2021-11-19, 23:20
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwentback3
Nej inte alls faktiskt.

Du får gärna visa mig det i lagen så fall. Både när det gäller svensk lag och amerikansk.

Jag snackar inte om lagen. Jag snackar om vad jag anser. Jag ANSER att du har rätt att döda någon som bryter sig in med våld i ditt hus eller ger sig på dig med risk för dödligt våld. Men det var inte det som hände här.
2021-11-19, 23:21
Medlem
GoFundMe stoppade insamling till Rittenhouse advokatkostnader( med hänvisning till att det handlade om ett våldsbrott ). Samtidigt tillät man donationer till en grupp som ägnade sig åt att supporta upplopp i Kenosha. GoFundMe skänkte t o m 500 USD till den radikala Antifa-kopplade kravallgruppen "Riot Kitchen":

Citat:
Martyr Made
@martyrmade
GoFundMe not only allowed a fundraiser for a group (Riot Kitchen) dedicated to providing logistical support for riots, but the company itself actually donated $500. The group was arrested outside Kenosha while filling up gas containers to distribute to rioters.
https://twitter.com/martyrmade/status/1461810702671351809
2021-11-19, 23:22
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBMorantis
Nej. Bara från ER sida.

Med ”alla parter” menade jag Kyle och de två som dog.
2021-11-19, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Med ”alla parter” menade jag Kyle och de två som dog.

Med bara ER sida. Menade jag hur ni som vurmar för pedofilen reagerade på nyheterna. Både då och nu.

Kyle förstår ju alla inklusive juryn, domaren och alla vänstermänniskor som vaknade upp lite utav det här, att han trotts allt skit som sagts av er andra.. Faktiskt agerade helt fläckfritt.
2021-11-19, 23:25
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
I USA förväntas du numera att skjutas till döds om du slår med en skateboard på en person som skjuter mot folk..

det ses som självförsvar..

Känns som ett dumt beslut från Kyles valda jury.

Sluta slåss med skateboards. Ingen som inte attackerade Kyle dog.
2021-11-19, 23:25
Bannlyst
[quote=JeffDavis|77990021]Jag snackar inte om lagen. Jag snackar om vad jag anser. Jag ANSER att du har rätt att döda någon som bryter sig in med våld i ditt hus eller ger sig på dig med risk för dödligt våld. Men det var inte det som hände här.[/QUOTE]

Snälla rara söta du.
Det var ju precis exakt det som hände här??

En kille kommer att slå en skateboard i ryggen en annan neger kommer samtidigt och sparkar honom i ansiktet och den tredje kommer och ta fram en Glock (pistol) och siktar på honom?

Är inte detta dödligt våld??
Vad tror du hade hänt om inte Kyle hade skjutit? Hela mobben har ju hoppat på honom och slagit ihjäl honom!!

Solklart fall av självförsvar - och det tyckte tydligen även juryn.
Och dom flesta andra som har pratat med angående detta fallet.
2021-11-19, 23:29
Medlem
Intressant ändå att vänstern är upprörda över att Kyle gick runt beväpnad.
Inte ett pip från vänstern när beväpnade vänstertomtar gick runt i CHAZ.
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/r6A4x8psrIU

Will Kyle Rittenhouse decision lead to civil war?

Dock om det händer kan jag garantera att patrioterna är i majoritet för de flesta amerikaner håller med om detta beslut. Garanterat.
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ja, uppsåt att döda.

Anledningen till varför Kyle blev frikänd är eftersom åklagaren fick ett problematiskt fall på sitt bord.

Även en mördare kan bli frikänd, gör honom fortf. till mördare eftersom det var uppsåt att döda, han råkade inte skjuta av skotten.

Efter dagens dom måste amerikkkanska domstolar anse skateboards som dödliga vapen i de tillfällen dessa ingår i en rättssak

Varsegod, om du inte tycker detta är allvarligt (vilket du inte kommer tycka så) Visar på din naivitet.

https://youtu.be/GJTir4skm68
2021-11-19, 23:31
Medlem
Alla som inte attackerade Kyle lever idag, det är med andra ord dumt att attackera folk. Speciellt när de är beväpnade och har laglig rätt att försvara sig.
2021-11-19, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag är fullt medveten om att det inte är något argument. Endera inser du, vilket jag tror för så höga tankar har jag om folk, eller så inser du inte och då lär jag inte heller kunna få dig att förstå. Jag är inte något pedagogiskt geni.

Du tänker dig att om man anser att ett "offer" har ett moraliskt ansvar för att han provocerade fram situationen, så måste man rimligtvis anse att samtliga offer har ett moraliskt ansvar för att de har provocerat fram situationer. Tycker du verkligen att det finns logik i det resonemanget? Det gör inte det.

Allt det moraliska ansvaret ligger givetvis på brottslingen som initierar brottet, och det är varken Kyle eller kvinnan, trots att de måhända provocerade sina gärningsmän, som initierade situationen.

Du har framfört att du anser att Kyle borde ha stannat hemma, och på grund utav att han inte gjorde det så får han skylla sig själv och ansvaret ligger på honom.

Brukar du säga det om kvinnor som blir våldtagna på krogen också? De får skylla sig själva för om de hade stannat hemma hade inget hänt.
2021-11-19, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://youtu.be/r6A4x8psrIU

Will Kyle Rittenhouse decision lead to civil war?

Dock om det händer kan jag garantera att patrioterna är i majoritet för de flesta amerikaner håller med om detta beslut. Garanterat.
Läs min post vad som planeras av BLM/Antifa rörelsen I detta nu två sidor bak i tråden med start from Söndag.

De hotar i detta nu tom att marschera mot Vita huset.

Den närmaste veckan kommer att bli jobbig för USA.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in