2025-05-11, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Jag reagerade också lite skeptisk första gången jag fick syn på just den länken, men på dread så har faktiskt ASNT/BigBoss själv gjort ett inlägg där han bekräftar att den faktiskt är äkta och skapad utav archetyp (rekommenderar ändå att man själv tar sig dit och läser istället för att bara lita blint på något som skrivs helt öppet på clearnet dock)

Då var det inte bara jag som blev lite skeptisk.
Ska kolla in dread, fattat de som de är ett forum på darknet. Tack för tipset!
Citera
2025-05-11, 14:36
Medlem
Tja! Är det bara jag som har problem att komma in på fs? Har haft mitt konto enda sen starten av fs4 och nu står de "fel användernamm eller lösenord". Verkar som jag blivit hackad :/ Har en pågående order också så de är lite segt. Någon som har samma problem på sistone?
Och nej har inte gått in på nån pshinglänk
Tacksam för svar. Mvh
Citera
2025-05-11, 17:26
Medlem
Volvo950s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phiilevirre
Tja! Är det bara jag som har problem att komma in på fs? Har haft mitt konto enda sen starten av fs4 och nu står de "fel användernamm eller lösenord". Verkar som jag blivit hackad :/ Har en pågående order också så de är lite segt. Någon som har samma problem på sistone?
Och nej har inte gått in på nån pshinglänk
Tacksam för svar. Mvh
Hände samma sak för mig förut, jag tror admin ändrade mitt lösen. Kanske samma för dig. Jag kommer in som vanligt på fs.
Citera
2025-05-11, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visningar
länken är signerad av admin men här är ett dread-inlägg (forum på darknet) om den nya sidan
onion-länk: http://dreadytofatroptsdj6io7l3xptbe...f50c8e09bb5a11

ne du det litar jag inte på det där.
Citera
2025-05-12, 07:17
Medlem
Thraxxs avatar
Är det någon som vet hur mycket som Flugsvamp tar i insättnings avgifter? Verkar inte kunna hitta det någonstans. Så många gånger jag ska beställa en vara för X belopp och sen för över för att sedan ha för lite för att beställa den, så får man åter igen sätta in mer.

Hade varit bra att veta hur mycket procent dom tar så man hade kunnat räkna ut det på ett ungefär innan.

Annars brukar jag ofta sätta in mer för att vara säker på beloppet som kommer in kan få mig att betala den varan jag vill ha. Men det är också irriterande för då kan man bli över med någon hundralapp eller två som bara ligger där & inte kan ge mig någonting.
Citera
2025-05-12, 15:06
Medlem
Är det någon som brukar beställa med REK härinne? Är ju ganska många säljare som erbjuder det, men känns det inte lite risky utifall personalen på postombudet fattar misstankar och kontaktar polisen, och sen hämtar man ut det med sitt legitimation och sen har de antingen bytt ut innehållet eller också att de står och väntar på parkeringen utanför när man hämtat ut det. Får man förresten en avi i brevlådan eller är det genom SMS numera?
Citera
2025-05-12, 16:31
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Är det någon som brukar beställa med REK härinne? Är ju ganska många säljare som erbjuder det, men känns det inte lite risky utifall personalen på postombudet fattar misstankar och kontaktar polisen, och sen hämtar man ut det med sitt legitimation och sen har de antingen bytt ut innehållet eller också att de står och väntar på parkeringen utanför när man hämtat ut det. Får man förresten en avi i brevlådan eller är det genom SMS numera?
Om du åker fast så är det nog inte p.g.a. ditt postombud (tror de flesta inte orkar bry sig ett dugg om hur de inkommande försändelserna ser ut) utan istället för att din försändelse råkat passera en postterminal just när polisen har en riktad insats där och kollar försändelser. Om du då har valt REK kommer polisen troligtvis låta drogerna gå vidare i postflödet, samtidigt som de sparar ditt kollinr så de sen kan se när du hämtat ut försändelsen. När de får notifiering om att du hämtat ut försändelsen kan du nog vänta dig ett hembesök inom kort då de vill ta dig innan du hunnit använda upp grejerna.

Be säljaren ge dig kollinr efter att de postat försändelsen om du inte fått det och lägg sen in det i Postnord-appen på din telefon. Då plingar det till så fort försändelsen finns att hämta. Du behöver varken hålla på med sms eller pappersavi.

Med detta sagt har jag själv aldrig beställt med REK.
Citera
2025-05-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Om du åker fast så är det nog inte p.g.a. ditt postombud (tror de flesta inte orkar bry sig ett dugg om hur de inkommande försändelserna ser ut) utan istället för att din försändelse råkat passera en postterminal just när polisen har en riktad insats där och kollar försändelser. Om du då har valt REK kommer polisen troligtvis låta drogerna gå vidare i postflödet, samtidigt som de sparar ditt kollinr så de sen kan se när du hämtat ut försändelsen. När de får notifiering om att du hämtat ut försändelsen kan du nog vänta dig ett hembesök inom kort då de vill ta dig innan du hunnit använda upp grejerna.

Be säljaren ge dig kollinr efter att de postat försändelsen om du inte fått det och lägg sen in det i Postnord-appen på din telefon. Då plingar det till så fort försändelsen finns att hämta. Du behöver varken hålla på med sms eller pappersavi.

Med detta sagt har jag själv aldrig beställt med REK.

Jaha, okej. Men skulle man inte kunna skriva en annan adress än sin hemadress i så fall? Säg att man bor på Storgatan 1 till exempel, skulle man inte kunna skriva att man bor på Storgatan 10 i stället, det kommer ju ändå komma till samma postombud i så fall. Då vet ju inte polisen exakt var man bor om man skickar till en annan adress än sin folkboksföringsadress?

Men, ja, DD är ju säkrare men lite krångligt om man inte bor i samma stad som den säljare man köper ifrån - och vissa tar ju upp mot 2000 för ett DD medan REK bara kostar under 100 kr, men vissa säljare har ju gratis DD också.
Senast redigerad av next-chapter 2025-05-12 kl. 17:12.
Citera
2025-05-12, 17:33
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Jaha, okej. Men skulle man inte kunna skriva en annan adress än sin hemadress i så fall? Säg att man bor på Storgatan 1 till exempel, skulle man inte kunna skriva att man bor på Storgatan 10 i stället, det kommer ju ändå komma till samma postombud i så fall. Då vet ju inte polisen exakt var man bor om man skickar till en annan adress än sin folkboksföringsadress?

Men, ja, DD är ju säkrare men lite krångligt om man inte bor i samma stad som den säljare man köper ifrån - och vissa tar ju upp mot 2000 för ett DD medan REK bara kostar under 100 kr, men vissa säljare har ju gratis DD också.
Att ange en annan adress kommer inte funka. De kommer scanna ditt körkort/ID-kort när du hämtar paketet så info om dig och din försändelse finns sen sparad och kan enkelt ges till polisen. Så det kan du glömma. Du får chansa helt enkelt och hoppas på det bästa om du väljer REK. Det är ju bekvämt kunna se vart försändelsen befinner sig och och så, men samtidigt om man har otur och den upptäcks så går det inte att komma med en förklaring om att man inte kände till någon försändelse.
Citera
2025-05-12, 20:32
Medlem
Det är något fishy med archetyp. Eller?
Citera
2025-05-12, 20:38
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Det är något fishy med archetyp. Eller?

Nej!
Bara en massa DDoS atacker och det har vart så ett bra tag... så fort man löser det så kommer det nya. Tröttsamt men så är det ibland
Citera
2025-05-13, 06:21
Medlem
Vilken fs adress gäller? Oklart många uppe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in