2021-11-07, 12:49
Bannlyst
rädd vet jag inte men visst aktar man sig för feministhäxor. sozzkärringar och sk sjuksköterskor. även politiker och såna med chefspositioner.
Citera
2021-11-07, 12:51
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Kvinnor tror att "vara en stark kvinna" är detsamma som att vara aggresiv, skrika och att alltid stå på sig hur fel hon än har och aldrig be om ursäkt.
Det kvinnor inte förstår är att män inte beter sig på det viset för hade en man gjort så emot en annan man så hade det varit risk för fysisk konfrontation.
Nailed it!

Det är ju en jävla skillnad på att inte ta skit och gå sin egen väg, och på att vara en right cunt.

Jag är inte det minsta rädd för kvinnor med högre social status än vad jag är. Jag är ju inte rädd för män som har det så varför skulle jag vara rädd för kvinnor? Mitt ego är baserat på min kompetens och den kan liksom ingen ta ifrån mig, så hur skulle någons sociala status hota mig?
Citera
2021-11-07, 12:54
Bannlyst
*högljudda kvinnor*

It's because we instinctively know, they're a bunch of drama, bitching and trouble.
Citera
2021-11-07, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XfileDK
De mördar svenskar med hjälp av muslimer och skyller sen på judar. Vad fan tror du? Klart man blir förbannad . De avleder fokus från den egentliga fienden
Vilka är "de" som du påstår mördar svenskar ?
Citera
2021-11-07, 13:48
Medlem
Om man vill slita sig lite från perspektivet män - kvinnor så skulle jag vilja säga såhär:

Alla är lite rädda för någon som är starkare OCH fientligt inställd.

Ingen är rädd för någon som är starkare och som är ens vän.
Citera
2021-11-07, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ja inte är det muskelstyrka man menar, så långt rätt.

Men som många andra påpekat så känns det där mest som en myt. Kan säkert finnas en liten andel män som har svårt att hantera kvinnor med makt, men jag har aldrig stött på någon. Ändå tjatas det ständigt om det och itutas kvinnor att det skulle vara något universellt och självklart att män inte tål starka kvinnor.

Vetenskapen har också belägg för att det snarare är kvinnor som inte vill ha att göra med män under deras status än män som inte vill ha att göra med kvinnor över deras status.

Verkligen? Det känns som en myt att män som grupp har varit rädd för att ge kvinnor makt och möjligheter?
Citera
2021-11-07, 14:29
Medlem
Om män som grupp inte skulle vara så rädda för kvinnor med reell makt och möjligheter, så skulle ju män som grupp överallt i så pass många samhällen inte behövt ansträngt sig så hårt för att begränsa just kvinnors makt och möjligheter. ¨

Men så ser ju inte verkligheten ut, så TS vilken slutsats tycker du man kan dra av detta i frågan?
Citera
2021-11-07, 14:40
Medlem
Opaques avatar
Det är ett missförstånd skapat av könskrigare att män skulle känna sig mer hotad av dominanta kvinnor än dominanta män. Det är ingen könsfråga. De flesta jag känner har ingenting till över för dominant beteende oavsett kön, det är bara ett personligt temperament och dessutom på inget sätt förknippat med kompetens heller

Man har däremot lyckats sälja in att "starka" kvinnor är bättre än dominanta män, fast det är bara en ordlek. Det handlar fortfarande om dominans med lite olika sätt att visa det
Citera
2021-11-07, 15:08
Medlem
Det ska alltid pushas för att allt man inte gillar är man rädd för nuförtiden, transfobisk, homofobisk, islamofob osv. Det är väl den vakna vänstern som själva är livrädda för allting som måste projicera. Jag är inte rädd för ambitiösa kvinnor men jag finner det avtändande. Det är ett manligt drag och inte ens bland män är det ett särskilt positivt drag, ofta kallare människor som gillar sig själva väldigt mycket, giriga osv.
Citera
2021-11-07, 15:49
Medlem
hbtq4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Du är en klok man. Detta är varför bibeln och de 10,000 år gamla vediska indiska skrifterna förbjöd kvinnor att ha mycket makt, även fast de också respekterar kvinnors natur så länge de håller sig kvar på sin nivå.

Ur Bhagavahad Gita:
Citat:
With the preponderance of vice, O Krishna, the women of the family become immoral; and from the immorality of women, O descendent of Vrishni, unwanted progeny are born.
Bhagavad Gita 1.42

An increase in unwanted children results in hellish life both for the family and for those who destroy the family. Deprived of the sacrificial offerings, the ancestors of such corrupt families also fall.
Bhagavad Gita 1.43

Through the evil deeds of those who destroy the family tradition and thus give rise to unwanted progeny, a variety of social and family welfare activities are ruined.
Bhagavad Gita 1.44

O Janardan (Krishna), I have heard from the learned that those who destroy family traditions dwell in hell for an indefinite period of time.
Citera
2021-11-07, 16:30
Medlem
early.birds avatar
När ruset går ur en pundare blir denne som "Lilla Fridolf". Riktiga män som är trygga i sig själv är inte lättskrämda.
Citera
2021-11-07, 16:41
Medlem
Inte rädda, men ogillade eftersom de rör sig om djupt osympatiska individer. Ingen frisk människa går runt och kallar sig själv för "stark". Ett osympatiskt drag, minst sagt.

Det är knappast en slump att "starka" och missförstådda kvinnor helt saknar egenskapen "ödmjuk", eftersom det i deras värld är något negativt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in