• 3
  • 4
2021-12-06, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olapola50
Som rubriken lyder vill jag ha era bästa tips för att komma över någon man fortfarande älskar riktigt mycket. Saknar mitt ex som fan och orkar inte med den känslan längre.
Hur gör man? Kan man göra hela processen snabbare på något vis? Hur har ni gjort?
Ålder och hur lång tid handlar det om sen det tog slut?
Citera
2021-12-06, 06:38
Medlem
AdMortems avatar
1 1/2 år kan det ta.

Tog ungefär den tiden att komma över ett ex när jag var ung. Ironiskt nog saknar jag helt känslor för honom idag och gjorde väl redan ett par år efteråt. Det fanns ingenting mellan oss egentligen. Vet inte ens hur jag skulle reagera om jag någonsin träffade honom igen.

https://www.healthline.com/health/re...over-a-breakup
Tror 1 1/2 - 2 år gäller för de flesta förluster av någon som betytt väldigt mycket. Så det behöver inte bara vara en partner. Men den normala tiden om du verkligen älskat någon är 1 1/2 - 2 år. Det är kemiskt
Senast redigerad av AdMortem 2021-12-06 kl. 06:43.
Citera
2021-12-06, 09:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
1 1/2 år kan det ta.

Tog ungefär den tiden att komma över ett ex när jag var ung. Ironiskt nog saknar jag helt känslor för honom idag och gjorde väl redan ett par år efteråt. Det fanns ingenting mellan oss egentligen. Vet inte ens hur jag skulle reagera om jag någonsin träffade honom igen.

https://www.healthline.com/health/re...over-a-breakup
Tror 1 1/2 - 2 år gäller för de flesta förluster av någon som betytt väldigt mycket. Så det behöver inte bara vara en partner. Men den normala tiden om du verkligen älskat någon är 1 1/2 - 2 år. Det är kemiskt

...fast jag tycker egentligen att det allra värsta kommer när man ÄR över det där "kemiska", men man fortfarande ser - rent logiskt-intellektuellt - att han skulle ha varit en bättre partner för livet än man sannolikt har möjlighet att träffa igen. Både för att han faktiskt HAR goda egenskaper i ett mått som majoriteten av alla män inte har, och för att man har gemensamma värderingar och ambitioner och intressen och livssyn allt det där, som man kanske aldrig kommer att ha med någon igen. (Någon som dessutom är fysiskt attraktiv, så att man kan tända på honom sexuellt, vilket även kräver att vissa saker i utseendet måste finnas på plats - och som vill ha en tillbaka.) DEN insikten kan plåga en i många år.

Det är mycket enklare i de fallen då det visar sig, när det "kemiska" är över, att man bara inbillat sig alla hans goda egenskaper, och förnekat hans dåliga. När man ser att han bara var en vanlig människa som alla andra, som det går tretton på dussinet av. Hoppas att det har gått så för TS, och att det inte var ett sällsynt praktexemplar han var kär i!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in