2021-10-31, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
(…) när det finns sådana som du i tråden som inte ens vet att det finns kvinnor som ägnar sig åt sådana här aktiviteter.
/…/
Någonting som du tycks sakna helt, erfarenhet från andra kvinnors sexuella önskemål än dom du står för.
/../
Jo, jag skrev nyss det, att det kan finnas en partner som är drivande bakom på ett osunt sätt.
/…/
Men jag visste dock inte att det var så i majoriteten av fallen, får jag fråga hur du vet det?

Ingen har väl ifrågasatt att dessa aktiviteter sker?

Du skrev ju tidigare att det inte var inom ramen för vad du ägnar dig åt, så då är det väl inte så konstigt att man undrar hur du helt plötsligt kan göra så självklara påståenden?

Inte en enda kvinna jag själv frågat i mitt stora nätverk har uttryckt önskningar om att bli gangbanged. Ett par stycken kan på sin höjd tänka sig två män.

Utan att outa mig själv för mycket så kan jag säga att jag diskuterat detta ämne på olika nivåer med människor över hela Sverige - vänner såväl som bekanta och främlingar - under flera år, privat och professionellt. Har alltså kommit i kontakt med olika kvinnor som varit med om gangbangs och det vanligaste är antingen utsvävande sexliv pga tidigare sexuella trauman eller partner som är drivande. Totalt två kvinnor har haft ett okomplicerat förhållande till sex och upplevt att de känt sig trygga och inte gjort något mot sin vilja eller av destruktiva drivkrafter.

Avslutningsvis - den som är på väg att delta i en gangbang med en tjej/kvinna som behöver dricka stora mängder alkohol (dvs inte salongsberusning) för att ens våga… man är en riktigt empatilös jäkel ifall man inte stannar upp och inser att något är fel.
Citera
2021-10-31, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Nu vet jag inte vad du menar med kvinnoförnedrande sexuella aktiviteter. Finns mansförnedrande sexuella aktiviteter? Är all porr förnedrande för deltagarna? Jag förstår inte. Eller är det bara kvinnor som kan bli förnedrade? Och vad menar du med "värre och och värre kvinnoförnedrande sexuella aktiviteter"?

Förstår inte vad som är oklart. Det jag menar står i klartext. Du behöver självklart inte hålla med.
Citera
2021-10-31, 01:43
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FridayThirteen02
Förstår inte vad som är oklart. Det jag menar står i klartext. Du behöver självklart inte hålla med.

Jag kan faktiskt inte säga varken bu eller bä till dina hypoteser. När jag ber dig precisera vad du menar så var tydligen frågorna jag ställde för svåra att besvara?

Citat:
Nu vet jag inte vad du menar med kvinnoförnedrande sexuella aktiviteter. Finns mansförnedrande sexuella aktiviteter? Är all porr förnedrande för deltagarna? Jag förstår inte. Eller är det bara kvinnor som kan bli förnedrade? Och vad menar du med "värre och och värre kvinnoförnedrande sexuella aktiviteter"?
Citera
2021-10-31, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Jag kan faktiskt inte säga varken bu eller bä till dina hypoteser. När jag ber dig precisera vad du menar så var tydligen frågorna jag ställde för svåra att besvara?

Frågorna är inte svåra att besvara. Det skulle bara ta mig orimligt lång tid att skriva ner välformulerade svar och skulle dessutom vara ett onödigt långt tillägg i den här tråden.

Ibland har jag lust att skriva långa texter och diskutera med främlingar online, men just nu i denna stund har jag det inte. Godnatt!
Citera
2021-10-31, 03:57
Medlem
Citat:
Du skrev ju tidigare att det inte var inom ramen för vad du ägnar dig åt, så då är det väl inte så konstigt att man undrar hur du helt plötsligt kan göra så självklara påståenden?

Inte en enda kvinna jag själv frågat i mitt stora nätverk har uttryckt önskningar om att bli gangbanged. Ett par stycken kan på sin höjd tänka sig två män.

Så det du inte ägnar dig åt kan du göra tvärsäkra påståenden om?

Men det jag inte ägnar mig åt kan jag inte göra tvärsäkra påståenden om?

Citat:
Utan att outa mig själv för mycket så kan jag säga att jag diskuterat detta ämne på olika nivåer med människor över hela Sverige - vänner såväl som bekanta och främlingar - under flera år, privat och professionellt. Har alltså kommit i kontakt med olika kvinnor som varit med om gangbangs och det vanligaste är antingen utsvävande sexliv pga tidigare sexuella trauman eller partner som är drivande. Totalt två kvinnor har haft ett okomplicerat förhållande till sex och upplevt att de känt sig trygga och inte gjort något mot sin vilja eller av destruktiva drivkrafter.

Det är väl självklart att du med din inställning aldrig kommer i kontakt med kvinnor, i mer privata sammanhang, som vill vara öppna med att dom vill känna sig använda, utnyttjade och nersprutade med sperma av flera män samtidigt.

I övrigt är jag, precis som jag redan skrivit, som du inne på att den här "fria viljan" kan ha sin grund i tidigare trauman, sexuellt utnyttjande, psykisk sjukdom eller en relation med en osund man.

Men nu handlar tråden om ett brottsfall och inte enbart kvinnors osunda sexualitet, i spåren av att dom eventuellt bär på tidigare trauman, och då är det relevant att både diskutera den juridiska aspekten och se saken ur dom påstådda gärningsmännens perspektiv.

Eftersom jag vet och tom. du själv erkänner att det faktiskt finns kvinnor som är vid sina sinnesfulla bruk, i övrigt har ett okomplicerat förhållande till sex och män och som av egen fri vilja vill delta i den här typen av aktiviteter blir det komplicerat för den enskilda mannen, i den enskilda situationen, att avgöra om kvinnan är undergiven och helt passiv för att det är hennes innersta önskningar eller om hon är det pga påverkan av alkohol och eller en destruktiv man som drivit henne till saker som tvärtom strider helt mot hennes innersta önskningar.

Citat:
Avslutningsvis - den som är på väg att delta i en gangbang med en tjej/kvinna som behöver dricka stora mängder alkohol (dvs inte salongsberusning) för att ens våga… man är en riktigt empatilös jäkel ifall man inte stannar upp och inser att något är fel.

Jag vet inte varför du envisas med att komma med sådana här pekpinnar till mig när jag redan skrivit exakt samma sak och dessutom tycker att hela företeelsen är osund.

Men åter igen, det är inte våran syn på vare sig sexualitet eller empati som avgör vad som är lagligt och vad som är en våldtäkt och i en sådan här tråd måste du finna dig i att även den påstådda förövarens perspektiv diskuteras.

Och även när det gäller alkoholen är det inte fullt lika enkelt som du gör det.

Det du beskriver bygger på att man har sett kvinnan konsumera alkohol och eller att man sett och förstått fullt ut att hon är påverkad av alkohol på ett sätt som gör att hennes omdöme sviktar och att hon inte kan ta hand om sig själv. Vilket är väldigt enkelt i dom flesta andra fall där kvinna möter man och man tar kontakt och kommunicerar med målet att ha sexuellt umgänge.

Problemet här är att ett gangbang kan gå till så att mannen har all inledande kontakt och ordnar allt praktiskt, kvinnan vill inte ha någon kontakt innan, lokalen är mörk och nedsläckt, männen stryker längs väggarna och vill varken kommunicera med kvinnan eller varandra, ingen har sett vilka mängder alkohol som konsumerats, kvinnan har beskrivits som undergiven, väldigt passiv och att hon vill känna sig utnyttjad. Det kan finnas situationer där kvinnan bara står på alla fyra och det enda männen ser är hennes arsle.

Och så kan det gå till när alla, som du själv skriver, är vuxna människor som bara lever ut sin "kink".

Det är alltså inte lika enkelt för männen att i den här situationen avgöra vilken sinnesstämning kvinnan är i eller nivå av berusning jämfört med om dom tex möttes på traditionellt sätt i krogmiljö.

Det undantar naturligtvis inte männen från att behöva försäkra sig om kvinnans samtycke men det kan vara en förklaring till att dom inte såg det här som en våldtäkt på samma vis som om tio killar är ute och super och hittar en kvinna ute på stan som svimmat pga alkoholförgiftning som dom börjar våldta.
Senast redigerad av rotebro-conny 2021-10-31 kl. 04:03.
Citera
2021-10-31, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
I Södertälje?
Det var en annan händelse,sorry
Citera
2021-10-31, 06:16
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ingen har väl ifrågasatt att dessa aktiviteter sker?

Men, i fantasin kanske de kan tänka sig ännu fler? Inte helt lätt att avslöja en sådan fetisch för en komplett främling som ställer frågan. Med det sagt: det finns folk till allt....

Ja, visst kan man misstänka att det ligger trauman bakom att vilja bli totalförnedrad, men det måste inte vara så - ingen kan förklara fullt ut varifrån sexuella "kinks" kommer. Detta gäller såklart både kvinnor och män (jag kallar t ex inte männen i aktuellt fall för "vinnare", tvärtom). Det är extremt komplexa saker i samverkan, vilket jag tycker att Rotebro-Conny uttrycker bra ovan.

Vi får väl avvakta utredningen och se vad den ger, och jag tror att det är ett ganska tydligt fall och inte någon ordnad och kontrollerad aktivitet med måttlig berusningsgrad.
Citera
2021-10-31, 06:54
Medlem
Finns ju en tjej som umgåtts med RA ungefär vid den här tidpunkten som verkar rätt bränd. Har tex lagt ut följande länk https://insiktochfrihet.wordpress.com/2021/04/03/hur-man-aterhamtar-sig-efter-en-relation-med-en-narcissist/?fbclid=IwAR054QMhRyUzxOWKNmOG4215NXgMbBKF2SvrSwig ig8KKeHBW7FICyXSNes
Kommer också från Dalarna som nämns i tidningen dvs att hon inte är bosatt i Gävleborg.
De är heller inte vänner på sociala medier, men jag kan inte svara på om de varit det tidigare heller 🤷🏻‍♂️
37år, dvs mellan RA och 50-åringen.
Skulle kunna vara den stackaren.
Senast redigerad av Utsikten15 2021-10-31 kl. 07:30.
Citera
2021-10-31, 09:49
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
Haha en SD:are...tillsammans med en vänsterpartist mm mm...😂

I maktens korridorer vägrar man samarbeta med SD...men i ett rejält GANGBANG...då är det som Reinfeldt sa...ALLA SKA MED 😂😂😂

Att media skriver att det är en politiskt aktiv person men inte nämner partiet så är det troligt att det inte är moderat, kd eller sd.
Citera
2021-10-31, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Att media skriver att det är en politiskt aktiv person men inte nämner partiet så är det troligt att det inte är moderat, kd eller sd.

Lyssna nu!
Det är en sjukvårdspartist.
Inget annat.
Citera
2021-10-31, 11:28
Medlem
Alltså fy fan!

Helvete vad förbannad jag blir.

vad brukar straffskalan ligga på?
Vad kan man förvänta sig för straff?
Räknas tiden i häktet bort?
Citera