2021-10-27, 07:38
Citat:
Ursprungligen postat av 4BSTINENS
Han är en känd rappare på gott och ont. Hade varit samma nyhetsvärde om det var t.ex Yasin elr 1cuz

Tror faktiskt inte det. Detta ligger kvar i nyhetsflödet nästan en vecka efter mordet för att Einar är vit och det är enklare för svenska nyhetsläsare att relatera till än en död neger. Tragiskt men sant.
Citera
2021-10-27, 07:57
Medlem
Gnusmas80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tendielord
endast Yasin är dömd för misstanke för mord.

Kan man bli dömd om man bar är misstänkt ? Krävs det inte bevis för att bli dömd?
Citera
2021-10-27, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunken54
Det finns mycker mer än så.

Ta låten Schackmatt som Euro och Einar släppte i vintras.

https://www.youtube.com/watch?v=K-5Mw2wYFe8

Jag ser till att du blir skickad, det blir mörkt mitt på dan
Vissa kallar mig artist, andra kallar mig för kran
Sen det avundsjuka horor som vill se mig i en grav
Så jag laddar tabben, jag ska knulla dem tillbaks
Bror, jag sitter på ett möte med en fuckin' psykopat
Bror, vi diskuterar summor, han ska fuckin' bli betald
För att dyka upp och spreja med ett fuckin' automat, ah

2 månader senare sitter Haval's mördade bror Dara och spelar schack i låten

https://www.youtube.com/watch?v=U6c2gzFK64g

Coincidence, I Think NOT!

Det mest intressanta av vad som framkommit i tråden hittills. Hoppas att polisen luskar i tråden och läser din teori.
Citera
2021-10-27, 08:11
Medlem
Gnusmas80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Vi måste se över vapenlagarna i det här landet. Folk måste kunna använda det till självförsvar. Om Einar hade haft vapen så kanske han hade överlevt attacken.

Istället blev han överraskad från ingenstans. Hur ska han kunna skydda sig själv?

Väst hade antagligen skyddat han bättre än vad en pistol. Ansiktet behöver inte vara dödande men träff mitt i bröstet är nog värre,
Citera
2021-10-27, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Blev han värkligen kidnappad? Inte PR stunt då?

Hmm intressant..jag har hört från flera håll som rör sig i de kretsarna, att det var iscensatt.
Sen om det stämmer eller inte. Det kan jag inte svara på.
Citera
2021-10-27, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnusmas80
Väst hade antagligen skyddat han bättre än vad en pistol. Ansiktet behöver inte vara dödande men träff mitt i bröstet är nog värre,

Men lägg av! Det är inte USA det här. Sverige ska väl för fan inte ha fjantar som springer runt i skyddsvästar, mycket larvigt!
Citera
2021-10-27, 08:54
Medlem
GamleJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Men lägg av! Det är inte USA det här. Sverige ska väl för fan inte ha fjantar som springer runt i skyddsvästar, mycket larvigt!

Vart bor du? Varenda dag ser jag folk med skyddsvästar innanför jackorna, både Bandidos-folk och mellanösternskräp. Inget nytt under solen direkt.
Dessutom hade lille Nils ofta pistol på sig. Hjälpte mycket! 🤷‍♂️
Citera
2021-10-27, 09:00
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Einars mord fick troligen bägaren att rinna över. Alla partiföreträdare har kommenterat mordet och står på Einars sida. Polisen gör allt för att fånga Einars mördare. Liksom en hämndattack är relaterad.

Står på samma sida som en smågangster som levererar knark till småungar? Världen är bisarr.

Dom bryr sig för att det ger publicitet och inget annat. Hade det varit en okänd knarkgolare hade ingen brytt sig.
Citera
2021-10-27, 09:04
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixzonia
Inte så smart att spela smart om man inte är det. Einar hade pengar. Genom sina pengar hade han skydd från Tati, Ali Khan bandidos och vänner i Husby Hyenor. Ni kan vänta er hämndaktioner så de skriker om de.

Men vadå? Han är ju död. Varför skulle de bry sig om någon hämnd nu? De har fått sina pengar och ingen annan som bryr sig?

Menar du på Einars "gäng" är arga? Vilka består det utav? Hans mamma och alko farsa?
Citera
2021-10-27, 09:05
Medlem
Gnusmas80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila

Alla väljer ju själv hur rädda dom är om livet
Citera
2021-10-27, 09:19
Medlem
En tanke till alla som spekulerar att Vårbynätverket dödat Einar.

Trots att jag inte är någon i dessa kretsar så har jag länge tyckt att gängkriminalitet och gängpsykologi är spännande. Logik och mönster säger att om Vårbynätverket hade velat ha Einar död, så hade de sett till att döda honom under kidnappningen. Dock låg deras intresse då i att visa vem kungen i djungeln var men också även att tjäna en slant på honom som de ansåg sig ha rätt till. Hip-hop- och gangsterkulturen, i deras ögon, är ingenting en svensk person ska ge sig in i. Det är deras expertisområde. Väldigt triggande blir det när en svensk helt plötsligt gör det bättre än de. Skärmdumpar från Encrochat visar även att deras motiv var att skada hans karriär, särskilt efter han vägrat betala 3m.

"Vi pippar hans karriär" löd några av meddelandena där. Att man utsätts för något sexuellt och "bögigt" i deras kretsar anses detrimentalt och en garanti till att man aldrig någonsin respekteras igen. De förväntade sig att Sverige skulle reagera på samma vis när bilderna spreds, vilket förstås inte blev fallet.

Tankar?
Citera
2021-10-27, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asiktomallt
En tanke till alla som spekulerar att Vårbynätverket dödat Einar.

Trots att jag inte är någon i dessa kretsar så har jag länge tyckt att gängkriminalitet och gängpsykologi är spännande. Logik och mönster säger att om Vårbynätverket hade velat ha Einar död, så hade de sett till att döda honom under kidnappningen. Dock låg deras intresse då i att visa vem kungen i djungeln var men också även att tjäna en slant på honom som de ansåg sig ha rätt till. Hip-hop- och gangsterkulturen, i deras ögon, är ingenting en svensk person ska ge sig in i. Det är deras expertisområde. Väldigt triggande blir det när en svensk helt plötsligt gör det bättre än de. Skärmdumpar från Encrochat visar även att deras motiv var att skada hans karriär, särskilt efter han vägrat betala 3m.

"Vi pippar hans karriär" löd några av meddelandena där. Att man utsätts för något sexuellt och "bögigt" i deras kretsar anses detrimentalt och en garanti till att man aldrig någonsin respekteras igen. De förväntade sig att Sverige skulle reagera på samma vis när bilderna spreds, vilket förstås inte blev fallet.

Tankar?
Mycket bra.
Är inne på samma teori
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in