Citat:
Ursprungligen postat av
Snubchurp
Det är väl lite som Bert Karlsson säger att man förbjöd Ultima Thules musik och det var tabu att spela den.
Idag hyllar och prisar statliga Sveriges radio och SVT personer som rappar om att döda, våldta och ta droger som man också sen gör i verkligheten.
Staten och regeringen är mycket sjuk i Sverige.
Helt korrekt. Staten, regeringen och riksdagen är mycket sjuka, så pass sjuka att de inte orkar eller mödar sig att bry sig om vad som händer. Jag lägger ingen värdering i detta. Så kan man göra och det är väl lite av Sveriges signum att tiga sig ur kriser eller samhällsutvecklingar av olika slag.
Men åter igen till detta. Ja, vad ska man säga. En ung människa från "trakten" eller "orten" vill vara gangsta och så. Jaha. Med detta kommer ju en avsevärt förkortad "lifetime expectancy". Ja och? Vill man leva fort och dö ung, så jag opponerar mig inte. Det jag ev vänder mig emot är att ungdomar som vill vara "gangsta" kostar samhället en helvetes massa pengar. Det är inte bra. Skattetrycket är nog högt i detta land och det behöver ju inte bli högre.