2021-10-24, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Fortsatt tyst från 1cuz. Knäpptyst och inställd spelning. Nästa på tur? Gömmer sig? Delaktig?

Han är nog förmodligen förkrossad. Förra gången snodde de hans kedja bara, den här gången sköt dom en rappare
Citera
2021-10-24, 16:37
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
1cuz har 0 att göra med detta men hans tystnad bådar inte gott plus inställd spelning. Hotbild?

Finns säkert en och annan i branschen som fått sig en tankeställare på grund av mordet.
Citera
2021-10-24, 16:39
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampan.
Det finns naturligtvis ingen film som är ute och rullar i sociala medier. Isånafall hade den varit uppe för länge sedan.

Den där ”journalisten” kanske skulle se på filmen själv innan hon börjar gorma på Twitter.
Vet inte hur seriös den där journalisten är men hon skriver ändå:
Citat:
Har själv sett den sjuka trailern, och en vän till mig har sett hela videon. Han mår inget bra nu, önskar han inte hade kollat.
Citat:
Ja, första scenen killar med vapen, andra scenen dödsskjutning, tredje scenen en blodig Einar på marken med vapen riktat mot sig. De har dessutom lagt till Einars musik i bakgrunden. Jävla jävla as.
Citat:
Jag har sett mycket skit i mina dagar, men det här var fan för mycket. De har gjort en "trailer" som jag har sett, så att man ska köpa hela. Vet en som sett hela, som nu sitter och skriker.
https://twitter.com/frejefrilans/status/1452262877168033808?s=21
Citera
2021-10-24, 16:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strogarn
Det är inget "val", på vilket sätt väljer du att leva kriminellt? Genetik, uppväxt, egenskaper, allt detta spelar roll.

Alla människor har ett val. Sedan är det svårare för vissa än för andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srebrenica
Han dog för att han beblandade sig med äckligt folk dom inte borde få finnas i Sverige. Såna som hittills inte tillfört något och aldrig kommer att tillföra något. Jag stöttar inte hans musik eller hans stil, jävligt töntigt men så fungerar ju kapitalismen, det går att göra pengar på det. Men vad har han gjort för att förtjäna detta. En massa snorungar har teorier, hoppas det kommer en hyfsad bild av vilka han hängt med och hur mycket detta beror på idioter i hans omgivning och hur mycket om ens något beror på hans eget agerande. Och då menar jag inte att en diss hit eller dit motiverar avrättning. Det tror jag inte du anser heller. Eller?

Hans bidrag till samhället är ju dock starkt negativt, massor ungar som ser upp till honom och tycker det är coolt när han står och mumlar om skjutvapen och vips så har vi än fler våldsdyrkare på gatorna. Att han dog får nog ses som positivt ändå, tyvärr lär det väl knappast avskräcka kommande "gangsterrappare"(Det faktum att folk som står och öppet propagerar för våld, mord, droger, vapen, japp hit och gun dit hyllas i media är förstås sjukast av allt).
Senast redigerad av Periodic 2021-10-24 kl. 16:42.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Tror ni att man får fast gärningsmännen?

Polisen gör mycket som inte syns i media eller Flashback. Se bara på i Luleå mordet. Utredningen ledde till gripanden av flera personer som befann sig i staden hela tiden.

För tidigt att säga men man ska inte underskatta polisens arbete.

Om man hittar något intressant på alla cctv som finns kommer det inte till media om det inte finns någon läcka.
Citera
2021-10-24, 16:41
Medlem
strogarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Hans bidrag till samhället är ju dock starkt negativt, massor ungar som ser upp till honom och dyker det är coolt när han står och mumlar om skjutvapen och vips så har vi än fler våldsdyrkare på gatorna. Att han dog får nog ses som positivt ändå, tyvärr lär det väl knappast avskräcka kommande "gangsterrappare"(Det faktum att folk som står och öppet propagerar för våld, mord, droger, vapen, japp hit och gun dit hyllas i media är förstås sjukast av allt).

Instämmer. Det finns trots allt folk som anser att rappare som romantiserar kriminalitet inte bidrar till att deras lyssnare kommer in på samma spår.
Citera
2021-10-24, 16:43
Medlem
toblemonas avatar
En journalist på twitter påstår nu att det finns en video på själva mordet som säljs för 80 kr på tiktok och snapchat. Någon som vet om det är sant? https://twitter.com/frejefrilans/status/1452262877168033808?s=21
Citera
2021-10-24, 16:43
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Tror ni att man får fast gärningsmännen?

Om kamerabilder eller mobiltrafik ger något. Annars inte.
Citera
2021-10-24, 16:44
Medlem
köpte inte einar skydd av tati också?
Citera
2021-10-24, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Finns säkert en och annan i branschen som fått sig en tankeställare på grund av mordet.

Vad är detta för något? Alla rappare är ovanligt tysta på grammet efter mordet. Vi kanske får se en ny trend i skjutningarna där allt fler rappare blir offer. Nivån på spelet höjs, kanske någon som tröttnat på studiobanditer som Makkan kallade JB innan han pissade på honom.

JB rappar om att han åker runt beväpnad i orten men spelar in en video i Ghana. Skillnaden mellan honom och Einar är att han lever. Nisse skulle gjort samma sak. Lämnat Sverige.

Vad tror vi? Kommer JB samma öde till mötes om han återvänder till Sverige?
Citera
2021-10-24, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toblemona
En journalist på twitter påstår nu att det finns en video på själva mordet som säljs för 80 kr på tiktok och snapchat. Någon som vet om det är sant? https://twitter.com/frejefrilans/status/1452262877168033808?s=21

Det är seriöst betydande delar av Sveriges ungdomar som läser och skriver i denna tråden.
Och ingen har alltså exponerats för denna trailer?

Jag finner det osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in