2021-10-24, 04:06
Medlem
Frågan är dock om han fortfarande käkar Benzo, verkar vara standard i alla hans intervjuer, vare sig om han går på centralstimulantia eller ej
Citera
2021-10-24, 04:09
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Han ska tystas. Vi vill inte ge röster till den pissiga kulturen. Här har media ett STORT ansvar.
Citera
2021-10-24, 04:31
Medlem
fredrochas avatar
Tycker det är kefft, vidrigt, fel - Det kommer börjas med svansande och en hispig avrunkartävling från diverse håll när det skall plockas märkliga, blodiga poäng genom Einars död. Mot samhället, mot Einar själv - Till fördel för dessa grabbar.

Bered er på helt nya nivåer av oförstånd och orimlighet gott folk.
Citera
2021-10-24, 04:32
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrocha
Tycker det är kefft, vidrigt, fel - Det kommer börjas med svansande och en hispig avrunkartävling från diverse håll när det skall plockas märkliga, blodiga poäng genom Einars död. Mot samhället, mot Einar själv - Till fördel för dessa grabbar.

Bered er på helt nya nivåer av oförstånd och orimlighet gott folk.

Hur stävjer vi det?
Citera
2021-10-24, 04:38
Medlem
fredrochas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Hur stävjer vi det?

Vet faktiskt inte hur man tillrätta-talar en etablerad kultur. Då snackar jag dumheten hos ett antal hundra tusen människor, samt den starka viljan att nå toppen genom att vara ALLT till lags.
Lite för trött för att slå på med den stora planen. Hade jag varit pigg skulle det vara lika svårt.

Förslag?
Citera
2021-10-24, 04:44
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrocha
Vet faktiskt inte hur man tillrätta-talar en etablerad kultur. Då snackar jag dumheten hos ett antal hundra tusen människor, samt den starka viljan att nå toppen genom att vara ALLT till lags.
Lite för trött för att slå på med den stora planen. Hade jag varit pigg skulle det vara lika svårt.

Förslag?

Ja. Jag tänker mig ett mailbombande. Trots allt så blåser vindarna åt det håll som majoriteten kräver.

Se bara på #metoo

Ska använda mitt IG och kontakta alla jag känner i media.
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2021-10-24 kl. 04:47.
Citera
2021-10-24, 04:59
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Alltså: den flera gånger dömda och misstänkte mördaren Alex Ceesay blir intervjuad i både SvD och DN idag. Och ska då berätta om det "farliga livet" som s.k. rapartist. Som han själv tydligen ska vara. Jag vet inte själv, får bara spykänslor när jag ser de här spännblattarna på bild.

Intervjuer av helt aningslösa s.k. "journalister". De kunde ju ha googlat eller sökt här.

Och dessutom kan denna Alex mycket väl vara på ett eller annat sätt inblandad i mordet på Nils. Hursomhelst vet han exakt vilka som låg bakom.

"Journalisten" i SvD stod med namn och epostadress. Den i DN står bakom betalvägg.

Vad tycker forumet? Är Alex rätt talesperson i detta fall? Vad är meningen med intervjuerna? Är det meningen att vi ska tycka synd om spännblattarna? (oavsett hudfärg, märk väl). För att de lever ett farligt liv? Vilka har tvingat dom till detta farliga liv? Morsorna eller de saknade farsorna?

Svaren är för mig givna. men ni får gärna tycka till.

Det är väl för att hans You Tube-video blev så stor, media fick upp ögonen för honom. Han pratar bra i videon, håller han sig ifrån drogerna fortsättningsvis så kan han nog bli en OK röst kring dessa problem. Han är inte rädd för att kritisera och sitter inte och målar upp några rosa moln precis kring situationen. Han är i stort sett den enda jag hört som pratar ärligt om dessa problem och hur det ser ut.

You Tube-videon: https://youtu.be/pF5XZI_3k40
Citera
2021-10-24, 05:01
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Det är väl för att hans You Tube-video blev så stor, media fick upp ögonen för honom. Han pratar bra i videon, håller han sig ifrån drogerna fortsättningsvis så kan han nog bli en OK röst kring dessa problem. Han är inte rädd för att kritisera och sitter inte och målar upp några rosa moln precis kring situationen. Han är i stort sett den enda jag hört som pratar ärligt om dessa problem och hur det ser ut.

You Tube-videon: https://youtu.be/pF5XZI_3k40

Vill vi ha fler klick på den? Utan tvivel så är han en av de som underhåller smörjan. Dessutom den som mer eller mindre uppmanade till mordet. För de dårarna hörde inte allt han sa.

Det här mordet är planerat sedan länge, det fattar väl även du?
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2021-10-24 kl. 05:04.
Citera
2021-10-24, 05:14
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Vill vi ha fler klick på den? Utan tvivel så är han en av de som underhåller smörjan. Dessutom den som mer eller mindre uppmanade till mordet. För de dårarna hörde inte allt han sa.

Det här mordet är planerat sedan länge, det fattar väl även du?

Du fattar inte, kidsen ser upp till dessa rappare och lokala gangsters, där dessa rappare är med i nätverken. Alla är grovt kriminella och livsfarliga. Kidsen som lyssnar fattar inte vad det är för värld, föräldrarna fattar inte, media fattar inte. Det behövs sådana som Alex som rätt ut beskriver vad det är för personer som alla lyssnar på, de är grovt kriminella hela bunten. Alla skall ta avstånd från denna gangsterglorifierande kultur annars är det tokkört. Inga priser, inget upplyftande i media, föräldrar skall be ungarna stänga av skiten, och samtliga massrapportera varenda You Tube-video där de står med sina gänghomies och viftar med vapen, droger och gör gängtecken. De använder musiken som marknadsföring för att visa sitt våldskapital och få makt. Och till detta finns det idioter som kallar det kultur.
Citera
2021-10-24, 05:19
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Du fattar inte, kidsen ser upp till dessa rappare och lokala gangsters, där dessa rappare är med i nätverken. Alla är grovt kriminella och livsfarliga. Kidsen som lyssnar fattar inte vad det är för värld, föräldrarna fattar inte, media fattar inte. Det behövs sådana som Alex som rätt ut beskriver vad det är för personer som alla lyssnar på, de är grovt kriminella hela bunten. Alla skall ta avstånd från denna gangsterglorifierande kultur annars är det tokkört. Inga priser, inget upplyftande i media, föräldrar skall be ungarna stänga av skiten, och samtliga massrapportera varenda You Tube-video där de står med sina gänghomies och viftar med vapen, droger och gör gängtecken. De använder musiken som marknadsföring för att visa sitt våldskapital och få makt. Och till detta finns det idioter som kallar det kultur.

Men han fortsätter. Vem är dummast? De har fått alldeles för mycket utrymme och tappat det.

Angående kultur… ja det är faktiskt det. Och det ska ignoreras. Utan publik så dör den. Tyvärr finns det inga exempel på att det har lyckats. Sverige är litet i jämförelse med USA. Men vi pratar trots allt om små bebisar i minoritet.

Jag håller med dig! P3 har ett jädra ansvar.
Citera
2021-10-24, 05:31
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Men han fortsätter. Vem är dummast? De har fått alldeles för mycket utrymme och tappat det.

Angående kultur… ja det är faktiskt det. Och det ska ignoreras. Utan publik så dör den. Tyvärr finns det inga exempel på att det har lyckats. Sverige är litet i jämförelse med USA. Men vi pratar trots allt om små bebisar i minoritet.

Jag håller med dig! P3 har ett jädra ansvar.

Jo, men jag vet inte om du följt Alex senaste tiden. Han stack utomlands en längre period med tjejen och kom hem drogfri. So far, so good. Tror att han fått nog faktiskt, han var jävligt fucked up länge, känns som att han kommit fram till att det är nog nu. Men visst, vi får se vad det är för musik som kommer framåt och vad som händer. Han skall vara med i filmen om Sebbe Staxx liv förresten, så verkar öppna sig nya vägar. Jag gillar iaf det han säger nu, och tycker det behövs. Han är inte sönderdrogad längre utan dietar och tränar. Kan nog vara religion med på ett hörn också, inte säker, men bra det, om det hjälper.

Ja vi är nog överens egentligen tror jag.
Citera
2021-10-24, 05:36
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Jo, men jag vet inte om du följt Alex senaste tiden. Han stack utomlands en längre period med tjejen och kom hem drogfri. So far, so good. Tror att han fått nog faktiskt, han var jävligt fucked up länge, känns som att han kommit fram till att det är nog nu. Men visst, vi får se vad det är för musik som kommer framåt och vad som händer. Han skall vara med i filmen om Sebbe Staxx liv förresten, så verkar öppna sig nya vägar. Jag gillar iaf det han säger nu, och tycker det behövs. Han är inte sönderdrogad längre utan dietar och tränar. Kan nog vara religion med på ett hörn också, inte säker, men bra det, om det hjälper.

Ja vi är nog överens egentligen tror jag.

Då har han en roll att spela. Hoppas han förvaltar den väl och inte hamnar på nästa dödslista.

De som befinner sig i skiten är livrädda för att bli vanliga sopor. Utan pengar och namn är de nollor. De lånar ju andras namn i det de gör. För ensamma vill de aldrig vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in