2021-11-07, 10:49
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"Starka" i denna mening betyder ungefär: självständiga dvs med egenmakt och resursstarka, och då avses inte ekonomiska resurser utan mentala och/ eller sociala.

Ja inte är det muskelstyrka man menar, så långt rätt.

Men som många andra påpekat så känns det där mest som en myt. Kan säkert finnas en liten andel män som har svårt att hantera kvinnor med makt, men jag har aldrig stött på någon. Ändå tjatas det ständigt om det och itutas kvinnor att det skulle vara något universellt och självklart att män inte tål starka kvinnor.

Vetenskapen har också belägg för att det snarare är kvinnor som inte vill ha att göra med män under deras status än män som inte vill ha att göra med kvinnor över deras status.
Citera
2021-11-07, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det är ett exempel på freudiansk judepsykologi, som är ämnad att försvaga europeiska män. Som ett Jedi mindtrick fast gjort av bedrägliga näsfigurer. Det är den typen av kulturmarxistisk psykologi som florerar nu på universiteten. Kort sammanfattat. Det är egentligen en lång historia.

Om det inte vore för alla muslimska män och annat främmande pack så hade män som dig redan suttit i fängelse. Folk ska inte sprida lögner som du gör. Du är en hjärntvättad idiotgubbe som bör sitta fängslad. Förstår du det?

Börjar bli jävligt trött på efterblivna män nu nån måste sätta ner foten och om det är en kvinna eller man spelar ingen roll. Nån måste göra det
Citera
2021-11-07, 10:53
Medlem
Kvinnot är rädda för starka män ockdå
Citera
2021-11-07, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmorsa1
Kvinnot är rädda för starka män ockdå

Nej, de vill ha honom som partner.

Det är den stora skillnaden mellan män och kvinnor. Kvinnor söker en partner som är starkare än dem. Det kan vara fysiskt, ekonomiskt eller statusmässigt. Helst alla av dessa men beroende på kvinnans egna attraktionskraft kan hon tvingas att nöja sig med enbart någon av styrke-parametrarna hos män.

Män däremot söker en kvinna som är vacker.
Senast redigerad av avec 2021-11-07 kl. 11:03.
Citera
2021-11-07, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anvadreren2323
Kvinnor saknar stor logisk förmåga. De kan inte argumentera med män och se bra ut. Därför använder kvinnor shaming och manipulation för att få det att framstå som om de är vinnare.

Kritisera kvinnor i någon grad = Incel eller kvinnohatare.

Kritisera kvinnors sexuella åtaganden i någon form = Du får inte ligga HAHA.

De beter sig precis som barn. Finns en anledning till varför de inte ska ha rösträtt till att börja med. Men detta kommer aldrig ske tills civilisationen faller, för män vill ligga med kvinnor och vill göra de till lags och en del män har fått för sig att deras "rättigheter" är rätt strid att dö för.

Detta!
Kritiserar man en kvinna med stöd av ren fakta så har jag fått tillbaka bla:
"Ahw blev du kränkt nu?"
"Vad är det med honom?"
Eller liknande kommentarer som du la upp.
Klassikern när nån kritiserar en bloggerska i hennes kommentarsfält är "näthat!!!!"

En kompis som var sängvätare upp till tonåren fick bli påmind om detta, inför exets föräldrar, när hans ex förlorade en argumentation.

Man vinner tydligen om man lyckas såra den andres känslor, anser kvinnorna.
Citera
2021-11-07, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Din spelade upprördhet imponerar inte jude.

Nu ska de äckliga bögjävlarna hacka min mobil också. Kommer bli så jävla Nice sen när de dör så man slipper dem .. längtar

Har trott att typ över 10 st amerikanska kändisar varit judar pga äckliga svenska indoktrinerade idiotmän som dig själv som lurat i mig massa felaktiga saker om världen som ni nu fortsätter att göra med andra
Ni manipulerar, missleder och ljuger
Judar och kulturmarxismen är en hoax som konservativa bögar som dig själv hittat på för att beskylla judar för det ni själva gör.

ALLA . Varenda jävla kändis som jag trodde var jude .... visade sig ALLA vara katoliker . Det är bara idiotmän i Sverige som sprider lögner som gör att vi andra går omkring och tror på felaktiga saker. Att judar t ex har mer inflytande än vad de har

Jude = kodord för katoliker
Citera
2021-11-07, 11:25
Medlem
FnatteTjatteBlattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Rubrikens citat, eller varianter av densamma, används ofta i hånfulla sammanhang för att beskriva män som hyser en ynklig rädsla inför kvinnor med högt självförtroende och välbetalda jobb o.s.v..

Det jag vill diskutera/fråga er är om denna rädsla dock är högst rationell?
Vad jag menar är inte att de ytliga aspekterna är rationella och att män ska vara rädda för kvinnor bara för att de är starka.
Vad jag däremot iakttagit är att kvinnor, till skillnad från män, i regel inte verkar vara benägna att kunna älska en man som är svagare än henne.
^ detta är en aspekt som man ofta glömmer bort när det diskuteras att män bör "flytta på sig och dela med sig av sin makt"; det handlar inte bara om minskad materiell och ekonomisk makt, utan att maktlösheten också leder till ett minskat existentiellt värde.

Nu spekulerar jag bara, men jag tror att exempelvis en framgångsrik börsmäklare, medvetet eller undermedvetet, inser att hans höga värde som man är intimt förknippad med hans höga materiella och ekonomiska värdetillgångar.

Bör män sluta vara passivt aggressiva i sin "rädsla för starka kvinnor" och istället vara öppna med att de fruktar den brist på kärlek från kvinnor som ökar i sannolikhet desto svagare männen är rent materiellt och ekonomiskt?

Många män verkar jobba ihjäl sig för att ha något värde, livrädda för att kvinnan ska lämna dem. Pengar är den illusion som mannen bygger sin kärlek på.

Därför kan en man lika gärna gå till horor, det är mer ärligt.

Det är också meningslöst för en man att försöka vara kvinnor till lags.
Citera
2021-11-07, 11:29
Medlem
Manliga kvinnor inte sexigt 😀
Citera
2021-11-07, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XfileDK
Om det inte vore för alla muslimska män och annat främmande pack så hade män som dig redan suttit i fängelse. Folk ska inte sprida lögner som du gör. Du är en hjärntvättad idiotgubbe som bör sitta fängslad. Förstår du det?

Börjar bli jävligt trött på efterblivna män nu nån måste sätta ner foten och om det är en kvinna eller man spelar ingen roll. Nån måste göra det
Någon verkar känna sig träffad .
Gjorde det ont att läsa vad den stygga mannen skrev ?
Behöver du terapi ?
Citera
2021-11-07, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kadochnikoff
Någon verkar känna sig träffad .
Gjorde det ont att läsa vad den stygga mannen skrev ?
Behöver du terapi ?

De mördar svenskar med hjälp av muslimer och skyller sen på judar. Vad fan tror du? Klart man blir förbannad . De avleder fokus från den egentliga fienden
Senast redigerad av XfileDK 2021-11-07 kl. 11:57.
Citera
2021-11-07, 12:03
Bannlyst
50%( om inte mer) av män är hebefiler . Det förklarar rätt mycket varför de blir så rädda för vuxna kvinnor
Citera
2021-11-07, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Rubrikens citat, eller varianter av densamma, används ofta i hånfulla sammanhang för att beskriva män som hyser en ynklig rädsla inför kvinnor med högt självförtroende och välbetalda jobb o.s.v..

Det jag vill diskutera/fråga er är om denna rädsla dock är högst rationell?
Vad jag menar är inte att de ytliga aspekterna är rationella och att män ska vara rädda för kvinnor bara för att de är starka.
Vad jag däremot iakttagit är att kvinnor, till skillnad från män, i regel inte verkar vara benägna att kunna älska en man som är svagare än henne.
Det ska ju anmärkas på att "styrka" i det här sammanhanget inte alls är någon linjär skala där självklara rangordningar existerar. Intelligens och karisma kan i mångt och mycket väga upp för materiell ofullkomlighet, och även när det kommer till det rent ekonomiska är det inte självklart hur man ska värdera inkomst, karriärmöjligheter och ackumulerat kapital. Det är dock förmodligen en helt riktig iakttagelse, att de flesta kvinnor skulle ha svårt att älska någon som de betraktar som underlägsen den egna personen. Det är väl egentligen inte särskilt konstigt, utan snarare en grund för en sund relation då förhållanden där man upplever att ens motpart inte bidrar till att få tillvaron att fungera sällan varar särskilt länge. Mer anmärkningsvärt är kanske hur så många män verkar tycka att det är rimligt att "älska" någon de överhuvudtaget inte respekterar.

Citat:
^ detta är en aspekt som man ofta glömmer bort när det diskuteras att män bör "flytta på sig och dela med sig av sin makt"; det handlar inte bara om minskad materiell och ekonomisk makt, utan att maktlösheten också leder till ett minskat existentiellt värde.
"Existentiellt värde"? Jovars. Nej, det är kanske inte heller speciellt märkligt att många män slåss för att bevara sina privilegier, eller "existentiella värde" som du uttrycker det. På samma sätt krävs det ju ingen raketforskare för att förstå att kvinnor vill vinna en rättvis andel av "existentiellt värde".

Citat:
Nu spekulerar jag bara, men jag tror att exempelvis en framgångsrik börsmäklare, medvetet eller undermedvetet, inser att hans höga värde som man är intimt förknippad med hans höga materiella och ekonomiska värdetillgångar.
De värdepappersmäklare jag känner har i själva verket fler attraktiva karaktärsdrag än de har pengar. Kanske är det just därför de blivit framgångsrika inom sin karriär.

Citat:
Bör män sluta vara passivt aggressiva i sin "rädsla för starka kvinnor" och istället vara öppna med att de fruktar den brist på kärlek från kvinnor som ökar i sannolikhet desto svagare männen är rent materiellt och ekonomiskt?
Jag var påväg att skriva något sarkastiskt svar om hur framgångsrikt det lär vara att gnälla över hur ni inte kan bli "älskade" om ni inte kan hålla kvinnor fast i en ekonomisk beroendeställning... men helt ärligt kanske svaret på den frågan ändå är ja.

Det hela beror förstås på hur samtalet ser ut. Om allt ni har är det sedvanliga antifeministiska gnället om hur kvinnors rättigheter måste tillbaka till 1800-talet så är svaret nej, ni kommer inte uppnå någonting och bara sabotera för er själva. Men om det skulle vara ett öppet samtal om hur många män är rädda för att inte bli älskade och helt enkelt inte vet hur de ska göra om de inte kan ockupera rollen som familjeförsörjare, och ni istället för att skylla på feminismen faktiskt reflekterade kritiskt över vad ni själva kan göra för att vara lämpliga som partners? Jo, det är kanske egentligen en dialog som skulle behövas. Men den dag en sådan diskussion sker på flashback.org/f150, då äter jag upp min sko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in