Citat:
Nja, kvinnorna vet ju redan om att många av de där männen är dömda för olika brott som tex mord och grov misshandel så argumentet att männen uppvisar en bra fasad i början håller inte. Lotta-fallet är förresten ett klassiskt exempel på hur en kvinna som redan innan vet om att GM suttit i fängelse halva livet men ändå blir han bjuden hem till henne.
Varför kan det inte handla om något liknande i det aktuella fallet fast tvärtom?
Citat:
Det var just det jag försökte komma fram till, BO visste om hans historik men ändå hamnar hon hemma hos MGM?
Men om hon blev "lurad" , varför var hon inte extra vaksam om hon nu var rädd för honom som det påstås? Det finns ju ingen logik i detta?
Citat:
Nu framkommer det att Svenska kyrkan har lokaler i anslutning till lägenheten hon hittades i. Det blir mörkt tidigt om kvällarna och belysningen är inte jätte bra på många ställen i Falköping. I en av facebook grupperna la en person upp bilder på polisen som spärrat av redan dagen innan och undrade va de höll på med. De sökte då i soprum och utanför. Sedan hittades hon på em dagen efter i samma område.
När exakt försvann hon? Hon dök inte upp på jobbet den 5 november.
En annan sak som är märklig, om hon nu rädd för honom som det sagts, varför då besöka kyrkans lokaler som ligger nära MGM:s bostad? Jag antar att hon visste var han bodde, det borde hon tagit reda på om nu hon var rädd?
Citat:
Det tog alltså ett tag för polisen att lokalisera henne i just den lägenheten.
Jag vet inte hur det fungerar med dessa satellit lägenheter. Men läste att de hittat hennes tillhörigheter i MGM lägenhet. Kan de va i hans privata som han står skriven i? Kan inte polisen direkt ta del av den andra lägenheten? Visst det är tystnadsplikt osv men under en utredning borde de väl kunna det?
Jag vet inte hur det fungerar med dessa satellit lägenheter. Men läste att de hittat hennes tillhörigheter i MGM lägenhet. Kan de va i hans privata som han står skriven i? Kan inte polisen direkt ta del av den andra lägenheten? Visst det är tystnadsplikt osv men under en utredning borde de väl kunna det?
Vilka av hennes tillhörigheter hittades hemma hos MGM?