Ursprungligen postat av
DenHeligaBullfitta
Väldigt intressant. Tanken slog mig direkt också!
Givetvis högst osannolikt, men det är ändå en del märkligheter runt det hela.
- Ni säger att bilderna inte stämmer med hans klädsel+kropp.
- Märkligt hur fort allt gick, identifiering, rapportering, allt.
- Han hade enorm hotbild, oerhört märkligt att vara så sårbar då, alltså hänga fritt och oskyddad i Hammarby Sjöstad. Där finns många småglin som kan smygfota han, nära stan, nära allt, nära hans mammas hem, väldigt oskyddat. Jag vet även var hans mamma bor, är nog många som vet, så känns rimligt att göra något drastiskt för att flytta på hela familjen och få fiender att ge upp jakten, när de tror han är död.
- Varken mammor eller tjejer är säkra när avundsjuka blattar bestämt sig för att hata en.
- Hans tjej var i amsterdam, själv? Bara märkligt sammanträffande. Och med den hotbild Einar hade borde han väl inte vilja "låta" henne åka bort själv? Halva orten har nog kontakter i amsterdam...
- Jag tror att det är möjligt, att Einar var mycket närmare polisen än han ville ge sken av. Alltså, han måste givetvis framstå som en icke-golare inför alla, men jag tror det ballade ur så långt, hans "vänner" blev så avundsjuka på honom, att han har snackat med polisen. Efter kidnappningen, så tror jag att Einar och polisen haft en tät dialog där de planerat hur 1. de ska skydda Einar och 2. ta fast hans fiender.
OM, jag var polis och skulle planera en drastisk räddningsaktion för Einar, så skulle jag nog tänka ungefär:
1. ingen får misstänka nått, var gangster o snuthatare o golhatare som vanligt, rappa på som vanligt, framstå hårna som lite naiv.
2. få vårbynätverket / andra rappande blattar, vilka de nu är, att tro att någon tänker ta Einar. Annars fattar ju folk att det är bluff. Så sprid ryktet i de kretsarna att Einar kommer klippas. Det verkar ha vart allmänt känt.
3. Skjuten på gatan, allt går så fort, tjej och moder undangömda utomlands redan, tjejens insta-bild var bara en avledningsmannöver.
Nu kan de leva föralltid i säkerhet, utomlands, streamandet går upp och de får vara ifred.
Jag tror att efter kidnappningen så insåg Einar att ingen går att lita på, de han såg som sina vänner innan var nu bara risker, mycket mer värt att lämna dem föralltid för att garantera sin och sin familjs säkerhet.
Jag har alltid trott att Einar nog är höger / nationell / SD innerst inne. Tror jag fortfarande.
Så jag tror absolut att en nationell / SD polis (de är många) har föreslagit detta för Einar, de skakade hand för fosterlandet och för rasen, och nu chillar de i söderhavet föralltid. Ungdommar avskräks från kriminalitet. Win win.
Men det är såklart bara en spekulation.
Oavsett så all respekt till den unge yngligen. Kan man blickar, så ser man i hans blick, att han är nära Gudarna. Son av ljus.