2021-11-10, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Vänstermobben börjar att tappa kraft. Etablissemanget har börjat att svänga.
AFA BLM mm har inte det stöd dom hade i våras. Det är bra så att dom inte
kan påverka juridiska processer som i fallet Chauvin.
Lol strategisk reträtt möjligen.
2021-11-10, 01:01
Medlem
Blondinss avatar
Vore konstigt om han dömdes för dråp eller liknande. Kollar man på filmerna så är det solklart självförsvar.

Dock fick han väl inte inneha ett vapen?
2021-11-10, 01:08
Medlem
Döms han blir det ytterligare en varningssignal till högern och de konservativa om att vänstern och demokraterna försöker ta kontrollen med våld och frånta konservativa rätten att försvara sig. Det kommer bli en lavinseger åt högern i nästa val.

Vanligt folk sympatiserar inte med BLM-terrorister och avskum från vänstern som våldsamt härjat på gatorna.

Det här är inget annat än en politisk rättegång.
2021-11-10, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
Kommer faktiskt ihåg detta, såg om det på Rapport; En ung vit kille hetsas av Trump att ta till vapen mot svarta, söker upp fredliga demonstrationer, hotar och mördar till sist två personer. USA är fortfarande en liberal rättsstat, så klart kommer han att dömas.
Du borde får nog kolla ditt huvud så du inte lider av vanföreställningar om du nu "kommer ihåg från Rapport" att detta var det som hände.
2021-11-10, 01:28
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Nu får du väl för fan ge upp och anklaga mig för det du själv gör. Jag har sett videon från hela händelseförloppet, som börjar med att snutarna försöker få in niggerFloyd i poilsbilen. Här är videon, 41 min in hör du hur han börjar gapa om att "I can't breathe" på baksätet av polisbilen.

https://www.youtube.com/watch?v=0gQYMBALDXc

Det där var nytt för mig för jag har bara sett msm:s "nyhetsrapportering" tidigare! D.v.s
endast slutskedet av arresteringen med en polis tryckande sitt knä mot hans hals .

Han började gapa om att han inte kunde andas långt innan m.a.o. hmm?

Efter det där när man kan se hela händelseförloppet kan man börja misstänka att George Floyd kanske inte var så oskyldig till sin egen död iaf. För mycket knark och hysteriskt adrenalinpumpande på samma gång är ingen bra kombo för hälsan i den åldern.

Fö. har jag sett Kyle Rittenhouse-videon tidigare när det begav sig också och ja han gav sig medvetet in i en situation själv genom att "aktivera" sig (att vara aktivist) men med slutresultatet att han var tvungen att försvara sig i nödvärn annars hade de slaktat honom. Kort sagt.
Hur det bedöms i amerikanska domstolar har jag ingen aning om.
Hade han inte försvarat sig hade det inte blivit någon rättegång mot honom nu, han hade varit ihjälsparkad.
Senast redigerad av Erik Öst 2021-11-10 kl. 01:34.
2021-11-10, 02:01
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Idag lades en åtalspunkt ner av domaren: Punkt 7, brytande mot utegångsförbud (eller hur man nu ska översätta det). Jag missade varför men jag tror att det berodde på att Kyle bor i området.

Såg slutet av dagens förhandlingar live på youtube. Åklagaren förhörde en fotograf som verkar tillhöra högern. Det var riktigt intressant att höra dem käfta. Fotografen har ett talfel som någon i chatten skrev berodde på att han är delvis döv, och åklagarsidan verkar ha underskattat honom rejält. Fotografen anklagade åklagarsidan mer eller mindre för tampering with whitness, vilket är en stor grej. I slutändan lyckades nog åklagaren få fotografen att framstå som ett mindre trovärdigt vittne tycker jag.

https://youtu.be/ndoFLbOgs4Y
Åklagaren och fotografen börjar vid 6:28:00

Intressant, håller dock inte med dig om att åklagaren fick vittnet att framställas som mindre trovärdigt, min uppfattning var tvärtom att åklagaren framstod som mindre trovärdig och det framstod som att vittnet blev attackerad/påhoppad utav åklagaren bland annat för att vittnet i princip påstod att dem hade försökt påverka hans vittnesmål som du beskriv, men även för han hade pratat med en journalist som hade varit "negativ" mot åklagarsidan. Vittnet var både lugn och kom med bra motsvar, medans åklagaren i vissa fall var otrevlig och nästintill aggressiv. Åklagaren uppfattas antagligen framöver inte som någon trevlig eller sympatisk person framöver utav juryn, dålig taktik utav åklagarsidan.

Verkar som att försvaret uppfattade detta på samma sätt som jag i och med att man lät det fortgå, om dem såg det som negativt för försvaret hade dem protesterat delar utav frågeställningen till domaren.

Förövrigt, det troligaste utfallet från att ha sett en del utav rättegången är att han blir friad på alla punkter, förutom eventuellt vapenbrott som jag inte vet något om. Jag har svårt att se att juryn skulle kunna döma något annat än självförsvar.

Rosenbaum jagade Rittenhouse oprovocerat. Rittenhouse siktade på honom först och sedan fortsatte springa efter att någon sköt med en pistol i luften, Rosenbaum fortsatte att springa efter trots detta, när han närmade sig och var endast inom en meter så blev han skjuten, han hade svarta märken på handen efter vapnet, vilket visar att han var väldigt nära mynningen på vapnet när han sköts, kanske till och med var i kontakt med vapnet. = Självförsvar

Huber jagade och slog Rittenhouse i huvudet eller nära huvudet med en skateboard när Rittenhouse låg ner, blev därmed skjuten. = Självförsvar

Grosskreutz jagade Rittenhouse trots att han berättade att han var påväg till polisen, Grosskreutz blev skjuten när han siktade med sin pistol mot Rittenhouse som han vittnade själv. Rittenhouse sköt inte honom när han hade händerna uppe. = Självförsvar
2021-11-10, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PorkyPig
Även om han hade dött ändå så förtjänar han inte lägre straff för det. Dessutom stämmer inte det du säger. Mängden droger han hade i sig skulle inte resultera i en överdos.

Offtopic men varför känner du ett så starkt behov utav att försvara han? Han hade tagit överdos på bland annat Methamfetamin och FENTANYL. Sjukt farlig blandning som leder till att man slutar andas. Båda drogerna är också sjukt svårdoserade då man aldrig vet hur rent det är. Helt rent fentanyl räcker med något sandkorn för att döda dig. Och att då ta det OCH Methamfetamin vilket är raka motsatsen till fentanyl då det är en uppåt drog som får hjärtat att slå snabbare medans fentanyl är en nedåt drog som får hjärtat att slå långsammare. Orkar inte kolla men har för mig han hade tagit massa andra droger med bland annat någon benso vilket "boostar" drogerna VÄLDIGT mycket och gör de mycket farligare. Skulle inte förvåna mig om han druckit också vilket i sin tur också gör det jävligt mycket farligare. Hade harambe bara lyssnat på polisen hade han levt idag och usa hade sluppit miljarder i kostnader för blm terroristerna.
Juste harambe var den andra gorillan som dog george hette han.

När kommer dommen?
2021-11-10, 02:25
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Jag hoppas ni sett rättegången.
Pinsamt är det enda ord jag kan komma på... Hur kan detta ha gått till rättegång? Är det politiskt? För det finns bevisligen inget som talar MOT ett självförsvar.
Ja, det är 100% politiskt. Dumvänstern gillar att ignorera verkligheten när det passar. Jag höll på att skratta ihjäl mig när huvudvittnet erkände att han försökte mörda Kyle.
2021-11-10, 02:41
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Intressant, håller dock inte med dig om att åklagaren fick vittnet att framställas som mindre trovärdigt, min uppfattning var tvärtom att åklagaren framstod som mindre trovärdig och det framstod som att vittnet blev attackerad/påhoppad utav åklagaren bland annat för att vittnet i princip påstod att dem hade försökt påverka hans vittnesmål som du beskriv, men även för han hade pratat med en journalist som hade varit "negativ" mot åklagarsidan. Vittnet var både lugn och kom med bra motsvar, medans åklagaren i vissa fall var otrevlig och nästintill aggressiv. Åklagaren uppfattas antagligen framöver inte som någon trevlig eller sympatisk person framöver utav juryn, dålig taktik utav åklagarsidan.

Verkar som att försvaret uppfattade detta på samma sätt som jag i och med att man lät det fortgå, om dem såg det som negativt för försvaret hade dem protesterat delar utav frågeställningen till domaren.

Förövrigt, det troligaste utfallet från att ha sett en del utav rättegången är att han blir friad på alla punkter, förutom eventuellt vapenbrott som jag inte vet något om. Jag har svårt att se att juryn skulle kunna döma något annat än självförsvar.

Rosenbaum jagade Rittenhouse oprovocerat. Rittenhouse siktade på honom först och sedan fortsatte springa efter att någon sköt med en pistol i luften, Rosenbaum fortsatte att springa efter trots detta, när han närmade sig och var endast inom en meter så blev han skjuten, han hade svarta märken på handen efter vapnet, vilket visar att han var väldigt nära mynningen på vapnet när han sköts, kanske till och med var i kontakt med vapnet. = Självförsvar

Huber jagade och slog Rittenhouse i huvudet eller nära huvudet med en skateboard när Rittenhouse låg ner, blev därmed skjuten. = Självförsvar

Grosskreutz jagade Rittenhouse trots att han berättade att han var påväg till polisen, Grosskreutz blev skjuten när han siktade med sin pistol mot Rittenhouse som han vittnade själv. Rittenhouse sköt inte honom när han hade händerna uppe. = Självförsvar

Gått igenom allt material och kommer till samma slutsats.
Dock behöver man en synd att sätta han på för att tygla bråket och lugna publiken (läs BLM)
Jag tror Huber kan tolkas som försök att avväpna, då syftet ser ut att slå bort vapnet ur handen varvid han sen avviker bort. Men i den situationen är slag med tillhygge aggressiv handling och Rittenhaus har rätt att frukta för sitt liv om han inte fredar sig. Bevisligen skjuts det mot hans håll av andra som kommer springande. Denna punkt kan han åka dit på.

Samma gäller eg Grosskreutz också. Kan ses som försök till civilt arresterande men igen så är Rittenhaus intryckt i ett hörn liggande på marken, ur hans ögon är det nån som springer upp med vapen riktat mot honom för att skjuta ihjäl han.

Vållande till annans död är väll rimlig men av lägsta grad då självförsvar gäller alla 3.
Senast redigerad av frdk 2021-11-10 kl. 02:44.
2021-11-10, 02:44
Medlem
Kyle Rittenhouse-rättegången är 100% politiskt.

Starka krafter som anti-2nd amendment grupper och demokraterna som vill laglydiga amerikanska medborgare fråntas sina vapen och samtliga mainstream medier pushar för en fällande dom för skämma andra laglydiga amerikanska medborgare att gå utomhus med sina lagliga ägda vapen och försvara sitt grannskap eller sina verksamheten vid nästa Antifa/BLM rasupplopp.
2021-11-10, 02:47
Medlem
PK-befriads avatar
Rosenbaum och Grosskreutz... Är det en slump att dessa kommunistligister har judiska namn? Såg de en chans att leva ut uråldriga hämndfantasier på den vita, unga mannen Rittenhouse? Frågor som inte ställs i rätten antar jag men likväl relevanta.
2021-11-10, 03:18
Medlem
https://s1.webmshare.com/Jbb1e.webm

Ett nytt filmklipp visar hur Rosenbaum, den första killen som Kyle sköt, jagar snabbt efter Kyle och kommer så nära att han nästan kan greppa tag i honom. Då vänder sig Kyle snabbt om och skjuter honom i huvudet. Därmed är det bevisat att Kyle agerade i 100% självförsvar och kommer garanterat bli frikänd.
Senast redigerad av Xavian 2021-11-10 kl. 03:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in