• 7
  • 8
2021-11-05, 23:56
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Jo. Jag har varit ytligt bekant med tv personer/familjer i Sverige som br efternamnet Nagy. Bda r judar frn Ungern. En av dem r mellanblond, den andra mrkhrig och med mer typiska judiska drag.

det har jag ocks varit, och r. vanliga katolska ungrare som br det allra vanligaste ungerska efternamnet. det r allts ungefr som att sga att fischer, mller eller smith r judiska namn.
Citera
2021-11-11, 18:19
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyis
Etiopiska judar flgs ju ut till Israel av den Israeliska regeringens order om jag inte minns fel. S svarta judar finns det massa av, iallafall i Israel. Grejen r att man rknas som jude p det sttet nazisterna rknade en som jude. Enligt den Israliska staten s r man jude nog om Hitler hade ddat en. Vilket r drfr alla med en farfar eller morfar, mormor etc som r jude fr flytta till Israel d man enligt staten rknas som jude. (Inte av den religisa juridiska delen av Israel dock).
He he, om Israeliska staten rknar en som jude ifall Hitler hade haft ihjl en s r jag sjlv trippeljude; )

Anledningar till att Hitler velat ha ihjl mej:
Tidigare substansberoende.
ven om Hitler sjlv grna mysade i bunkern p oxy och moffe (som livlkaren Theo Morell slog i honom) ansg han, som vi alla vet, att missbrukare var svaga karaktrer som inte bdade gott fr en 'ren' och stark arisk befolkning. Mnga langare och missbrukare slaktades lngt innan judarna, som iaf fick chansen att komma till koncentrationslger och verleva. (Droger i Tredje riket av Norman Ohler)

Meningsmotstndare.
Allts icke-nazi

Bisexuell.
Alla vet vl i dag att rosa armbindeln p homosexuella eller andra "sexuellt avvikande" var mycket vrre att ha n stjrnan. Rika homos kunde kpa en judestjrna av en fattig jude fr att ka i rang och med lite tur f mer mat och mindre tortyr.

Undrar om jag kan f bidrag fr att flytta till Israel p de premisserna?
(Om jag velat)
Citera
2021-11-11, 18:25
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Vissa judar som lmnade Egypten drog sig sderut. S det finns svarta judar i stra Afrika som i direkt nedstende led hrstammar frn Davids slkt.

Intressant nog har man ven hittat en sdan stam i sdra Afrika:
[url]https://www.nytimes.com/1999/05/09/us/dna-backs.
Tack fr info, var ny info fr mej.
Gissar dock att infon kommer frn Jesus tid, s den enda sanningen jag accepterar r d dna. Eftersom det r det enda vetenskapliga som gr att bevisa.

Bibelns hndelser r ju tmligen svrbevisade: )

Slkten Levin verkar ju rtt utbredd i Svealand.
Citera
2025-02-14, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Tack fr info, var ny info fr mej.
Gissar dock att infon kommer frn Jesus tid, s den enda sanningen jag accepterar r d dna. Eftersom det r det enda vetenskapliga som gr att bevisa.

Bibelns hndelser r ju tmligen svrbevisade: )

Slkten Levin verkar ju rtt utbredd i Svealand.

Mnga p Gotland!
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in