2021-10-23, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Jag är inte mycket för hip hop men det var synd jag vet vem han var å är. Det jag också känner sorg över är det meningslösa våldet å mördandet hit å dit, detta borde egentligen stoppats för länge sedan. Inkompetenta politiker bryr sig ju inte men kanske blir det en ögonöppnare nu när Einar är död för att han är känd å kanske sker en förändring nu. Synd grabben var ju bara 19 år.

Det är bara för "underbart". Blattar skjuts ihjäl i parti och minut och inget sker och denna sjuka gangster-kultur uppmuntras. En enda blattefierad svensk tas av daga och hela officiella Sverige gråter ut.

Alla människors lika värde
Citera
2021-10-23, 09:23
Medlem
Citat:
Jag är inte mycket för hip hop men det var synd jag vet vem han var å är. Det jag också känner sorg över är det meningslösa våldet å mördandet hit å dit, detta borde egentligen stoppats för länge sedan. Inkompetenta politiker bryr sig ju inte men kanske blir det en ögonöppnare nu när Einar är död för att han är känd å kanske sker en förändring nu. Synd grabben var ju bara 19 år.
Hur exakt tänker du kring "inkompetenta politiker"? Jag kan för all del hålla med om att inkompetensen är utbredd bland politiker, men du menar på allvar att dessa unga män inte har några andra alternativ i Sverige?
Citera
2021-10-23, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Hade Einar nån flickvän?

Japp
Citera
2021-10-23, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Hade du varit historiskt intresserad visste du om att Marsstrand var ett ställe hårdare än ngr ryska fjoll fängelser. Där ville du inte hamna.

Mordet på Einar kommer förbli olöst som alla andra typ.

Som alla andra? 7 av 10 mord klaras upp i Sverige. Det borde så klart vara ännu högre, men en tydlig majoritet av alla mord och dråp klaras upp, och det finns förhoppningar att även klara upp detta.
Citera
2021-10-23, 09:27
Medlem
Granola94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
HAN hade kunnat stoppa det genom att leva ett reko liv istället för att glorifiera våld och vapen. Han var ansvarig över sina egna val och handlingar.
Hade han varit hemma och kollat på Robinson istället med chips och popcorn, så hade han levt idag. Skaffat bra jobb och sunda värderingar och levt efter de också.

Mitt i prick 🎯
Citera
2021-10-23, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterpan22
Ja men allt bottnar ju i att man tagit in tonvis med invandrare och satt dom på samma ställen, utan någon plan, vilket i sin tur leder till all denna skit.
All denna skit? Du läser för många negativa nyheter. Sverige har relativt få problem IRL.
Citera
2021-10-23, 09:28
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ointresserad av den mannen men att jag var ju nära med att han försökte döda henne.
Kan du fundera på att sluta köra på OFF TOPIC?
Scrolla dina senaste 4-5 inlägg.

En snubbe som rappar har blivit ihjälskjuten, vad du gjorde eller hur du upplevde hasch festen är väldigt Ointressant om nu inte Einar var på samma fest...
Citera
2021-10-23, 09:29
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:

Såg skiten på tv4 igår morse, då körde de någon av hans usla jävla videos i bakgrunden, och där stod han som värsta orten-gangsta o gjorde "vapen"-liknande rörelser i luften.. Cool kille.
Citera
2021-10-23, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnagetmanglar
Vet denna Haval att han är en "dead man walking"?
Eller sitter han med restriktioner så att han inte har en aning? Det vore ju skönast för honom tänker jag.
Måste vara jobbigt om det är tvärtom. Att veta att man kommer bli klippt så fort man lämnar kåken.
För det kommer han väl?
Ful är han också haha.

Varför tror du Haval kommer bli klippt? för mordet på Einar? tror inte det, i dessa kretsars ögon var Einar en simpel svenne, en lättlurad, lättmanipulerad kille som bara ville bli accepterad och sedd som "äkta" och "cool" i kriminella kretsar.Det finns ingen riktig kärlek där för honom.Dom såg chansen att utnyttja en lite efterbliven kille som hade framgång och pengar, och det ville man rida på.
När allt kommer omkring är alla sig själva närmast och sen kommer blodsband, Einar är ingen som nån av dom skulle ta en kula för och därför kommer hämnd för detta från nätverksfolk inte bli av.
Däremot om nån ensam galning får för sig att göra nåt mot nån, men det blir en helt annan sak då.
Som många sagt, Einar hade inget crew, inga blodsband, han hade sin svenska familj och han borde varit mer rädd om det, då hade han flyttat efter kidnappningen och levt idag.
Citera
2021-10-23, 09:31
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimaa
Tragisk situation helt klart, men det känns som att Einar bäddade för det här genom att provocera människor med stort våldskapital. https://youtube.com/shorts/9e2KbHuCVZk?feature=share

Och i dansa låten

Brorsan, jag ska pull up på er block och spilla blod i natt
Efter du är gone, jag ser till att din bror **** *****

Ej smart
Citera
2021-10-23, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Och i dansa låten

Brorsan, jag ska pull up på er block och spilla blod i natt
Efter du är gone, jag ser till att din bror **** *****