Citat:
Ursprungligen postat av
Ziaya
Det går att tillsätta kokosmjölk eller sån krämig thailändsk mjölk. Men du kan ju kolla in kycklingsoppa Tom Kham Gai och den under. Går ju att göra en mix.
https://receptfavoriter.se/recept/to...lingsoppa.html
Jag uppskattar att folk skriver i tråden, är tacksam för ditt engagemang med, men snälla, vi ska skriva om AUTENTISKA recept här, annars kommer tråden fyllas med skräpinlägg och bli för svårläst. Att bara blanda lite hur som kan bli jättegott och är fantastisk mat, men det är tyvärr OT i den här tråden. Om receptet kommer från en bra källa på internet eller från egen erfarenhet skiter jag i, men vi ska inte skriva om "typ" hur man lagar thaimat. Det är hela syftet med tråden. ALLA tidigare trådar om thaimat är såna, det var därför jag startade den här. Inget illa menat mot dig personligen. Recept på Tom Kha Gai (#30) finns redan i tråden. Så ja, man kan "blanda lite", men inte här. Då kan någon starta en tråd om "Typ asiatisk mat". Ta inte illa upp är du snäll, vill gärna hålla god ton i tråden även om jag redan flippat ur en gång hahaha.