Citat:
Ursprungligen postat av
diako
Det har under tråden påståtts flera gånger att Haval är pank (och så må vara - vet ej) och man har åberopat fupen kring kidnappningen på Abdul-Naser.
Förtydligande bara:
Det enda vi får veta i fup:en är att Abdul-Nasers ägodelar, guld, kedja, pistol och eventuellt pengar (?) hamnar till slut hos Chamouribröderna. Det står i encrologgarna att en av de yngre bröderna skriver till ch-hab att han tänker stäsha guldet där dom brukar ha allt guld tillsammans.
Nu åter till Havals ev ekonomiska bekymmer. Det enda gången det framkommer någon sådant är när ledaren i dalen M använder det som förevändning till ch-hab för att dalenbarnen inte fått något av bytet ännu. Vet inte hur långt tid som flugit mellan kidnappningen och denna konversation men uppenbarligen hade vårby ännu ej delat med sig till dalen och det stressa dom lite.
Typ
"Heval har ekonomiska bekymmer ge vår del av bytet"... Det är vanligt sätt för ledare att konversera och försöka komma till lösning på ett smidigt sätt.
Jag tycker man ska se det just i det ljuset, dvs det säger egentligen ingenting om H:s ekonomi utan bara ett sätt av ledaren att försöka få del av bytet.
Sen kanske haval var fattig som en kyrkråtta men det som framkommer under fupen är bara ett sätt av dalenledaren att få del av bytet under förevändning att goaren heval är fattig & behöver deg.
Återkommer under dagen med mina idéer hur vi ska goa goa:ren. Haft fullt upp under em sorry för det.
Absolut, där har du en poäng, att det kan vara något han skyller på. Tror i o f s inte han skulle göra det om Haval var rik. Har kanske uttryckt mig slarvigt - i diskussionen här, för mig i alla fall, handlar det inte om att han är luspank utan att han saknar resurser att beställa ett mord på Nisse. (Och organisera det själv från insidan)
Rappare som Einar och Dree Low kan ha de resuserna men det tror jag inte Haval har. Dels utifrån att hans karriär är- även om den gått rätt bra - är mer färsk och inte på samma Nivå som de största. Dels på hans desperata brev från häktet relaterat till hans ekonomi. (Ni vet planer om att hota p3 att spela hans musik mer ofta, och hot till hans procucent El Manny Flaco att ge honom större andel.)
Det bygger väl även på "skvaller" i olika trådar om att han är colatorsk och har pengabekymmer samt har fru och barn. Då hans karriär var relativt ny när det begav sig kanske inte allt hunnit trilla in på kontot än. Misstänker att det är lite fördröjning på en del utbetalningar (stim, spotify, youtube).
Tror du Haval kan beställa ett mord?
Men Daras gängkopplingar, kanske släkt/vänner etc som kan antagligen lägga en slant på det, ifall de tror Einar är skyldig. Känner inte till hans nätverk (socialt och kriminellt) men det verkar ju som han har mycket support och att hans död väckt mycket sorg och ilska. Så stryker inte Dara-motivet.