2021-10-24, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
köpte inte einar skydd av tati också?
Han gjorde det men blev sedan ovän med Ali Khan-släkten.
Citera
2021-10-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Min vän, det finns ingen lojalitet mellan de här grabbarna säger jag. Varför säger Jaffar välkommen hem dollar när dollar är DP? Kriget är inte slut men deras sida har förlorat många strider och tappat soldater.

Det är som backgammon spelet kan vända vid några bra kast.

Finns väl en dollar i flg?
Citera
2021-10-24, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goist1966
Han gjorde det men blev sedan ovän med Ali Khan-släkten.

Ännu en fiende. Nils Grönberg som hyllas av hela Sverige hade tydligen historia med några av Sveriges värsta kriminella. Allt från klaner till mc-gäng till dödspatruller till förortsgäng.

Fanns det verkligen ingen där som kunde tala honom till rätta? När somalier dödas brukar föräldrarnas roll ifrågasättas. Vart var Nisses föräldrar för att inte tala om alla dessa ”goda” på sociala medier som gråter att han är död när han fortfarande levde?
Senast redigerad av TopDogg08 2021-10-24 kl. 17:19.
Citera
2021-10-24, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Finns väl en dollar i flg?

Jag vet bara en Dollar som har varit associerad med både Shottaz och DP.
Citera
2021-10-24, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag såg inga kommentarar från folk som sett klippet, men däremot flera som ifrågasatte att det finns.

Josephine Freje skriver dock själv i tråden:

Det finns vad jag vet minst 2 olika videos. Den som är filmad på avstånd efter mordet, och den som är filmad av maskerade män med vapen under mordet. Den videon söker nu polisen också. (Sen finns det också flera andra, som är fejk/andra platser)

https://twitter.com/FrejeFrilans/status/1452278225363775498#m

och (svar på borttaget inlägg):

Bra där, gillar Flashback. Den "trailer" som jag såg sent igår på snap är den med mordet, maskerade gärningsmän med vapen. Det är den polisen letar efter. Sedan finns det tydligen också en som några grannar filmat på avstånd. Vill såklart inte köpa skiten, vän har dock sett hela

https://twitter.com/FrejeFrilans/status/1452285040558317586#m

De fejk/andra platser som hon pratar om är förmodligen de två klipp som Samnytt publicerade, och som länkats flitigt i den här tråden.

Borde inte dessa filmer hamnat på Flashback?
Citera
2021-10-24, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strogarn
Det är inget "val", på vilket sätt väljer du att leva kriminellt? Genetik, uppväxt, egenskaper, allt detta spelar roll.
Så du menar att Nils Göransson aka Einar föddes in i kriminalitet? Aldrig. Han valde att umgås med kriminella personer i kriminella miljöer. Han kunde valt en annan väg i livet men antagligen lockade pengarna och uppmärksamheten.

Citat:
Ursprungligen postat av srebrenica
Han dog för att han beblandade sig med äckligt folk dom inte borde få finnas i Sverige. Såna som hittills inte tillfört något och aldrig kommer att tillföra något. Jag stöttar inte hans musik eller hans stil, jävligt töntigt men så fungerar ju kapitalismen, det går att göra pengar på det. Men vad har han gjort för att förtjäna detta. En massa snorungar har teorier, hoppas det kommer en hyfsad bild av vilka han hängt med och hur mycket detta beror på idioter i hans omgivning och hur mycket om ens något beror på hans eget agerande. Och då menar jag inte att en diss hit eller dit motiverar avrättning. Det tror jag inte du anser heller. Eller?
Definitivt, i mitt tycke ska de kriminella invandrarna raderas från Sveriges yta om det så krävs militärt agerande. Men Einar valde att hänga i denna kriminella miljö, mig veterligen var han varken utvecklingsstörd eller inkapabel att avgöra rätt och fel. Så hans val bör ha varit enkelt att ha bättre umgänge och göra bättre musik. Man skördar det man sår helt enkelt.
Citera
2021-10-24, 17:18
Medlem
strogarns avatar
Någon som vet varför "Josephine Freje" som verkar vara en hyfsat seriös journalist, hävdar att hon har sett videon?
Citera
2021-10-24, 17:19
Medlem
Citat:
Någon som vet varför "Josephine Freje" som verkar vara en hyfsat seriös journalist, hävdar att hon har sett videon?

Bara släpp det.
Citera
2021-10-24, 17:20
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ännu en fiende. Nils Grönberg som hyllas av hela Sverige hade tydligen historia med några av Sveriges värsta kriminella. Allt från klaner till mc-gäng till dödspatruller till förortsgäng.

Fanns det verkligen ingen där som kunde tala honom till rätta? När somalier dödas brukar föräldrarna ifrågasättas. Vart var Nisses föräldrar och alla dessa goda på sociala medier som hyllar Nisse när han levde?

Han verkar ha varit naiv och haft dålig impulskontroll och hybris.

Men vad hade han gjort exakt för att blir mördad?
Dvs jag vet inget om detta.
Citera
2021-10-24, 17:20
Medlem
Citat:

Mycket märkligt. Vill kanske plocka poäng någonstans. Om det fanns någon video den hade funnits på Flashback. Alla vet det.
Citera
2021-10-24, 17:21
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Fanns det verkligen ingen där som kunde tala honom till rätta? När somalier dödas brukar föräldrarnas roll ifrågasättas. Vart var Nisses föräldrar för att inte tala om alla dessa ”goda” på sociala medier som gråter att han är död när han fortfarande levde?

Han var omhändertagen enligt LVU och placerad på ett HVB-hem redan innan domen för knivhuggningen.
Citera
2021-10-24, 17:21
Medlem
Citat:

Det är faktiskt väldigt märkligt. Någon länkade de aktuella bilderna och filmerna (de som länkas konstant i denna tråden) och frågade henne ifall det var dom hon menade. Josephine påstod sig däremot ha sett helt andra klipp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in