2021-11-01, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Det där var väldigt lite roligt i början endast pga en bra leverans, som han dock tappar så fort han väl kommer in på pedofiler. Därefter är inte en enda replik rolig, eller vad är det roliga? Är det när han nämner antalet porrbilder eller att pedofiler har två problem då de även är hoarders. Jag blir så fucking besviken på det här klippet efter att ha hört så många prata om honom som Sveriges bästa, både här och irl. Ge gärna ett exempel på ett citat från klippet så kanske jag förstår bättre.

OT: Vad är det som gör att Sverige inte har någon rolig komiker till skillnad från andra länder. Det känns som att precis alla har grova mindervärdeskomplex vilket gjort att all charm försvinner. Mycket av att vara komiker handlar om leveransen men kan inte tänka ut en enda som besitter det i Sverige. Det är nått allvarligt fel alltså.

Jag tycker att det är svårt att argumentera för humorn i klippet, kan bara säga att jag tyckte att det sjukt roligt.

Jag tycker också om när han ondgör sig över Malmö, trots att han som stockholmare flyttat dit.

Vår tidsanda är rätt gnällig, oavsett politik och kultur. Jag kan själv känna igen mig i det. Jonatans överdrivna gnäll (trots att han är rätt privilegierad) blir nån form av kritik mot det.

Jag kan också tillägga att jag upptäckte honom av en slump utan att han haussats för mig på förhand. Jag har inte direkt imponerats av svenska komiker senaste åren, så Jonatan blev en positiv överraskning. Jag börjar bli en bitter gubbe som saknar Killinggänget och Robert Gustavsson. Och så har jag självmant bosatt mig i en stad som jag hatar.

Men humor är ju grymt subjektivt.
Citera
2021-11-01, 07:28
Medlem
Han är en komiker, ni övertolkar. Har man sett hans standup och läser hans text med hans röst så hör man att det bara är på skoj, det är inget super allvarligt han någonsin skriver om. Ni är BETA själva som kommenterar här, en alfa hade bara gått vidare och inte kommenterat ens xD
Citera
2021-11-01, 07:47
Medlem
nordicwraths avatar
Definitionen av mansbäbis. Ber dem sätta in extra tåg bara för honom, blir hysterisk när de sliter ut hans PlayStation (vem fan reser med sitt PlayStation?)
Citera
2021-11-01, 07:48
Medlem
Klagar på allt och alla, alla andra är idioter. Det viktigaste i världen är I, me and myself.
- En träffande beskrivning på många här på Flashback.
Citera
2021-11-01, 08:11
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Jonathan Unge är komiker och satiriker.

Han beskriver öppet sina rädslor, ångest, fel och brister.

Tycker att han har en intressant humor. Den är mer krävande än tex Robert Gustafsson eller Johan Glans.

Jonathan Unge är utan tvivel en av Sveriges mer intektuella komiker tillsammans med han, vad han nu heter, med boken "En svensk tiger".
Aron Flemming eller något sånt heter han. De sparkar upp, ned, höger, vänster. Det är humor.

Han den där fula som ser ut som Shrek är inte rolig, inte den terroristsponsrande kurden heller.
Ironi antar jag. Inte kan Unge anses vara intellektuell? Snarare lyser ADHD'n igenom allt han tar för sig. Han gör iallafall skäl för sitt efternamn.
Citera
2021-11-01, 08:14
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Han är en komiker, ni övertolkar. Har man sett hans standup och läser hans text med hans röst så hör man att det bara är på skoj, det är inget super allvarligt han någonsin skriver om. Ni är BETA själva som kommenterar här, en alfa hade bara gått vidare och inte kommenterat ens xD
Snarare tvärtom. Du tolkar hans verkliga jag som att det skulle vara planerat och utstuderat.

Såg någon dokumentär eller vad det nu var och hans hela person verkar vara ADHD på steroider.
Citera
2021-11-01, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandskonsert
Vem tror man kan ringa SJ så de bara sätter in extra tåg hur som helst?

Varför inte bara ringa jultomten och be om skjuts direkt? Eller ringa regeringen och be flytta Stockholm närmare Malmö?

Det är en krönika. Han är komiker. Klart fan han skämtar. Det är egotrippad självironi han bjuder på.
Roligt att folk tar honom på orden. Satir verkar vara svårt för en del...
Citera
2021-11-01, 08:49
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Här har vi en gosse som tror att hela världen ska cirkulera runt honom.
Han står och klagar på samhället,klagar på allt han kan se framför sig. Hur kan såna människor ha rösträtt?

Fuck allt jag sa ovan,hur fan får han plats i Sveriges största tidning?
Nackskott på såna människor, kasta han till något land i Afrika så får han se verkligheten framför sig.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...till-stockholm

Är du helt humorbefriad eller förstår du inte sarkasm? Unge är komiker och skriver sarkastiska krönikor där han driver med sig själv och samhället. Jag tycker han skriver extremt roligt. Det som dock är ännu roligare är att det finns folk som du som tror att man ska ta det han skriver som en faktaartikel.
Citera
2021-11-01, 09:06
Medlem
LagomLats avatar
Jag orkar inte läsa krönikan, men jag föreslår att tågresor endast görs av oss som klarar av att åka tåg.

Folk skall inte göra saker som ligger över deras kompetensnivå helt enkelt.

Samma sak med folk som klagar på biljettkontrollern i tunnelbanan ,man visar sin biljett, säger hej, case closed. Funkar varje gång.

LL
Citera
2021-11-01, 09:19
Medlem
Jonathan Swift garvar från graven åt den här tråden
Citera
2021-11-01, 09:39
Medlem
Ankdammsmans avatar
Jonathan Unge är son till son till Ingemar Unge och Cecilia Hagen vilket innebär att han tillhör medieadelns övre skikt.

Med det sagt är han inte talanglös, men släkten har knappast skadat hans karriär.
Citera
2021-11-01, 10:27
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Läste hela. Fyfan vilken jävla fjant. Skäms han inte?
Vad säger du människa, en fjantig komiker? Helvete alltså stoppa allt en komiker är fjantig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in