2021-11-17, 14:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isaleex
Kan hålla med om det!
Sen tog någon upp Lotta fallet. Men är skillnad för de männen uppvisar en bra fasad i början.
Sen slår de till.

Nja, kvinnorna vet ju redan om att många av de där männen är dömda för olika brott som tex mord och grov misshandel så argumentet att männen uppvisar en bra fasad i början håller inte. Lotta-fallet är förresten ett klassiskt exempel på hur en kvinna som redan innan vet om att GM suttit i fängelse halva livet men ändå blir han bjuden hem till henne.

Varför kan det inte handla om något liknande i det aktuella fallet fast tvärtom?

Citat:
BO visste om MGM historik gissar jag. Då fanns redan alla varningsklockor.

Det var just det jag försökte komma fram till, BO visste om hans historik men ändå hamnar hon hemma hos MGM?

Citat:
Tror kanske hon blev lurad, kanske inte.

Men om hon blev "lurad" , varför var hon inte extra vaksam om hon nu var rädd för honom som det påstås? Det finns ju ingen logik i detta?

Citat:
Nu framkommer det att Svenska kyrkan har lokaler i anslutning till lägenheten hon hittades i. Det blir mörkt tidigt om kvällarna och belysningen är inte jätte bra på många ställen i Falköping. I en av facebook grupperna la en person upp bilder på polisen som spärrat av redan dagen innan och undrade va de höll på med. De sökte då i soprum och utanför. Sedan hittades hon på em dagen efter i samma område.

När exakt försvann hon? Hon dök inte upp på jobbet den 5 november.
En annan sak som är märklig, om hon nu rädd för honom som det sagts, varför då besöka kyrkans lokaler som ligger nära MGM:s bostad? Jag antar att hon visste var han bodde, det borde hon tagit reda på om nu hon var rädd?

Citat:
Det tog alltså ett tag för polisen att lokalisera henne i just den lägenheten.
Jag vet inte hur det fungerar med dessa satellit lägenheter. Men läste att de hittat hennes tillhörigheter i MGM lägenhet. Kan de va i hans privata som han står skriven i? Kan inte polisen direkt ta del av den andra lägenheten? Visst det är tystnadsplikt osv men under en utredning borde de väl kunna det?

Vilka av hennes tillhörigheter hittades hemma hos MGM?
Citera
2021-11-17, 15:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendara7964
Men vad "ryktet" på byn säger så skulle hon skilja sig. Så då kan man ju inte räkna de som vänsterprassel. Har också hört av "säkrare" källor att han va i Libanon. Om man läser familjens artiklar nämns inte mannen direkt.

Så mellan raderna så var hon nog påväg å lämna honom med att han skulle på något sätt ha en koppling till detta ser ja som oerhört otrovärdig

Intressant detta, om ryktet stämmer att hon skulle skiljas så kan hon ju haft anledning att besöka MGM, kanske var det han som lockade?

Maken ska också ha varit bortrest som du skriver och det är rätt märkligt att det sammanfaller med dramat mellan BO och MGM som fick dödlig utgång?

En annan sak som är skum är att tidningarna skrev först bara att BO efterlämnade två söner, inte ett ord om maken men det är ändrat nu.

Som jag påpekade tidigare så ska vi inte lita på skvallerpressen, de kan ljuga och förvränga det mesta.
Citera
2021-11-17, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nja, kvinnorna vet ju redan om att många av de där männen är dömda för olika brott som tex mord och grov misshandel så argumentet att männen uppvisar en bra fasad i början håller inte. Lotta-fallet är förresten ett klassiskt exempel på hur en kvinna som redan innan vet om att GM suttit i fängelse halva livet men ändå blir han bjuden hem till henne.

Varför kan det inte handla om något liknande i det aktuella fallet fast tvärtom?

Det var just det jag försökte komma fram till, BO visste om hans historik men ändå hamnar hon hemma hos MGM?

Men om hon blev "lurad" , varför var hon inte extra vaksam om hon nu var rädd för honom som det påstås? Det finns ju ingen logik i detta?

När exakt försvann hon? Hon dök inte upp på jobbet den 5 november.
En annan sak som är märklig, om hon nu rädd för honom som det sagts, varför då besöka kyrkans lokaler som ligger nära MGM:s bostad? Jag antar att hon visste var han bodde, det borde hon tagit reda på om nu hon var rädd?

Vilka av hennes tillhörigheter hittades hemma hos MGM?

Klart det kan handla om det. Inget är uteslutet. Känns inte så bara.

Fast, hon kan känna till hans historik då hon arbetat med honom. Men sen slutat och fick han öppenvård beviljad efter det så vet hon inte vart han hamnat. Skulle hon googla så ser hon endast hans adress. Eller så har allt skett i någon annans lägenhet. Vet vi säkert att han bodde i satellitlägenhet? Även psykon kan ha vänner eller passa blommor när någon är borta osv. Kanske är det de menar med en till anhållen?

Ja det framgår inte riktigt vad det är de har hittat i hans lägenhet. Bara att det tillhör henne enligt tidningar då. Men behöver inte stämma heller.
Citera
2021-11-17, 16:27
Medlem
Det första jag fick till mig om händelsen var att N var skild och att det var hennes ex. som misstänktes för mordet. Det skulle varit hennes nuvarande pojkvän som anmälde henne försvunnen. Att det var hennes nuvarande pojkvän som anmälde henne försvunnen stod väl här i tråden någonstans också om jag inte minns fel.

För att man är gift behöver man inte längre vara tillsammans.
Inte heller behöver man bo på den adress där man är skriven.

Människor vill visa deltagande av förståeliga skäl, men om N och maken verkligen var separerade så blev det ändå lite konstigt och inte helt genomtänkt när en icke familjemedlem självpåtaget uppmanade folk att ställa ljus och blommor vid pizzerian. Inte helt genomtänkt var det heller av de som följde uppmaningen då pizzerian är familjens levebröd. Än viktig för försörjningen nu kanske då barnen har mist sin mamma.
Citera
2021-11-17, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaeternaa
Det första jag fick till mig om händelsen var att N var skild och att det var hennes ex. som misstänktes för mordet. Det skulle varit hennes nuvarande pojkvän som anmälde henne försvunnen. Att det var hennes nuvarande pojkvän som anmälde henne försvunnen stod väl här i tråden någonstans också om jag inte minns fel.

För att man är gift behöver man inte längre vara tillsammans.
Inte heller behöver man bo på den adress där man är skriven.

Människor vill visa deltagande av förståeliga skäl, men om N och maken verkligen var separerade så blev det ändå lite konstigt och inte helt genomtänkt när en icke familjemedlem självpåtaget uppmanade folk att ställa ljus och blommor vid pizzerian. Inte helt genomtänkt var det heller av de som följde uppmaningen då pizzerian är familjens levebröd. Än viktig för försörjningen nu kanske då barnen har mist sin mamma.

Visst ska man vara skriven där man huvudsakligen intar sin dygnsvila.
Citera
2021-11-17, 17:37
Medlem
Humana, företaget som hyrt utslussningslägenheten där BO lär ha hittats - uppgav företaget till hyresvärden att lägenheten var tänkt som personalbostad? Olika åsikter om det nämndes i lokalradion nyss.
Citera
2021-11-17, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Visst ska man vara skriven där man huvudsakligen intar sin dygnsvila.

Så är det, men i detta fallet var det nog inte så.
Citera
2021-11-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitaeternaa
Så är det, men i detta fallet var det nog inte så.

BO hade flyttat från familjen i Floby enligt dig?
Citera
2021-11-17, 20:07
Medlem
Citat:
Det jag läst är att hon hittades i en lägenhet, sen har några angett adressen. Vilket inte är den MGM är skriven på. Gissningsvis en satellitlägenhet då.
Samma sak med hennes tillhörigheter, det stod i hans lägenhet. Vilken de menar vet jag inte. Men gissar även här och då på den han är skriven på.

Sen styckad och annat.. tja vem vet. Men låter inte logiskt. Borde vara ett jäkla arbete för någon som inte vet hur man ska göra. Men han är sjuk så tja inget är omöjligt.

Tror inte hon blev tagen av daga i kyrkans lokaler. Borde funnits spår av det då. Sen är det väl tungt att bära eller släpa en kropp. Det borde ändå ha iakttagits i så fall. Troligare med infösning i trappuppgången då. Hon kan ha parkerat bilen en bit bort på gatan och då gått förbi MGM som lurade i porten.
Men som sagt.. Allt är möjligt innan vi får svaren. D ett skrivs ganska så mycket i tidningarna men är tyst om rättsläkarens utlåtande. Men den kanske tar en stund, sen kanske den inte ”läcks” till tidningen heller.

Framgår det var MGM är skriven?
Citera
2021-11-17, 20:22
Medlem
Enligt Falköpings Tidning hade mannen ansökt om att få upphöra sin rättspsykiatriska vården men fick nej av Kammarrätten i somras.

Nyligen hade chefsöverläkaren ansökt om att mannens öppna rättspsykiatriska vården skulle återgå till slutenvård.

Man får väl på nåt sätt hoppas att han får fängelse denna gång, så får han sin lilla önskan igenom, då han inte håller med om att han bör ha rättspsykiatrisk vård. Och skulle han dömas för mord och om han får fängelse, så blir det flera år på anstalt.
Citera
2021-11-17, 20:28
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXz9
Enligt Falköpings Tidning hade mannen ansökt om att få upphöra sin rättspsykiatriska vården men fick nej av Kammarrätten i somras.

Nyligen hade chefsöverläkaren ansökt om att mannens öppna rättspsykiatriska vården skulle återgå till slutenvård.

Man får väl på nåt sätt hoppas att han får fängelse denna gång, så får han sin lilla önskan igenom, då han inte håller med om att han bör ha rättspsykiatrisk vård. Och skulle han dömas för mord och om han får fängelse, så blir det flera år på anstalt.

Bättre att ha honom inom slutenvård på så sett har vi inte honom ute i samhället om 12-16år igen.
Citera
2021-11-17, 20:31
Medlem
Mrallknowings avatar
Om kroppen hade hittats i två delar i en container hade detta varit kallat ett styckmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in