2021-11-01, 01:11
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Jonathan Unge är komiker och satiriker.

Han beskriver öppet sina rädslor, ångest, fel och brister.

Tycker att han har en intressant humor. Den är mer krävande än tex Robert Gustafsson eller Johan Glans.

Jonathan Unge är utan tvivel en av Sveriges mer intektuella komiker tillsammans med han, vad han nu heter, med boken "En svensk tiger".
Aron Flemming eller något sånt heter han. De sparkar upp, ned, höger, vänster. Det är humor.

Han den där fula som ser ut som Shrek är inte rolig, inte den terroristsponsrande kurden heller.

Jämför inte Unge och Flam.

Båda av judisk härkomst visserligen.

Men Unge är ett geni.

Flam…inte så briljant…
Citera
2021-11-01, 01:14
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Krönikan blev ju ännu bättre av alla autister på Flashback som inte fattar att det är satir

Satir i vilket avseende?
Citera
2021-11-01, 01:21
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Satir i vilket avseende?
Allt han gör är väl satir, det är ju vad han gjort karriär på.
Citera
2021-11-01, 01:22
Medlem
muchogracias avatar
Sluta kasta skit på unge, han om någon har visat tydligt på att han distanserat sig från sitt blodsarv och velat skapa karriär på egen hand.
Citera
2021-11-01, 01:38
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Allt han gör är väl satir, det är ju vad han gjort karriär på.

Så vad han än skriver så är det satir?
Citera
2021-11-01, 01:46
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Så vad han än skriver så är det satir?
Har du hört på honom någon gång? Kan inte föreställa mig honom göra någonting seriöst.
Citera
2021-11-01, 01:54
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Har du hört på honom någon gång? Kan inte föreställa mig honom göra någonting seriöst.

Vad är det satir på? Det är nog ingen som känner sig träffad av den krönikan
Citera
2021-11-01, 02:37
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Det är ju visserligen satir där Unge har bakat ihop flertalet extrema karaktärer som han så att säga klär skott för personligen hoppas jag... att det är inte han på verkligt.
Men samtidigt så framkommer ju detta att Unge saknar en kontakt med verkligheten.
Vi vanliga ordinära män med våra monumentala fel o brister vi säger inte kjoltyg om vår kära partner ja inte om kvinnor i överhuvudtaget, sprit, och att vi törstar inte efter öl ett rus överallt i det verkliga livet så att hans rolighet den faller därmed platt och luktar likt den samma gamla vanliga svenskhatar dyngan.

Grejen med Unge, som för övrigt har konverterat till judendomen, är att han erkänner att han inte har koll på verkligheten: exempelvis när han satte sig i skuld hos kronofogden pga att köpte öl för pengarna som han trodde var hans. (Han kände inte till att egna företagare liksom alla företag behöver betala skatt och sociala avgifter.

Inte konstigt. Hans mor är skribent och författare ur Bonniersläkten.
Citera
2021-11-01, 04:02
Medlem
-charliesheens avatar
Jag måste säga att det var den mest obegåvade text jag läst på väldigt länge. Ännu mer oroande är alla i tråden som backar honom och skriver att det är nån skön satir (?!) och att han är det bästa vi har. Förfärlig text.

Men är det inte intressant att Alex Schulman hade med ett stort segment i senaste podden (dagen före?) om just hur det är att flyga. Alex är betydligt roligare i sitt sätt att uttrycka sig, men det finns helt klart likheter. Med tanke på hur förfärligt dålig texten är skulle det inte förvåna mig om han skrivit ihop det där på under ett dygn.
Citera
2021-11-01, 04:30
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FivePoundPeter
Jag tycker att han är sjukt rolig. Men humorn går inte fram i krönikorna på samma sätt som i hans stand up.

Kolla klippet om pedofiler t.ex. Riktigt bra!

https://youtu.be/gREklgN-rug

Det där var väldigt lite roligt i början endast pga en bra leverans, som han dock tappar så fort han väl kommer in på pedofiler. Därefter är inte en enda replik rolig, eller vad är det roliga? Är det när han nämner antalet porrbilder eller att pedofiler har två problem då de även är hoarders. Jag blir så fucking besviken på det här klippet efter att ha hört så många prata om honom som Sveriges bästa, både här och irl. Ge gärna ett exempel på ett citat från klippet så kanske jag förstår bättre.

OT: Vad är det som gör att Sverige inte har någon rolig komiker till skillnad från andra länder. Det känns som att precis alla har grova mindervärdeskomplex vilket gjort att all charm försvinner. Mycket av att vara komiker handlar om leveransen men kan inte tänka ut en enda som besitter det i Sverige. Det är nått allvarligt fel alltså.
Senast redigerad av -charliesheen 2021-11-01 kl. 04:34.
Citera
2021-11-01, 05:15
Medlem
EastAreaPapists avatar
Den här krönikan är nästan ordagrant pratan han gjorde i senate Stormens utveckling (eller Della sport, kanske?). Hursomhelst var det väldigt tydligt att det var på skoj då. Den gör sig kanske inte riktigt lika bra i tryck, men å andra sidan är det ganska roligt och in character att han inte orkade skriva krönikan han lovat leverera utan bara återanvände något från förra veckan istället.
Citera
2021-11-01, 07:13
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Han är ju komiker och krönikan är till en stor del på skoj där han driver med sig själv och sina miljontals nojjor. Typiskt judisk humor skulle man ju kunna säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in