• 1
  • 2
2021-10-23, 23:06
Medlem
Alltså: den flera gånger dömda och misstänkte mördaren Alex Ceesay blir intervjuad i både SvD och DN idag. Och ska då berätta om det "farliga livet" som s.k. rapartist. Som han själv tydligen ska vara. Jag vet inte själv, får bara spykänslor när jag ser de här spännblattarna på bild.

Intervjuer av helt aningslösa s.k. "journalister". De kunde ju ha googlat eller sökt här.

Och dessutom kan denna Alex mycket väl vara på ett eller annat sätt inblandad i mordet på Nils. Hursomhelst vet han exakt vilka som låg bakom.

"Journalisten" i SvD stod med namn och epostadress. Den i DN står bakom betalvägg.

Vad tycker forumet? Är Alex rätt talesperson i detta fall? Vad är meningen med intervjuerna? Är det meningen att vi ska tycka synd om spännblattarna? (oavsett hudfärg, märk väl). För att de lever ett farligt liv? Vilka har tvingat dom till detta farliga liv? Morsorna eller de saknade farsorna?

Svaren är för mig givna. men ni får gärna tycka till.
Citera
2021-10-23, 23:39
Medlem
GeleZachas avatar
Tycker ändå det kan vara intressant och relevant att någon ”inifrån” får uttala sig om händelsen och det livet. Kan eventuellt ge en större förståelse (obs ej samma sak som förlåtelse) vilket i sin tur kan medföra att vi kanske hittar lösningar på problemen
Citera
2021-10-24, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Tycker ändå det kan vara intressant och relevant att någon ”inifrån” får uttala sig om händelsen och det livet. Kan eventuellt ge en större förståelse (obs ej samma sak som förlåtelse) vilket i sin tur kan medföra att vi kanske hittar lösningar på problemen

Hmmm....ja, kanske. Men de, journalisterna alltså, måste väl förklara vem Alex är och att han knappast inte är nån sanningssägare i det här fallet med Einar? Tycker du inte det?

Vilket nätverk Alex tillhör vet jag inte, men det torde väl vara något av de som nämns mest på fb. Men det är omöjligt att hänga med som vanlig skattebetalande svensk. De, gängen alltså, verkar ju flyta ihop och splittras hursomhelst. Och allt handlar om att sälja brass och coke och annat. Och äga en eller två Rolexklockor. Det är så jävla tragiskt hur det kunde bli så här i Sverige. Politikerna måste ställas till svars. MSM gör det inte.
Citera
2021-10-24, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Sen har du inte mage att länka någon av intervjuerna... 1+

https://www.svd.se/kollegan-ett-sama...a-en-dodsfalla

https://www.dn.se/kultur/rapparen-la...har-kunde-ske/

Båda bakom betalvägg nu.

Nöjd?
Citera
2021-10-24, 00:17
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Alltså: den flera gånger dömda och misstänkte mördaren Alex Ceesay blir intervjuad i både SvD och DN idag. Och ska då berätta om det "farliga livet" som s.k. rapartist. Som han själv tydligen ska vara. Jag vet inte själv, får bara spykänslor när jag ser de här spännblattarna på bild.

Intervjuer av helt aningslösa s.k. "journalister". De kunde ju ha googlat eller sökt här.

Och dessutom kan denna Alex mycket väl vara på ett eller annat sätt inblandad i mordet på Nils. Hursomhelst vet han exakt vilka som låg bakom.

"Journalisten" i SvD stod med namn och epostadress. Den i DN står bakom betalvägg.

Vad tycker forumet? Är Alex rätt talesperson i detta fall? Vad är meningen med intervjuerna? Är det meningen att vi ska tycka synd om spännblattarna? (oavsett hudfärg, märk väl). För att de lever ett farligt liv? Vilka har tvingat dom till detta farliga liv? Morsorna eller de saknade farsorna?

Svaren är för mig givna. men ni får gärna tycka till.
Finner det betydligt mer intressant att höra från en f.d. kriminells perspektiv kontra någon PK-kärring.
Citera
2021-10-24, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Finner det betydligt mer intressant att höra från en f.d. kriminells perspektiv kontra någon PK-kärring.

Före detta?

Skojar du?

Jag vet inte om man ska kalla dessa 80-90-talister för kärringar, de är väl i 25-årsåldern. Eller nåt liknande. Helt befriade från verkligheten.
Citera
2021-10-24, 00:24
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Före detta?

Skojar du?

Jag vet inte om man ska kalla dessa 80-90-talister för kärringar, de är väl i 25-årsåldern. Eller nåt liknande. Helt befriade från verkligheten.
Jag har barndomsvänner som är i samma krets som Alex, dom har iallafall sagt att han lagt det kriminella bakom sig och istället börjat satsa helhjärtat på musiken och Youtube.

Du får gärna komma med bevis på att han fortsätter vara kriminell.
Citera
2021-10-24, 00:29
Medlem
Citat:
Jag har barndomsvänner som är i samma krets som Alex, dom har iallafall sagt att han lagt det kriminella bakom sig och istället börjat satsa helhjärtat på musiken och Youtube.

Får gärna lägga fram bevis på Ceesays spår som skattebetalande hederlig, om det påståendet skulle ha någon förankring i verkligheten
Citera
2021-10-24, 00:36
Medlem
Citat:

OK. Känner inte snubben. Och skulle aldrig falla mig in att lyssna på hiphop eller gangster-rap.

Jag tror att han kom undan mordet i Knivsta med en hårsmån, snuten gjorde ett dåligt jobb helt enkelt. Och åklagaren var en särdeles blek figur. Men visst, han är friad från det. Men allt det andra han gjort? Och nu ska han vara hederlig och betala in skatt på alla inkomster från YT?
Citera
2021-10-24, 00:55
Medlem
Frickys avatar
Citat:
OK. Känner inte snubben. Och skulle aldrig falla mig in att lyssna på hiphop eller gangster-rap.

Jag tror att han kom undan mordet i Knivsta med en hårsmån, snuten gjorde ett dåligt jobb helt enkelt. Och åklagaren var en särdeles blek figur. Men visst, han är friad från det. Men allt det andra han gjort? Och nu ska han vara hederlig och betala in skatt på alla inkomster från YT?
Ja, sjukt att han inte blev dömd.

Hur ska du ha det? Först gnäller du över hans kriminella livsstil, och nu gnäller du över att han bestämt sig satsa på Youtube och därav börja betala skatt på sin inkomst?
Citera
2021-10-24, 01:21
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Är det Ceesay eller Haval som avrättade en kille med ett skott i pannan och sen gjorde en låt där han beskrev hur det var jobbigt att bära kroppen och tvätta bort blodet sen? Ingen misstänkt för mordet, såklart.
Citera
2021-10-24, 02:38
Medlem
Vänsterliberala journalister är nöjda så länge dessa gangsters är deras nyttiga idioter och tänker rätt/röstar rätt. Inte lika intressanta om de har ett högerperspektiv där INDIVIDEN bär ansvaret för sig liv och att välja att inte bli kriminell. Nej, drt är lättare att gnälla på rasism, utanförskap, bidragsberoende och samhällets bristande resurser. Därför dagens vänster aldrig kommer kunna lösa något, har för fan låtit likadant i 40 år..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in