Citat:
Jag har själv haft kontakt med Beroendemottagningen 2 veckor efter en CT efter 20-25 år in och ut med Benso (på recept). Jag var panikslagen och mådde jättedåligt. Men de trodde nog att jag bara fiskade efter mer Benso när jag bad om hjälp med nedtrappning. Och eftersom jag hade slutat så kunde de inte göra mera. De ville skriva ut ett recept på Theralen och Lergigan. Men jag hade testat detta, och det hjälper inte. Så de lovade att hjälpa mig, och jag fick ett recept på någonting som jag aldrig har hört talas om. När jag kollade i FASS var det Theralen i tablettform. När jag påpekade detta var svaret att de är starkare. Jag tycker att de försökte lura mig, eller placebo-effekt?
Det enda som egentligen hände var att jag fick en stämpel i journalen att jag är tablettmissbrukare. Och den lär jag väl aldrig bli av med.
Det enda som egentligen hände var att jag fick en stämpel i journalen att jag är tablettmissbrukare. Och den lär jag väl aldrig bli av med.
Okej men kan det inte vart för de ansåg att den mest kritiska fasen redan var avklarad iom 2 veckor fri? Funkade inte Theralentabletterna alls? Hur har den stämpeln påverkat dig negativt då? Det kanske blir så att jag inte får någon hjälp med nedtrappningen för att jag redan kommit så pass långt själv. Men då har jag iaf fått prata med experter, får jag bara theralen så kanske de e bättre än ingenting? Samtalsstöd kanske inte är helt oviktigt i en sådan här process? Risken om jag inte tar chansen till någon hjälp blir att ja bara kommer fortsätta knapra piller.
Förövrigt e det någon som har koll på om man kan lägga in sig på nämndemansgården och betala själv? De ska ha någon abstinensbehandling vilket lät bra men de lär ju kosta skjortan och halva byxbenet och ska man få det via kommmunen Så lär det ju dröja hur lång tid som helst..
Förtvivlad