Citat:
Ursprungligen postat av
strogarn
Det är inget "val", på vilket sätt väljer du att leva kriminellt? Genetik, uppväxt, egenskaper, allt detta spelar roll.
Så du menar att Nils Göransson aka Einar föddes in i kriminalitet? Aldrig. Han valde att umgås med kriminella personer i kriminella miljöer. Han kunde valt en annan väg i livet men antagligen lockade pengarna och uppmärksamheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
srebrenica
Han dog för att han beblandade sig med äckligt folk dom inte borde få finnas i Sverige. Såna som hittills inte tillfört något och aldrig kommer att tillföra något. Jag stöttar inte hans musik eller hans stil, jävligt töntigt men så fungerar ju kapitalismen, det går att göra pengar på det. Men vad har han gjort för att förtjäna detta. En massa snorungar har teorier, hoppas det kommer en hyfsad bild av vilka han hängt med och hur mycket detta beror på idioter i hans omgivning och hur mycket om ens något beror på hans eget agerande. Och då menar jag inte att en diss hit eller dit motiverar avrättning. Det tror jag inte du anser heller. Eller?
Definitivt, i mitt tycke ska de kriminella invandrarna raderas från Sveriges yta om det så krävs militärt agerande. Men Einar valde att hänga i denna kriminella miljö, mig veterligen var han varken utvecklingsstörd eller inkapabel att avgöra rätt och fel. Så hans val bör ha varit enkelt att ha bättre umgänge och göra bättre musik. Man skördar det man sår helt enkelt.