Citat:
Ursprungligen postat av
0ldMan
Vad hände igår igentligen, de diskuterade nån film där man inte ser ett skit? Sen var det nån diskussion om att tillåta att Kyle ska kunna bli dömd för lägre grad av mord/vållande till död. Det verkade som Kyle godkände det vilket skulle kunna öka risken att dömas men till ett lägre straff.
Jag har inte haft tid att kolla på hela rättegången så någon får rätta mig om jag blandar ihop bevisen. Men filmen visar enl DA att Rittenhouse riktade vapen på nån innan incidenten. Rittenhouse nekade detta. Själva diskussionen handlar om att försvaret protesterade mot att filmen var inzoomad och bilden förfinad genom mjukvara (som lägger till pixlar dvs tampering with evidence). Åklagaren fick till nästa dag att ta in en expert som skulle upplysa domaren att så inte var fallet. Experten de hittade kunde inte ett dyft, domaren frågade till sist experten ”But what DO you know?”. Jag tror att åklagaren vill visa inzoomningen för juryn och låta dem avgöra om boldförbättringen påverkar. Det är en viktig fråga för åklagaren eftersom det visar att Kyle ljugit ”on the stand” och att han använd vapnet som hot tidigare under kvällen. Jag har tyvärr missat vad som har beslutats.
Sen de lägre graderna: Jag tror att det är en standarddiakussion. Åklagaren vill om juryn skulle tveka på 1st degree kunna döma för 2nd degree. Att försvaret ”gick med” på det handlar nog om att de bara protesterar om något av de lägre är ologiskt eller helt saknar bevis. I slutändan upp till domaren. Det här är alltså vad jag tror att det handlar om efter att ha sett bara 4 amerikanska rättegångar. Så ta det med en nypa salt.
Citat:
Ursprungligen postat av
HoChiWin
Först var det att kyle åkt över delstater, sen att han smugglat vapen, sen att han var kvinnomisshandlare och nu är det alltså domarens ringsignal som ska fälla KR?
Kan inte va lätt....
Jag svarade
Aloe-Blacc på sidan 73 i den här tråden och påpekade att han verkligen aldrig har något att komma med. Samma sak om och om igen utan något argument varför det här inte var självförsvar i just situationen som uppstår.
Aloe-Blacc är så politiskt färgad att hen har svårt att se nyanser, logik, fakta eller ens ta del av andras argument. Dessutom väljer Aloe-Blacc att bara besvara när hen kan komma på motargument eller idiotförklara någon, annars är det knäpptyst. Det för inte debatten framåt på något som helst sätt (hen vill nog inte ens debatt, vill nog kasta paj).