiatrin är ofta väldigt sjuka, om du läser MGM´s tidigare dom så är det ungefär så många beter sig och mår inledningsvis, det är för de allra flesta inte särskilt attraktivt.
Citera
2021-11-16, 18:42
Medlem
Citat:

Jag håller med dig om att vissa kvinnor dras till farliga män. Men det brukar ju vara i kategorin Mc snubbar, bankrånare, mördare osv. Inte vanliga psykfall. Det är inte attraktivt med någon som bara är skruvad. Oavsett hur personen ser ut. Talar utifrån mig själv som kvinna.
Jag tror att hon blev lurad dit. Vet inte varför.
Citera
2021-11-16, 19:18
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Er det ingen her som vet eller funderar på vem den andre mistenkte er?

Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
https://sverigesradio.se/artikel/ny-...lkopingsmordet
Citera
2021-11-16, 19:33
Medlem
Turfwars avatar
Skriver detta igen då det tappades bort tidigare i tråden.

Har hört av en person som jobbar på BOs förra jobb. Alltså rättspysk. Att GM har hört av sig till en annan ur personalen på lördagen och velat träffas. Kan det vara så att GM har lockat dit BO sen efter det gick snett så han har hört av sig till fler för att det ändå var kört för honom? 🤔
Citera
2021-11-16, 20:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag håller med dig om att vissa kvinnor dras till farliga män. Men det brukar ju vara i kategorin Mc snubbar, bankrånare, mördare osv. Inte vanliga psykfall. Det är inte attraktivt med någon som bara är skruvad. Oavsett hur personen ser ut. Talar utifrån mig själv som kvinna.
Jag tror att hon blev lurad dit. Vet inte varför.

Tack för saklig respons, du får självklart tro vad du vill men att MGM skulle ha lurat henne dit? Varför just henne?

Jag tror inte skillnaden är så stor heller för de kvinnor som gillar farliga män om den kriminelle mannen är dömd till fängelse eller sluten psykiatrisk vård.
Männen är kriminella oavsett och ingen inbillar väl sig att dömda mördare och våldsmän ej är skruvade?

Ingen i tråden har väl heller träffat MGM tidigare och kan bedöma om han är duktig på att få kvinnors uppmärksamhet?

Det känns i nuläget mer troligt att MGM på nåt sätt haft en bekantskap eller privat relation med BO än att han lurat henne att besöka honom?
Citera
2021-11-16, 20:15
Medlem
Citat:
Tack för saklig respons, du får självklart tro vad du vill men att MGM skulle ha lurat henne dit? Varför just henne?

Jag tror inte skillnaden är så stor heller för de kvinnor som gillar farliga män om den kriminelle mannen är dömd till fängelse eller sluten psykiatrisk vård.
Männen är kriminella oavsett och ingen inbillar väl sig att dömda mördare och våldsmän ej är skruvade?

Ingen i tråden har väl heller träffat MGM tidigare och kan bedöma om han är duktig på att få kvinnors uppmärksamhet?

Det känns i nuläget mer troligt att MGM på nåt sätt haft en bekantskap eller privat relation med BO än att han lurat henne att besöka honom?
Undrar varför du vill tro detta som du skriver.
Citera
2021-11-16, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Er det ingen her som vet eller funderar på vem den andre mistenkte er?

Funderar.

Men eftersom personen inte kommer frihetsberövas så var första tanken som slog mig att hans iblandning inte var en medveten handling? Att MGM gett BOs bilnyckel till honom och bett honom köra bort bilen eller att MGM gett BOs mobiltelefon till en pundare som nu är misstänkt för inblandning eller något liknande.

Om en person varit med att göra sig av med kroppen, beställde mordet på BO eller var med på handlingen som tog livet av BO så skulle han väl frihetsberövas. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in