Citat:
Ursprungligen postat av
Joneskuusi
Tack vännen för dina ord! Men jag har ju redan stesolid abstinens fast jag e nere på 10mg nu. Jag försöker tänka positivt har legat större delen av tiden på ganska låga doser och ja räknade ut att jag inte ens kört 3 månader ännu, utan det e typ 2 månader å 3 veckor så snart 3 månader. Jag har bestämt mig för att gå på beroende centrum tiden om 4 dagar även fast alla avråder. Jag tänker att de kan inte skada mig mer än ja redan är. De kanske kan hjälpa mig må lite bättre psykiskt av att gå dit. Berättade även för min mor som var här idag å städade å lagade mat å stöttar mig med. Jag ska klara av det här för det finns inget annat alternativ. Jag ska försöka att inte vara ensam så mkt för då drar tankarna iväg. Har öl i kylen bara för att känna som ett lugn även om ja inte ska dricka dem. Typ ”får jag total panik så kan jag ta en öl” även om ja vet att det inte e bra så känns det som en liten mental krycka å hjälper till å härda ut. Märker av stor skillnad nu på 10mg jämfört med 15. Ja fortsätter trappa ned och kommer gå till BC med helt ärligt uppsåt på vinst lr förlust. Kan jag inte dö av det så kommer jag klara det.
Det är inte abstinens utan mer ångest, att dricka öl kommer bara förlänga din abstinens.
Men det är som du säger lugnande att ha det och veta att man kan ta det.
Klipp det rätt av för dom mg du äter nu kommer skada dig mer i slutändan. Klipp tjugofyra timmar utan du har ju ändå Benso kvar ifall.
Men du kommer ha lika mycket ångest om inte mer när du klipper (om du fortsätter äta smådoserna)
Men gör som du vill bara du lyckas gå av i slutändan.
Ang BC, kommer du få samtala som hjälp utav dom. Har du otur stämplas du i papperna och får lida utav det resten av ditt liv.