Finns de apparater som kan lyssna på polisen kommunikation? Alla verkar säg olika, att de använder någon sorts kryptering. Men de måste väll finnas någon sorts radio som kan ta emot polisens frekvenser och dekrypterar det, eller?
Finns de apparater som kan lyssna på polisen kommunikation? Alla verkar säg olika, att de använder någon sorts kryptering. Men de måste väll finnas någon sorts radio som kan ta emot polisens frekvenser och dekrypterar det, eller?
Okej så långt har jag förstått, men varför? Hur kan polisens rakel avlyssna varandra men inte en annan? Om man har en exakt samma modell och kopplar till samma frekvens så borde de gå?
Rakel kom för 10-15 år sedan, dessförinnan gick det och var småtrevligt höra hur polisen arbetade även om det sällan var särskilt intressant. Rakel har nån sorts kryptering som ändrar sig hela tiden så du måste lura till dig just den utrustningen för att få det fungera. Skulle äta upp min lilla hatt om nån lyckats.
Rakel kom för 10-15 år sedan, dessförinnan gick det och var småtrevligt höra hur polisen arbetade även om det sällan var särskilt intressant. Rakel har nån sorts kryptering som ändrar sig hela tiden så du måste lura till dig just den utrustningen för att få det fungera. Skulle äta upp min lilla hatt om nån lyckats.
Hur kommunicerar polisens "rakel" med varandra då? Om man tar reda på de så borde man kunna sätta likadana inställningar och woala!
Hur kommunicerar polisens "rakel" med varandra då? Om man tar reda på de så borde man kunna sätta likadana inställningar och woala!
Det är inget hemligt.
Systemet använder frekvenshopp, som spännande nog uppfanns av snygga skådisen Hedy Lamarr.
Hemligheten är vilka hopp som ska göras, ungefär som att zappa på teve, du byter kanal en gång i sekunden, lyssna på vad som sägs på de olika kanalerna, gör du rätt så hör du meddelandet, typ: Vi..anfaller..i..gryningen..general..Kiwin..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!