Finns de apparater som kan lyssna p polisen kommunikation? Alla verkar sg olika, att de anvnder ngon sorts kryptering. Men de mste vll finnas ngon sorts radio som kan ta emot polisens frekvenser och dekrypterar det, eller?
Finns de apparater som kan lyssna p polisen kommunikation? Alla verkar sg olika, att de anvnder ngon sorts kryptering. Men de mste vll finnas ngon sorts radio som kan ta emot polisens frekvenser och dekrypterar det, eller?
Okej s lngt har jag frsttt, men varfr? Hur kan polisens rakel avlyssna varandra men inte en annan? Om man har en exakt samma modell och kopplar till samma frekvens s borde de g?
Rakel kom fr 10-15 r sedan, dessfrinnan gick det och var smtrevligt hra hur polisen arbetade ven om det sllan var srskilt intressant. Rakel har nn sorts kryptering som ndrar sig hela tiden s du mste lura till dig just den utrustningen fr att f det fungera. Skulle ta upp min lilla hatt om nn lyckats.
Rakel kom fr 10-15 r sedan, dessfrinnan gick det och var smtrevligt hra hur polisen arbetade ven om det sllan var srskilt intressant. Rakel har nn sorts kryptering som ndrar sig hela tiden s du mste lura till dig just den utrustningen fr att f det fungera. Skulle ta upp min lilla hatt om nn lyckats.
Hur kommunicerar polisens "rakel" med varandra d? Om man tar reda p de s borde man kunna stta likadana instllningar och woala!
Hur kommunicerar polisens "rakel" med varandra d? Om man tar reda p de s borde man kunna stta likadana instllningar och woala!
Det r inget hemligt.
Systemet anvnder frekvenshopp, som spnnande nog uppfanns av snygga skdisen Hedy Lamarr.
Hemligheten r vilka hopp som ska gras, ungefr som att zappa p teve, du byter kanal en gng i sekunden, lyssna p vad som sgs p de olika kanalerna, gr du rtt s hr du meddelandet, typ: Vi..anfaller..i..gryningen..general..Kiwin..
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!