Citat:
Ursprungligen postat av
GmbH
Är trött på att slava, tänkte ta några lediga år innan jag börjar om på ny kula med nytt jobb. Hur svårt är det att hacka sig fram på a-kassa? Söka en massa jobb men inte nappa på de jobb man skulle erbjudas. Hur snabbt blir man utkastad av dem? Nåt annat att tänka på?
Kan rekommendera. Hur slappt som helst. Man måste söka jobb, men det är ju bara att skicka in ett värdelöst skrivet cv till olika tjänster som man vet att man inte kommer att få. Tar inte många timmar per månad.
Varför slava och betala höga skatter för att vi ska ta hit fler somalier som lever på din bekostnad? Nej, systemet och skatterna saknar helt legitimitet i mina ögon. Utnyttja det så mycket det går och skattefuska om du har möjlighet. På så vis havererar det hela lite fortare och vi kan börja om på nytt och bygga upp nåt bättre.
Edit: Det är klart att man inte blir så fet på att leva på a-kassa. Det beror på vilken inställning man har till pengar. Själv har jag inte så höga kostnader eller krav på materiell standard, så jag är nöjd. Men visst - sitter man på miljonlån, dyra bilar och diverse avbetalningar så blir det kärvt. Man kan inte heller gå ut på krogen så ofta. Men ska man göra det nån gång så är det bra tillfälle nu. Ersättningen blev generösare i och med coronakrisen.