2021-11-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Begriper inte varför han verkar vara en sån chicken nu. Han var ju så jävla tuff när han sprang ut med sitt vapen för att skipa rättvisa.

Skulle dock inte tro han fälls för mord eller dråp. Brott mot vapenlagar med villkorlig som följd. Eller kanske en 5-6 månader på kåken, för att det skall statueras någon form av exempel
Ungdomar försöker skapa den ordning som staten misslyckats med att upprätthålla. Det är modigt och ett föredöme för dagens rättrådiga människor. Jag önskar att vi hade samma stake i svenska folket.

Det kommer dömas som självförsvar alt att de lägger ner fallet. På sin höjd får han böter för att han bröt mot utegångsförbudet. All form av fängelse vore en skam för rättsväsendet.
2021-11-09, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Till och med New York Times skriver nu att det ser ut som självförsvar.

Jag tror sannolikheten är betydande att juryn vågar fria när det är så uppenbart att till och med NYT medger det. I värsta fall kan domaren ändra juryns domslut i efterhand (händer i c:a 1 % av alla fall).
Etablissemanget har således sagt åt sina trupper att ligga lågt.
2021-11-09, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Etablissemanget har således sagt åt sina trupper att ligga lågt.
Det verkar så.
2021-11-09, 20:51
Medlem
MyJustices avatar
BLM kommer nog att stjäla (plundra )
vad än domutslaget blir ..
2021-11-09, 22:59
Medlem
Lösningen på mycket av dom problem vi har idag är nackskott på alla som befinner sig till vänster politiskt.
2021-11-09, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Att som 17åring ta med skarpladdat vapen och gå runt på stan vid stora demonstrationer är ju jävligt långt ifrån moget. Man kan ju tycka han är cool och häftig, men han är ju uppenbarligen omogen även för att vara 17. Det finns ju inget vuxet i hans beteende. Sen bör väl i första hand hans föräldrar läggas till last för det. Kring hans kompetens i skyttet har jag inget att säga nåt om.
Så det hade varit mer moget att bli lynchad till döds?

Sådana som du är häpnadsväckande.
2021-11-09, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Då uttryckte jag mig klumpigt, jag menade inte att han sköt kring elden, men att hela situationen där han jagades av massa människor kom sig av att han skulle släcka elden, som de sen jagade honom för.
Och ditt sista stycke antar jag är tänkt som en pik över hur spydigt jag uttryckte mig? ^^
Så han skulle ha förstått att han inte skulle försökt släcka elden? Menar du att det var rätt av mobben att börja jaga honom, för att han gjorde något som en absolut majoritet hade ansett som självklart och bra?

Ni vänstermuppar slår knut på er själva i er iver att försvara våldsverkare.
2021-11-09, 23:56
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varfor

Riksfikusen Greg som man tydligt hör hulka och gråta högljutt bör nog omyndigförklaras och få en skötare så han inte skadar sig själv igen nästa gång han får CP-ryck.
Garva så sambon vaknade xD
2021-11-10, 00:01
Medlem
Jag hoppas ni sett rättegången.
Pinsamt är det enda ord jag kan komma på... Hur kan detta ha gått till rättegång? Är det politiskt? För det finns bevisligen inget som talar MOT ett självförsvar.
2021-11-10, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Stöd från etablissemanget har de fortfarande, den är om inte annat starkare. Däremot har de tappat stöd bland det vanliga folket. Ju mer vänstern visar sitt riktiga ansikte, desto mer blir det uppenbart att de är en ideologi för överklassens väl och inget annat.
Egentligen är det en ideologi för de som gillar Lenin och Robespierre. (Till Klyban och Granvall: Robespierre var en fransk revolutionär).
2021-11-10, 00:18
Medlem
DannyButtermans avatar
Idag lades en åtalspunkt ner av domaren: Punkt 7, brytande mot utegångsförbud (eller hur man nu ska översätta det). Jag missade varför men jag tror att det berodde på att Kyle bor i området.

Såg slutet av dagens förhandlingar live på youtube. Åklagaren förhörde en fotograf som verkar tillhöra högern. Det var riktigt intressant att höra dem käfta. Fotografen har ett talfel som någon i chatten skrev berodde på att han är delvis döv, och åklagarsidan verkar ha underskattat honom rejält. Fotografen anklagade åklagarsidan mer eller mindre för tampering with whitness, vilket är en stor grej. I slutändan lyckades nog åklagaren få fotografen att framstå som ett mindre trovärdigt vittne tycker jag.

https://youtu.be/ndoFLbOgs4Y
Åklagaren och fotografen börjar vid 6:28:00
2021-11-10, 00:36
Medlem
Jag hoppad han frias, antifa och blm går bananas och högern med delar av militären som respons skjuter och bombar ihjäl varenda blm- och antifa avskum och sen hänger politiker och woke techbossar och mediahoror i lyftkranar.

Kommer naturligtvis aldrig hända men Gud man får väl drömma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in