• 1
  • 2
2021-11-01, 22:23
Medlem
Som rubriken lyder vill jag ha era bästa tips för att komma över någon man fortfarande älskar riktigt mycket. Saknar mitt ex som fan och orkar inte med den känslan längre.
Hur gör man? Kan man göra hela processen snabbare på något vis? Hur har ni gjort?
Citera
2021-11-01, 22:25
Medlem
idiamindadas avatar
Man gör det inte. Alla har sina bördor.
Citera
2021-11-01, 22:25
Citat:
Ursprungligen postat av Olapola50
Som rubriken lyder vill jag ha era bästa tips för att komma över någon man fortfarande älskar riktigt mycket. Saknar mitt ex som fan och orkar inte med den känslan längre.
Hur gör man? Kan man göra hela processen snabbare på något vis? Hur har ni gjort?

Styrketräna.
Citera
2021-11-01, 22:27
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Styrketräna.
Glöm inte ”ut och res”. Detta löser på FB exakt alla problem.
Citera
2021-11-01, 22:34
Medlem
Bajskissens avatar
Citat:
Kära ner dig i en annan. Funkar typ alltid.
Citera
2021-11-01, 22:36
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Tiden läker faktiskt alla sår.
Dessutom så vet du ju inte om du faktiskt hittar en som du älskar mer eller på ett annat sätt en den du just nu saknar. Lycka till i alla fall
Citera
2021-11-01, 22:44
Man vänder kärlek till avsky och hat. Inser vad man blir utsatt för känslomässigt och fräser avsky pga det. Tänker du ditt svin fick mig att älska, det förlåter jag inte.
Citera
2021-11-01, 22:51
Medlem
Försök att vända saknaden till hat..
Citera
2021-11-01, 22:58
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Enda som fungerar är tid.
Citera
2021-11-01, 23:37
Medlem
Knullade runt väldigt mycket efter det tog slut sen kom jag över exet ganska fort.
Citera
2021-11-01, 23:37
Medlem
Tänk dagligen på varför det tog slut, alla henne dåliga sidor.

Du älskade aldrig henne, utan bara den du trodde och hoppades att hon var. Du älskade din egen projektion på henne, du älskade idén av att hon var något hon aldrig var.
Citera
2021-11-01, 23:44
Medlem
-Ines-s avatar
Det finns ingen quick fix. Man får acceptera att längtan och saknaden är plågsam och trots detta försöka vara med i livet där ute. Känslor och tankar förändras, du kommer uppleva vissa stunder när det lättar en aning. För att sen falla tillbaka i sorgen. Med tiden kommer dom bra "stunderna" förmodligen oftare och håller i sig längre.

Det går inte skynda sig igenom en sorgeprocess. Ibland kan man behöva vara ensam men nåt som ändå är viktigt är att du inte isolerar dig, enligt mig är det svårare att gå vidare om man gör det.
Senast redigerad av -Ines- 2021-11-01 kl. 23:46.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in