Citat:
Det där var väldigt lite roligt i början endast pga en bra leverans, som han dock tappar så fort han väl kommer in på pedofiler. Därefter är inte en enda replik rolig, eller vad är det roliga? Är det när han nämner antalet porrbilder eller att pedofiler har två problem då de även är hoarders. Jag blir så fucking besviken på det här klippet efter att ha hört så många prata om honom som Sveriges bästa, både här och irl. Ge gärna ett exempel på ett citat från klippet så kanske jag förstår bättre.
OT: Vad är det som gör att Sverige inte har någon rolig komiker till skillnad från andra länder. Det känns som att precis alla har grova mindervärdeskomplex vilket gjort att all charm försvinner. Mycket av att vara komiker handlar om leveransen men kan inte tänka ut en enda som besitter det i Sverige. Det är nått allvarligt fel alltså.
OT: Vad är det som gör att Sverige inte har någon rolig komiker till skillnad från andra länder. Det känns som att precis alla har grova mindervärdeskomplex vilket gjort att all charm försvinner. Mycket av att vara komiker handlar om leveransen men kan inte tänka ut en enda som besitter det i Sverige. Det är nått allvarligt fel alltså.
Jag tycker att det är svårt att argumentera för humorn i klippet, kan bara säga att jag tyckte att det sjukt roligt.
Jag tycker också om när han ondgör sig över Malmö, trots att han som stockholmare flyttat dit.
Vår tidsanda är rätt gnällig, oavsett politik och kultur. Jag kan själv känna igen mig i det. Jonatans överdrivna gnäll (trots att han är rätt privilegierad) blir nån form av kritik mot det.
Jag kan också tillägga att jag upptäckte honom av en slump utan att han haussats för mig på förhand. Jag har inte direkt imponerats av svenska komiker senaste åren, så Jonatan blev en positiv överraskning. Jag börjar bli en bitter gubbe som saknar Killinggänget och Robert Gustavsson. Och så har jag självmant bosatt mig i en stad som jag hatar.
Men humor är ju grymt subjektivt.