2021-11-05, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Gyllenhammar, Adelsohn, Stjrne, Garthon, Marmorstein, Schwarz, Weiss, Bonnier, Posner, sen alla delmetall och juvelnamn.
Gyllenhammar r svensk adel utan judiskt ursorung sedan att en Gyllenhamnar gifte sig med en kvinna med judiskt pbr r en annan sak.
Citera
2021-11-05, 08:31
Medlem
Jag ger upp. S jvla mnga idioter i denba trd som ser judar verallt trots att flertalet av namnen r helsvenska ursprungsmssigt.
Citera
2021-11-05, 08:34
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Nagy

nej.
Citera
2021-11-05, 08:41
Alla namn med "berg", "man", "stein", "gold" och "roth" r vl judiska.
Citera
2021-11-05, 08:44
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Jag ger upp. S jvla mnga idioter i denba trd som ser judar verallt trots att flertalet av namnen r helsvenska ursprungsmssigt.

Pstendet att polska namn generellt skulle vara judiska tyder p total avsaknad av kunskap i mnet.

Det mesta r ren smrja i trden, namn brs oavsett religion, r ke Bonnier jude och prst i svenska kyrkan? (Svar nej, han r kristen)

LL
Citera
2021-11-05, 09:17
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Gyllenhammar r svensk adel utan judiskt ursorung sedan att en Gyllenhamnar gifte sig med en kvinna med judiskt pbr r en annan sak.
PG:
" Jag r vldigt tillfredsstlld och njd med att vara svensk. Jag r glad och stolt ver att ha mina rtter i Sverige, men ocks ver att min slkt varit svensk, skotsk och judisk i sekler. Slkten Gyllenhammar blev adlig fr att de var med i ett slag p 1600-talet nr Sverige besegrade Danmark. Jag r stolt ver den bakgrunden, att de var enkla soldater, men ocks ver mitt skotska och judiska ursprung."
Citera
2021-11-05, 09:21
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Pstendet att polska namn generellt skulle vara judiska tyder p total avsaknad av kunskap i mnet.

Det mesta r ren smrja i trden, namn brs oavsett religion, r ke Bonnier jude och prst i svenska kyrkan? (Svar nej, han r kristen)

LL
Att vara jude r en etnicitet, religionen r sekundr.
Citera
2021-11-05, 10:04
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
nej.

Jo. Jag har varit ytligt bekant med tv personer/familjer i Sverige som br efternamnet Nagy. Bda r judar frn Ungern. En av dem r mellanblond, den andra mrkhrig och med mer typiska judiska drag.
Citera
2021-11-05, 10:12
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -.-.-.-.-.-.-.-.-.
Det r mycket tyska namn.

Det r ganska vanligt att judar byter efternamn ocks fr att dlja att dom r judar av olika anledningar.
Man ser ibland folk shapeshifta mellan jude och "vit" p internet nr det passar i olika sammanhang och dom gr oftast under ett icke judiskt namn.

T.ex p Twitter s skms ngon ver att vara "vit" och i andra stunden s kommer dom ut som jude i ett annat sammanhang.

Det finns gott om judar som byter identitet i diskussionen nr det passar deras agenda att hata europer och rasera vita lnder. Ena sekunden, nr det passar diskussionen, s r de vita "priviligerade" och nsta sekund r de judar och vill inte alls knna av att de r vita. I pdf:n nedan finns ver 1000 judar med massor av fljare, varav mnga relativt prominenta namn i dagens politik och media.

https://christiansfortruth.com/wp-co...r-Exposed-.pdf

https://christiansfortruth.com/over-...te-on-twitter/
Citera
2021-11-05, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyis
r det p riktigt? Vem r det som ens styr hemsidan? Allts ett gng muslimer som hatar judar eller bara zionism?

Det finns mnga namngivna p den sidan som inte r judar. S man fr ta den med en nypa salt. Att ha ett tysk-klingande namn rcker i princip fr att hamna dr.
Citera
2021-11-05, 13:15
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Bonnier, Aschberg, Levin, Rosenberg, Rotschild, Rubensson. Till viss del Cohen och Israel.

Precis. Bara till viss del. Konstigt nog r Israel som efternamn inte alltid judiskt.
Citera
2021-11-05, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyis
r det p riktigt? Vem r det som ens styr hemsidan? Allts ett gng muslimer som hatar judar eller bara zionism?
Tror du nn som lskar judar och zionism skulle starta en sn sida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in