2021-11-06, 02:20
Medlem
rsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychadelic1
Jag blev dömd till 6månaders kontraktsvård, ett grovt blandmissbruk, mycket benzo amfetamin osv

Prata med kommunen du bor i om hjälp kanske?

Vad är kontraktsvård?
Citera
2021-11-06, 08:33
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Använd alla tre, sluta med propavan så fort du börjar sova ok, och fortsätt ta Agmatine dagligen i någon månad. Fan, agmatine räddade nog mitt psyke från totalhaveri efter 3 års pundade.

Är du säker på det här med agmatine, vissa säger att de inte ger mer än Rännskita, och vissa menar att det har positiva effekter på psyket.

Hur är din erfarenhet av agmatin?
Citera
2021-11-06, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rsas
Vad är kontraktsvård?

Håll er undan myndigheter så mycket ni kan när det gäller droger, det brukar bara bli ett jävla liv.
Finns massor av tips o trix på nätet hur man trappar ner, steg för steg.
Citera
2021-11-06, 12:27
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Är du säker på det här med agmatine, vissa säger att de inte ger mer än Rännskita, och vissa menar att det har positiva effekter på psyket.

Hur är din erfarenhet av agmatin?

Ytterst bra som sagt, det kurade huvudet ganska snabbt efter mitt 3-åriga benso och amfetamin-beroende.
Citera
2021-11-06, 12:39
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Ytterst bra som sagt, det kurade huvudet ganska snabbt efter mitt 3-åriga benso och amfetamin-beroende.

Kommer du ihåg hur du doserade?
Citera
2021-11-06, 13:44
Medlem
Psychadelic1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rsas
Vad är kontraktsvård?

Om man har en beroendeproblematik så kan man få kontraktsvård istället för ett fängelsestraff
Beroende på brotten du begått.

(Om domen ligger på 2+ år kan du inte få kontraktsvård om jag minns rätt.)
Citera
2021-11-06, 18:30
Medlem
Mrallknowings avatar
, ingen kommer ha några magiska ord här, det är en väldigt liten at du ska gå igenom jämfört med många andra.

Du vet att risken för EP och dilerium ej är kommen ÄNNU men du är på god väg att dra på dig det.

Ladda upp med saker som får dig må bra när du är sjukskriven nu, handla hem mat för en vecka så du slipper de och sov när du kan bara skit i dygnets tid.
Lös något så kan du skriva medelande till mig om du behöver skriva av dig eller ha svar, jag kan lämna ut mitt mobil nummer om de gör dig lugnare.

Du klarar de jag lovar dig, dag 1,2,3,4 är värst sen kommer du markant må bättre men dra inte på dig stesolid abstinens bara

Som någon skrev innan mig, din abstinens blev 80 procent värre av att du gick in här och läste skräck historier.

Mvh
Senast redigerad av Mrallknowing 2021-11-06 kl. 18:33.
Citera
2021-11-06, 18:57
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
, ingen kommer ha några magiska ord här, det är en väldigt liten at du ska gå igenom jämfört med många andra.

Du vet att risken för EP och dilerium ej är kommen ÄNNU men du är på god väg att dra på dig det.

Ladda upp med saker som får dig må bra när du är sjukskriven nu, handla hem mat för en vecka så du slipper de och sov när du kan bara skit i dygnets tid.
Lös något så kan du skriva medelande till mig om du behöver skriva av dig eller ha svar, jag kan lämna ut mitt mobil nummer om de gör dig lugnare.

Du klarar de jag lovar dig, dag 1,2,3,4 är värst sen kommer du markant må bättre men dra inte på dig stesolid abstinens bara

Som någon skrev innan mig, din abstinens blev 80 procent värre av att du gick in här och läste skräck historier.

Mvh

Tack vännen för dina ord! Men jag har ju redan stesolid abstinens fast jag e nere på 10mg nu. Jag försöker tänka positivt har legat större delen av tiden på ganska låga doser och ja räknade ut att jag inte ens kört 3 månader ännu, utan det e typ 2 månader å 3 veckor så snart 3 månader. Jag har bestämt mig för att gå på beroende centrum tiden om 4 dagar även fast alla avråder. Jag tänker att de kan inte skada mig mer än ja redan är. De kanske kan hjälpa mig må lite bättre psykiskt av att gå dit. Berättade även för min mor som var här idag å städade å lagade mat å stöttar mig med. Jag ska klara av det här för det finns inget annat alternativ. Jag ska försöka att inte vara ensam så mkt för då drar tankarna iväg. Har öl i kylen bara för att känna som ett lugn även om ja inte ska dricka dem. Typ ”får jag total panik så kan jag ta en öl” även om ja vet att det inte e bra så känns det som en liten mental krycka å hjälper till å härda ut. Märker av stor skillnad nu på 10mg jämfört med 15. Ja fortsätter trappa ned och kommer gå till BC med helt ärligt uppsåt på vinst lr förlust. Kan jag inte dö av det så kommer jag klara det.
Citera
2021-11-06, 18:57
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Kommer du ihåg hur du doserade?

Minns inte, 1 g per dag kanske, tycker mig minnas det var rätt stora doser. Kolla online.
Citera
2021-11-06, 19:09
Medlem
Mrallknowings avatar
Citat:
Tack vännen för dina ord! Men jag har ju redan stesolid abstinens fast jag e nere på 10mg nu. Jag försöker tänka positivt har legat större delen av tiden på ganska låga doser och ja räknade ut att jag inte ens kört 3 månader ännu, utan det e typ 2 månader å 3 veckor så snart 3 månader. Jag har bestämt mig för att gå på beroende centrum tiden om 4 dagar även fast alla avråder. Jag tänker att de kan inte skada mig mer än ja redan är. De kanske kan hjälpa mig må lite bättre psykiskt av att gå dit. Berättade även för min mor som var här idag å städade å lagade mat å stöttar mig med. Jag ska klara av det här för det finns inget annat alternativ. Jag ska försöka att inte vara ensam så mkt för då drar tankarna iväg. Har öl i kylen bara för att känna som ett lugn även om ja inte ska dricka dem. Typ ”får jag total panik så kan jag ta en öl” även om ja vet att det inte e bra så känns det som en liten mental krycka å hjälper till å härda ut. Märker av stor skillnad nu på 10mg jämfört med 15. Ja fortsätter trappa ned och kommer gå till BC med helt ärligt uppsåt på vinst lr förlust. Kan jag inte dö av det så kommer jag klara det.

Det är inte abstinens utan mer ångest, att dricka öl kommer bara förlänga din abstinens.
Men det är som du säger lugnande att ha det och veta att man kan ta det.

Klipp det rätt av för dom mg du äter nu kommer skada dig mer i slutändan. Klipp tjugofyra timmar utan du har ju ändå Benso kvar ifall.

Men du kommer ha lika mycket ångest om inte mer när du klipper (om du fortsätter äta smådoserna)

Men gör som du vill bara du lyckas gå av i slutändan.

Ang BC, kommer du få samtala som hjälp utav dom. Har du otur stämplas du i papperna och får lida utav det resten av ditt liv.
Citera
2021-11-06, 19:48
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrallknowing
Det är inte abstinens utan mer ångest, att dricka öl kommer bara förlänga din abstinens.
Men det är som du säger lugnande att ha det och veta att man kan ta det.

Klipp det rätt av för dom mg du äter nu kommer skada dig mer i slutändan. Klipp tjugofyra timmar utan du har ju ändå Benso kvar ifall.

Men du kommer ha lika mycket ångest om inte mer när du klipper (om du fortsätter äta smådoserna)

Men gör som du vill bara du lyckas gå av i slutändan.

Ang BC, kommer du få samtala som hjälp utav dom. Har du otur stämplas du i papperna och får lida utav det resten av ditt liv.

Jag tror de kommer hjälpa mig mer än stjälpa mig att gå dit. Blir jag bara ren så skiter jag i om ja får nån stark medicin utskriven i framtiden. Jag vill bara ha en framtid
Citera
2021-11-07, 08:43
Medlem
Jag har själv haft kontakt med Beroendemottagningen 2 veckor efter en CT efter 20-25 år in och ut med Benso (på recept). Jag var panikslagen och mådde jättedåligt. Men de trodde nog att jag bara fiskade efter mer Benso när jag bad om hjälp med nedtrappning. Och eftersom jag hade slutat så kunde de inte göra mera. De ville skriva ut ett recept på Theralen och Lergigan. Men jag hade testat detta, och det hjälper inte. Så de lovade att hjälpa mig, och jag fick ett recept på någonting som jag aldrig har hört talas om. När jag kollade i FASS var det Theralen i tablettform. När jag påpekade detta var svaret att de är starkare. Jag tycker att de försökte lura mig, eller placebo-effekt?

Det enda som egentligen hände var att jag fick en stämpel i journalen att jag är tablettmissbrukare. Och den lär jag väl aldrig bli av med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in