Citat:
Ursprungligen postat av
FridayThirteen02
Epitetet ”incel” använder jag för att beskriva en person som snöat in sig i en subkultur där all ondska i världen beror på kvinnor. Ditt sexliv tillika varför du dras till subkulturen är irrelevant för mig. Vi kan lämna det där istället för att dyka på djupet, då varken du eller jag (eller forumet för den delen) är öppen för en givande diskussion kring ämnet.
I grund och botten skulle vi nog kunna hålla med varandra kring aspekterna psykologi och evolution, samt mycket mer. Det är slutsatserna och hur vi applicerar dem på vår samtid som orsakar diskrepans.
Vad gäller trådens ämne så ser jag Ran-2010 som en hyfsat trovärdig källa och det spelar faktiskt ingen roll vad vi alla drar för slutsatser om det inträffade. Faktum är att representanter från vårt rättsväsende har tagit beslutet att pröva huruvida det som hänt är brottsligt och om så är fallet - i vilken utsträckning. Närmare objektivitet än så kan vi tyvärr inte komma.
Ja dom är hemska dom där incel-subkulturerna!? Är det just åsikterna som gör att man hamnar i en viss subkultur?
Det kan finnas de som haft massor med kvinnor och avlat många barn, men ändå tycker att kvinnor t ex skall straffas eller dödas makabert, om de lever fel gällande att hålla på med idrott etc.
Jag skall inte spåra ur mer på ämnet än vad du gjort.
Jag håller också med Ran-2010, vi vet ganska lite, men hon verkade inte haft en pojkvän som brydde sig.
Det är på någotvis skadade män (se Ran's inlägg #92) som gjorde detta, och jag trodde att har man sex med någon som är redlöst berusad så är det våldtäkt. Är det så? (oaktsam eller?)
Det är faktiskt bättre att vara incel än att dras in i sådana här saker, med alkohol och gangbang. Undrar vad det var för politiker? Tror inte det var en SD:are . Det hade isf mycket sannolikt kommit fram. Snarare som Ran-2010 i inlägg #92 skrev, att det var någon deltagare som avskydde Sd.
Man kan försöka göra sammankoppling politiker och brott och stigmatisera (liksom visa stigmatiserar debattörer ?), men lämnar det därhän. Hon hade en pojkvän som inte var incel, men som behandlade henne som skit. Förstår inte att så många män kunde gå med på detta gangbang. Trodde de att de medverkade i någon slags fyllo-porrfilm (det filmades ju)?