Ok lite saker som behöver utredas för att få tråden framåt...
Vilka är dessa
https://imgur.com/a/t9YAP3m
De förutspådde Einárs annalkande död några dagar innan mordet, på Instagram kanske bara "tur" men hata slumpen och med tanke på getto looken samt att båda kontona nu har försvunnit så kanske springisar som hade hört något om vad som komma skall och att de då rör sig i samma kretsar som de som låg bakom mordet?
Vem är nu jätten från dalen i EncroChat som vill ha 1 miljon för kidnappning av Nisse?
Tre olika alternativ har presenterats i tråden vilket är korrekt?
Och är den personen en så pass stor fiende till Einár att den skulle kunna ligga bakom mordet?
Eller var det mer att om jag låter er ta "min" nisse så ska jag allfall också få del av bytet?
Mordet på Dara en del påstår att Einár ligger bakom (själv lite tveksam) andra hävdar bestäm att han inte gör det men att det ändå gjordes som en hämnd för kidnappning som en schysst gest mot nisse och ev för att i framtiden få tjänster/pengar tillbaka.
Här nämns någon framstående Dalen person eller att det skulle vara HH som ligger bakom.
Även alternativet att det inte alls har med Nisse alls att göra utan att det var personligt mot Dara har lyfts fram.
Vilket är korrekt?
Nosh and Chow vem var angriparen där?
Och vad var Nisse och Co's roll i det hela? Samt finns det något belägg för att HH/Leis skulle vilja gå efter Einár för detta? (Aftonbladets pris på Einárs huvud)
Signalement på de personer som sprang från platsen efter mordet? Samt signalement på de 2 "skumma" personer som sett i området innan mordet?
Vad säger Dumle och Adel om mordet? Om de var på plats och hängde mycket med Einár hans sista tid borde kunna ha en aning om vem som ligger bakom.
Ok let's go loose the dogs!
The truth is out there!
Make flashback great again 😎