2021-10-26, 13:23
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Fattar inte grejen med musikjournalister å andra artister uttalar sig om att Einar var tekniskt skicklig rappare, är det nått slags skämt?

När andra stör sig på gangstertexterna så stär jag mig på att den nya generationen rappare just är så jävla dåliga tekniskt; långsamma, stolpiga och har dåligt flow (samt ointelligenta texter) Jämför med bra gangsterrap tex samtida Freddie gibbs eller dåtida Mobb deep, Notorious Big osv för hur det ska låta.

Ja det är helt absurt.

Rapen som sådan är knappast varken teknisk svår eller med djupt innehåll.

Massa nödrim om horor, bling bling och pistoler.

Musiken är bara massa iohopsatta och färdiga samplingar.

De som påstår att han har talang har väldigt låga krav.

Vissa har t.o.m. sagt geni, vilket är helt upp åt väggarna.
Citera
2021-10-26, 13:24
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Enskededalen är så jäkla medelklass som det går (att bli). Ingen skottlossning där för fem öre. Det finns inte.

Nej, Dalen var ett skräpigt utanförskapsområde redan för 15 år sedan. Det finns värre ställen men det är absolut inget ställe jag skulle överväga att flytta till. Med det sagt kanske det gentrifierats lite senaste åren det kan jag inte uttala mig om.

Citat:
– Se det som en förortslektion. Ni kan inte ställa den typen av frågor här, ni vet inte vem som lyssnar.

Det hettar till i Dalens centrum när Expressen ställer frågor om gängkriminalitet. Det är fyra dagar efter årets elfte dödsskjutning i Stockholm, ett par hundra meter från platsen där skotten föll.

Mannen som blir upprörd är i 20-årsåldern, precis som offret i skjutningen.
https://www.expressen.se/nyheter/bro...en-prata-hogt/
Citera
2021-10-26, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Läs igen, de var inte åldern på GM som diskuterades.

Läs igen själv. Jag skrev att det är bs att skattebrott straffas värre en mord. Sen var det någon annan som komiskt nog felaktigt började svamla om ålder och sluten ungdomsvård.
Citera
2021-10-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomplantfan
Du förväntar dig att singelmorsor är bra föräldrar?

Dra inte alla ensamstående mammor över en kam. Var själv ensamstående med två barn då fadern är en idiot. Båda barnen är välutbildade och lever bra liv med familj och stort umgänge
Citera
2021-10-26, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonsaft94
einar var sveriges 2pac??? du måste fan skämta me mig hahaha. 2pac var helt annorlunda på alla sätt och vis.

Hur då? Gängkonflikter fanns hos båda, uppväxt bland medelklassen fanns hos båda. Båda var i framkant med rap och rhymsen.
Citera
2021-10-26, 13:42
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebra
Läs igen själv. Jag skrev att det är bs att skattebrott straffas värre en mord. Sen var det någon annan som komiskt nog felaktigt började svamla om ålder och sluten ungdomsvård.

Du är förvirrad och blandar ihop GM's ålder med offrets ålder och säger emot Leif GW om att det kommer bli väldigt lågt straff för GM även om han mot förmodan åker fast.
Citera
2021-10-26, 13:46
Bannlyst
Hans död är lite självorsakat. Varför var han tvungen att träffa de två araberna eller iranierna som ledde honom i fällan. Uppsåtligen eller inte?
Citera
2021-10-26, 13:47
Medlem
Folketstempels avatar
Hobbynegern från överklass, vad förväntade han sig?

Citat:
Skådespelaren Örjan Ramberg är pappa till mördade rapparen Einárs halvbror.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...roligt-begavad
Citera
2021-10-26, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebra
Ja nä precis det stämmer inte. För övrigt var det inte ens det jag vände mig emot. Det var lögnen att staten skulle bestraffa skattebrott hårdare än mord. Det är skadlig bullshit.

Vilket är att beträffa som en form av straffrihet.

Som 17 åring kan du göra dig ett namn och bli en sk ”hundragubbe”. Det värsta som kan hända är att du får ”brösta en fyra” och sitta på en ungdomsvårdsanstalt 4 år. Så det stämmer inte?
Citera
2021-10-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Så skönt för dig att du tror dig sitta inne på sanningen.
Saliga äro de enfaldiga ty de intet veta.

Jag tror inte jag vet. Inte ens länka bevis fungerar mot de ignoranta😂
Citera
2021-10-26, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Nej, Dalen var ett skräpigt utanförskapsområde redan för 15 år sedan. Det finns värre ställen men det är absolut inget ställe jag skulle överväga att flytta till. Med det sagt kanske det gentrifierats lite senaste åren det kan jag inte uttala mig om.

Man får göra skillnad på Dalen och Enskede även om de båda tillhör samma område egentligen. Det är väl i princip tunnelbanestationen som är gränsen mellan de två. Dalen är riktigt sunkigt medan Enskede-delen på andra sidan rälsen är övre medelklass. Det skilljer en spottloska eller två i avstånd mellan dom men kontrasten är ganska stark.
Citera
2021-10-26, 14:24
Medlem
Polispotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Hans död är lite självorsakat. Varför var han tvungen att träffa de två araberna eller iranierna som ledde honom i fällan. Uppsåtligen eller inte?

Han var en 19 år gammal pojke, som förmodligen var både impulsiv och osäker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in